Warhammer 40 000: Dawn of War II - Retribution
Blogy čtenářů Recenze Warhammer 40 000: Dawn of War II - Retribution

Warhammer 40 000: Dawn of War II - Retribution

czdwarf

czdwarf

Pokud jste fanoušci strategických her, Warhammeru 40 000, nebo studia THQ, jistě jste zaregistrovali, že na trh přišla nová hra s těmito atributy.…

Reklama

Pokud jste fanoušci strategických her, Warhammeru 40 000, nebo studia THQ, jistě jste zaregistrovali, že na trh přišla nová hra s těmito atributy. Rozhodl jsem se o této hře napsat subjektivní recenzi, neboť sám jsem fanouškem strategií a vůbec celé série Dawn of War. Nejprve pár poznámek: Warhammer 40 000: Dawn of War II - Retribution je v pořadí 2. samostatně hratelný datadisk ke hře Warhammer 40 000: Dawn of War II. Příběh DoW 2 navazuje na některé události a postavy z prvního dílu. Je nutné taky říci, že 1. díl se dočkal 4 datadisků z nichž všechny měli veliký úspěch díky výbornému multiplayeru a později také díky možnosti vybrat si jednu z mnoha naprosto odlišných ras, s kterou jste pak hru hráli. U posledního datadisku se počet ras dostal na 9.

Behold! The mighty Inquisition of mankind! Příběh Retribution se odehrává několik let po té, co jste v minulém datadisku, jakožto velitel Vesmírných Mariňáků, zahnali démona Ulkaira zpět do Warpu (Pro ty, co se nevyznají v LORE: tam odkud přišel :) ) a zachránili tak subsector Aurelia před zkázou Chaosu. Skoro až šťastný konec, že? Bohužel právě naopak. Ulkair byl možná zahnán, ale v subsectoru stále řádí Tyranidi, Orci, Eldaři a zbytky Mariňáků Chaosu, kteří se nechtějí vzdát a k tomu všemu ještě je zde podezření, že váš nejvyšší velitel a vůdce vaší kapituly je zrádce a kacíř. O těchto událostech se dozvídá svatá Inkvizice, jež se rozhodne vykonat Exterminatus - úplné a naprosté vyhlazení všeho živého pomocí orbitálního bombardování všech planet v subsectoru, nehledě na to zda jsou na nich nevinní lidé. Na scénu však přichází náš starý známý kapitán Gabriel Angelos (postava již z prvního DoW), aby zachránil situaci. Kontaktuje svou známou - Inkvizitorku a snaží se ji přesvědčit, že Exterminatus nebude nutný. Ta přilétá do Subsectoru chvíli před flotilou, aby se rozhodlo, zda má flotilu zastavit. A v tuto chvíli přicházíte do dění Vy. Ať už si zvolíte jakoukoliv rasu, vaším úkolem je Exterminatus zastavit. Každá rasa má své vlastní důvody. Od Vesmírných Mariňáků, kteří se snaží očistit jméno své kapituly a zachránit své náborové světy, až po Tyranidy, jež nechtějí nic jiného, než všechny světy zkonzumovat.

 

We shall know no fear!

Vybíráte si tedy jednu z ras a začínáte hrát. Oproti minulému datadisku je zde několik změn, kterých si však všimnete, až po dohrání první mise. Nejzjevnější změnou je pravděpodobně to, že již nemáte několik hrdinů v četách, které vylepšujete, ale hrdiny a vojáky oddělené. Počet hrdinů je také od začátku do konce hry stejný - 4, mimo Tyranidy, kde hrdiny nemáte. Díky tomuto rozdělení se nám tak dostává možnosti si vojáky kupovat přímo v misi a vytvořit tak větší armádu, než v minulém datadisku, kdy to, co jste si před začátkem mise navolili, jste měli až do konce. Další změnou je upravení RPG části, kde si vybíráte jakou výzbroj a vybavení bude váš hrdina mít v další misi. Výměna vybavení už se tolik na hrdinovy neprojevuje jako dříve, i-když něco málo se tam mění. To je pro mě osobně veliké mínus, protože to byla z jedna věcí, která se mi na DoW2 líbila. Kampaň samotná se nám také o hodně zjednodušila. Vaše síly již necestují na lodích, ale pomocí obrovských teleportačních věží, které jsou na všech planetách subsectoru. V misích samotných sbíráte 2 suroviny - energii a relikvie, za které si pak kupujete jednotky. Je zde také populační limit, který však lze pomocí obsazení strategických bodů zvýšit. Jednotky, jež máte v misích přístupně(stejně jako jejich vylepšení) si nezkoumáte v laboratořích, ale odemykáte si je pomocí odměn za splněné mise a úkoly. Hratelně se to jeví jako výborný nápad, neboť musíte velmi pečlivě přemýšlet jakou jednotku, či vylepšení si vezmete.

 

 

Victory, but at what cost?

Všechny tyto změny jsou jistě změny k lepšímu. Hra již není tak zdlouhavá a nudná. Mapy se neopakují a prostě je to zábava. Bohužel tohle všechno také ale rapidně zkracuje herní dobu. Zatímco DoW 2 jste hráli, víc jak 10 hodin, DoW 2: R máte za jednu rasu projetý za 4 - 5 hodin. Dalo by se říci že to není tak strašné, protože je tu přeci dalších 5 ras! Problém je ale v tom, že ať už si vyberete jakoukoliv rasu, kampaň je v podstatě téměř stejná. Další nedomyšlenou věcí je, že čím dále ve hře jste a lepší máte jednotky, tím více ztrácí hra svůj taktický smysl. Přestáváte používat krytí, nesnažíte se nepřítele obejít a všechno posíláte na zteč. Proč taky ne, když se jednotky do krytů nevejdou, nebo je ignorují? Je to trochu chyba toho velkého počtu jednotek, který v pozdější fázi hry ovládáte, ale na druhou stranu, ztráty jsou přeci nutné k vítězství.

 

 

 

For the Emperor!

DoW2:R není špatná hra. Není ani dobrá. Je výborná! Přes všechny nedostatky, se těšíte na další věcičku, s kterou vybavíte svého hrdinu, jste zvědaví jak dopadne příběh a jak bude zakončena sága o kapitule Blode Ravens. Pokud už nic jiného tak vám to aspoň zkrátí čekání na nadcházející březnové pecky...

 

 

Warhammer 40 000: Dawn of War II - Retribution

Verdikt

Warhammer 40 000: Dawn of War II - Retribution je důstojným ukončením druhého dílu DoW a další skvělou hrou ze světa Warhammer.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Hratelnost
Svižnost
Příběh
Hudba
Lehce "odflinknuté" animace
Délka kampaně
Pozměněná RPG část
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama