Vývojáři o zdlouhavé práci na hře Biomutant
Biomutant Novinka Vývojáři o zdlouhavé práci na hře Biomutant

Vývojáři o zdlouhavé práci na hře Biomutant

Martin Pritula

Martin Pritula

8
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Studio se snažilo omezit přesčasy na minimum a soustředilo se na opravu chyb.

Reklama

Ačkoli jsme první 25 minut dlouhou ukázku ze hry Biomutant mohli spatřit již v roce 2017, hra ještě stále nevyšla a zejména po roce 2018 studio Experiment 101 téměř přerušilo komunikaci s hráči a soustředilo se pouze na vývoj hry. Poněkud překvapivé pak bylo nedávné oznámení data vydání, které spadá již na 25. května a vydavatel THQ Nordic na Twitteru hráče ujišťoval, že k dalšímu odkladu již opravdu nedojde. V rozhovoru pro IGN se nyní o vývoji hry rozpovídal vedoucí studia Stefan Ljungqvist a odhalil, co se ,,za oponou" celé ty roky událo.

Za zdržením nepřekvapivě stála snaha o vydání hry v co nejlepším stavu. Studio Experiment 101 má pouhých 20 vývojářů, což mu sice poskytuje potřebnou flexibilitu, ale na druhou stanu to přináší mimořádné nároky na zaměstnance, přeci jen se jedná o titul AAA kvalit. Nově se dozvídáme, že herní mapa má osm kilometrů čtverečních a je okupována mnoha různými kmeny, outposty, podivnými monstry a samozřejmě hlavním protagonistou, který může mutovat.

Za odklad může především snaha hru vydat v co nejlepším stavu.

Kvůli malému vývojovému týmu se ve studiu Experiment 101 loni věnovali především odstraňování technických problémů. Ljungqvist zůstává nohama na zemi a je si jistý, že se nepodaří hru s otevřeným světem vydat zcela bezchybnou. Je ale odhodlán ji tomuto stavu co nejvíce přiblížit. Větší a zážitek narušující chyby by totiž hráči zaznamenat neměli.

Kontrola kvality ale není tím jediným, co se ve studiu dělo. Značně rozšířen byl i herní scénář, který nabobtnal z 80-85 000 slov, které měl na konci roku 2019 na téměř 250 000 slov. Díky tomuto zásahu se hráči mohou těšit i na systém karmy, který bude spočívat v reakcích jednotlivých kmenů na vaše chování. Vylepšení se dočkal i tutoriál, který má být mnohem komplexnější.

Scénář se téměř ztrojnásobil.

Stefan Ljungqvist si dále velmi chválil přistup vydavatele THQ Nordic, který na vydání hry prý téměř vůbec netlačí, což má pozitivní dopad na vývojáře. Přiznal i, že když opouštěl Avalanche Studios s cílem založit studio vlastní, pociťoval na sobě syndrom vyhoření a z těchto dob se naučil mnohé. Je si vědom toho, že jsou malé studio a nemůže si dovolit zničit životy vývojářů či způsobit jejich hromadné odchody během vývoje.

Po určitou dobu můžete omezené přesčasy nařídit, ale to nejdůležitější je, že jsou za to vývojáři placení, což v tomto průmyslu z nepochopitelných důvodů není standardem. A poté pochopitelně vývojáři dostanou volno, protože někdy odpočívat prostě musejí. Pokud by dlouhodobě pracovali 12-14 hodin denně, jistě by se to na nich dříve nebo později podepsalo. Myslím, že je to součástí DNA našeho studia, abychom se tomu vyhnuli. Když jsme přesčasy měli, bylo jejich množství pod kontrolou a stalo se to jen velmi výjimečně. Nyní před vydáním jsme připraveni trochu přidat, ale není to nic dlouhodobého. Něco takového by každého zabilo, říká s nadsázkou Ljungqvist.

Součástí DNA studia je minimalizovat tzv. crunch (= intenzivní přesčasy). Pozitivní přístup, jakým k tomuto rozhodnutí přistupuje vydavatel Ljungqvist doposud nezažil.

Na závěr se vyjádřil ke spekulacím o přípravě next-gen verze hry. Ta v přípravě v současné chvílí není. Biomutant je hrou minulé generace, což je podle Stefana správné rozhodnutí. Dle jeho slov je vždy jednodušší hru zkrášlit, nežli ji osekávat z lepší (PC či next-gen) verze. Kvůli malému počtu prodaných konzolí by to navíc nebylo dle něj vůbec rozumné řešení.

S next-gen verzí se zatím nepočítá.

Minimálně skrze funkci zpětné kompatibility však bude možné hru na nových konzolích hrát. Jakási next-gen verze ale prý existuje, jen se s ní musejí spokojit pouze majitelé silnějších PC.

Biomutant vychází 25. května a ve verzích pro PC, PS4 a Xbox One si jej můžete zakoupit v Xzone.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama