Warcraft III - Recenze
Blogy čtenářů Recenze Warcraft III - Recenze

Warcraft III - Recenze

Warcraft III je RTS a zároveň RPG titul, který si získal velkou oblibu již od prvního dílu, na kterém pořádně vydělalo a zároveň se i proslavilo…

Warcraft III je RTS a zároveň RPG titul, který si získal velkou oblibu již od prvního dílu, na kterém pořádně vydělalo a zároveň se i proslavilo studio Blizzard. Z RTS prvků to má hlavně to klasické ovládání, které taky není zrovna ideální. RPG prvky jsou zde vložené hlavně vylepšováním vašeho hrdiny. Nejvíc se mi na této hře asi zamlouvá to, že je na něj vytvořen nespočet map, kde mezi nejznámější zapadá DOTA (defense of the ancients), což je mapa na které hrajete pouze za hrdiny.

Audiovizuální stránka rozpolčená

Jak asi každý ví, tahle hra se jako první svého žánru dočkala českého dabingu, který je při nejmenším výborný. Mimika postav je sice na úrovni mária své doby, ale jinak jsou dialogy postav namluvené velmy svižně a emotivně. Vizuální a grafická stránka už tak světlá není a to nejen svou dobou. Je opravdu hodně úšklebná a občas mne naprosto bije do očí spracování postav. Ano, ano na svou dobu to nebylo tak strašné, ale pro ty co jsou zvyklí na AAA tituly hra rozhodně není.

Ovládání=bídné

Co mne asi nejvíc zamrzelo na hře, bylo ovládání, na které jste si buď museli zviknout, a nebo jste se na tu hru mohli vykašlat, Já jsem si zvykl, ale stálo mne to pár pěkných výkřiků. Herní principy se odlišují od dnešních standartů, a to ve velkém. Jak jsem byl zvyklí na levou a pravou funkci myši, tak jsem si musel hodně rychle odvyknout. Nic nebylo tak jak má a já měl chuť ječet. Osobně vám řeknu že kdybych neměl českou verzi, tak se asi nedostanu ani přes první úroveň, protože je zde všechno vysvětlenno, tak chaoticky, až hanba.

Příběhově laděná hra

Pokud bych měl něco opravdu, ale opravdu vyzdvihnout tak je to příběh a dále Questy, které však zmíním později. Příběh vás vtáhne a při každém ůkolu cítíte jeho přítomnost. Žádné bezhlavé kosení. Pokaždé když se stane něco významného, ukáže se vám cutscéna, která všechno stručně vysvětlí a vy jste zase zpátky ve hře a těšíte se na další level. Tímto zaniká jakýkoliv stereotyp a to už je co říct. Jediné co mne kdy odrazovalo od strategií byl stereotyp, zkrátka: "seber tamto, postav tohle, převez tady to", takvýchhle úkolů jsem dostával stovky v každé strategii, ale tady to bylo jinak.

Questy s velkým Q

Další věc, která byla opravdu výborná a která mě na hře bavila asi nejvíc byli questy. Žádné nudné stereotypní příkazy, ani žádné chození od místa k místu. Mohli jste si sami vybrat jak chcete úkol splnit, nebo jestli jej chcete vůbec splnit. Mne osobně to velmi bavilo a proto jsem všechny Q plnil řádně a úpně. Ale pokud se vám například nechcou odrážet nepřáteské karavany, nemusíte. Questy vás vyloženě baví, a když ne nemůžete si říkat RPéGéčkař, natož stratég. Neříkám že by se mi někdy nechtělo nějakoou misi, nebo úkol opakovat znova, ale vždycky mne uklidnil te výborný pocit z dobře odvedené práce, vždyť co je lepší než když se váš lid s klidem může vrátit domů, a žádného moru se už nemusí bát?

Warcraft III - Recenze

Pokud toužíte po suprovém RPG zážitku kupte si Gothic, ale pokud chcete RTSku, která mazaně mixuje RPG a ktomu super příběh s českým dabingem čeká tu Warcraft III jen na Vás.

Příběh