Místo nadějných projektů hromadné propouštění.
Podle bývalých zaměstnanců studia Fishlabs, se kterými mluvil magazín Rock Paper Shotgun, mohl v německém týmu vznikat nový díl oblíbené série Red Faction. Návrh ovšem zamítla komise mateřského Embraceru a studio muselo propustit bezmála polovinu lidí.
Snahu získat do svých rukou Red Faction se rozhodli vývojáři z Fishlabs vyvinout poté, co Embracer (pověření lidé z jiných studií) zrušil jejich rozpracovaný titul označovaný jako Project Black. Vývoj sci-fi 3D metroidvanie postupoval velmi pomalu, koncept hry byl nejasný a tým měl chaos v organizační struktuře.
Chtěli navázat na nejúspěšnější, třetí díl s podtitulem Guerilla.
Ačkoli vývojáři uvažovali i o dalších projektech – zjišťovali například, zda by se mohli ujmout licence Pána prstenů, respektive Středozemě – nakonec se rozhodli právě pro Red Faction, zavedenou značku vlastněnou přímo jejich mateřským Plaionem, která při osekávání Embraceru přišla o původní vývojáře v podobě Volition.
Ve Fishlabs chtěli navázat na nejúspěšnější, třetí díl s podtitulem Guerilla. Plánovali se vrátit k otevřenému světu a možná se přiklonit k immersive-sim prvkům. Hlavní hrdinka se měla opět zaplést do revoluce na Marsu, tentokrát už zelenějšího po rozsáhlejší teraformaci.
Hlasování dopadlo nerozhodně, což podle interních pravidel znamenalo odmítnutí projektu.
Nálada v týmu měla být i přes zrušení předchozího titulu pozitivní. Vývojáři věřili v zájem Embraceru o nový Red Faction i proto, že se jim podařilo získat státní dotaci. Od minula měli zlepšit mimo jiné organizaci a ujasnit si hierarchii ve vedení projektu. Po finálním návrhu hry opět hlasovala komise, podobně jako v případě Project Black. Hlasování dopadlo nerozhodně, což podle interních pravidel znamenalo nekompromisní odmítnutí projektu.
Ještě když šli zaměstnanci na kritickou schůzi, doufali v pozitivní vývoj, lidem v Plaionu se měl nápad líbit. Plačící šéfové jim ale prozradili reakci Embraceru, který současně rozhodl o propuštění většiny vývojářů, kteří nebyli zapojeni v aktivním vývoji. Ve Fishlabs tak zůstali převážně ti, kteří měli na starosti externí vývoj pro jiné týmy. Studio opustili i development director Tobias Severin a managing director Stefan Beier.