Xbox nabídne působivou řadu nových her, dokáže narušit dominanci PlayStation od Sony?
Novinka Xbox nabídne působivou řadu nových her, dokáže narušit dominanci PlayStation od Sony?

Xbox nabídne působivou řadu nových her, dokáže narušit dominanci PlayStation od Sony?

Inzerce

Inzerce

30
Platformy PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S

Akcie které z firem byste měli nakoupit?

Reklama

Inzertní PR článek.

Microsoft nedávno představil dosud největší nabídku her pro Xbox. Řada obsahuje 30 exkluzivních titulů, kterými se snaží posílit svou herní knihovnu, aby přilákal více předplatitelů své herní služby Xbox Game Pass.

Od softwarového giganta, který v posledním desetiletí stál ve stínu dominantního postavení PlayStation od Sony, je to poměrně očekávaný krok, aby také ne, když prodejnost konzole PlayStation 4 překonávala prodeje konzole Xbox One v poměru více než dva ku jedné.

Microsoft strávil posledních několik let akvizicemi herních studií, aby se vyrovnal Sony a dokázal vydávat více herních titulů z vlastní dílny. Ačkoli není jisté, zda tyto kroky povedou k tomu, že Xbox řady X/S předčí v prodejnosti PlayStation 5, Microsoft má minimálně slušnou šanci dosahovat srovnatelné ziskovosti z herního průmyslu vzhledem k obrovskému náskoku, který má Xbox Game Pass před předplacenou službou PlayStation Now od Sony.

Microsoft těží z nedávných akvizic

Očekávalo se, že Microsoft rozšíří svůj seznam her poté, co loni za 7,5 miliardy dolarů získal společnost ZeniMax Media, která provozuje jedno z nejlepších herních studií – Bethesda Softworks – studio, které stojí za herními trháky The Elder Scrolls a Fallout. Následně Microsoft kromě oblíbených herních titulů, jako je nové Halo Infinite a Forza Horizon 5, které jsou již dlouho stálicemi Xboxu, oznámil uvedení několika dalších titulů, které v příštím roce jistě vzbudí zájem hráčů.

Redfall, nová multiplayerová střílečka, a RPG Starfield, které spatří světlo světa koncem roku 2022, pocházejí od týmů herního studia Bethesda. Přidání tohoto studia k Xbox Game Studios bude mít pro předplatitelskou službu Game Pass nepochybně velkou váhu. Podepíše se tato akvizice pozitivně také na růstu ceny akcií Microsoft?

Herní divize společnosti Microsoft vykázala v prvním čtvrtletí letošního roku meziroční nárůst tržeb o 50 % a v devítiměsíčním období končícím v březnu tvořila 9,6 % celkového podnikání Microsoftu.

Microsoft má nyní 23 herních studií – o devět více než PlayStation. Není však jisté, zda překonání Sony v počtu studií, a tedy umožnění Xboxu potenciálně vydávat více her, pomůže Microsoftu porazit Sony v prodeji konzolí. Ve válce konzolí čeká Microsoft těžký boj. PlayStation má u zákazníků stále velký zvuk.

Podle prvních prodejních čísel PlayStation 5 s velkým náskokem překonává Xbox řady X/S. Odhaduje se, že Sony prodalo do konce roku 2020 4,2 milionu kusů konzole PlayStation 5 oproti 2,8 milionu kusů konzole Xbox Series X/S. Microsoft nezveřejňuje výši prodejních čísel, ale v květnu jeho japonský konkurent uvedl, že prodal v letošním roce již 7,8 milionu kusů PS5.

Investoři tak hodnotí vyhlídky akcií Sony velmi pozitivně – za poslední rok akcie vzrostly o 32 %. Herní průmysl se na zisku japonské společnosti podílí z 35 % a má pro ni mnohem větší hodnotu než Xbox pro Microsoft. Sony přitom vykázalo v roce 2020 43% nárůst zisku ze segmentu her a síťových služeb.

Microsoft si cení více předplatitelů než prodeje hardwaru

Zdá se však, že Microsoft neměří svůj úspěch v oblasti konzolí Xbox na základě jejich prodejů. Generální ředitel Satya Nadella nahlíží na Xbox stejně jako na zbytek podnikání společnosti. Xbox se mění ve všudypřítomnou platformu, kde hráči mohou přistupovat ke hrám na různých zařízeních, aniž by vlastnili konzoli. Zatímco Sony stále klade důraz na celkový počet prodaných kusů konzole PS5, Microsoft se chlubí růstem počtu předplatitelů.

Služba PlayStation Now od Sony, která uživatelům umožňuje hrát vybrané tituly na konzoli a PC za 10 dolarů měsíčně, měla na konci roku 2020 3,2 milionu předplatitelů – o 1,4 milionu více než na konci roku 2019. Game Pass od Xboxu umožňující uživatelům hrát hry kromě konzolí a počítačů se systémem Windows také na zařízeních se systémem Android měl na konci roku 2020 přes 18 milionů předplatitelů – růst o 3 miliony předplatitelů během pouhých 3 měsíců. S podobným tempem růstu je Xbox Game Pass na cestě k tomu, aby měl na konci letošního roku přibližně 30 milionů předplatitelů.

Sony tak nadále dominuje v prodeji hardwaru, ale hvězdná nabídka 30 herních titulů společnosti Microsoft, z nichž 27 je určeno pro službu Game Pass, by mohla softwarového krále udržet v počtu předplatitelů daleko vpředu.

Dlouhodobé příležitosti v oblasti her vypadají pro obě společnosti jasně, protože se očekává, že do roku 2023 budou videohry hrát 3 miliardy lidí, což představuje přibližně 10% roční nárůst hráčů. Je však mnohem snazší přesvědčit potenciální hráče, aby vyzkoušeli cenově dostupnou předplatitelskou službu než vyhodit stovky dolarů (tisíce korun) za nový hardware, takže Microsoft bude mít pravděpodobně navrch.

Společnost Sony je v oblasti her nadále silou, se kterou se musí počítat, má spoustu exkluzivních titulů, které k PlayStation přitáhnou velké množství lidí. Microsoftu však v následujících letech pravděpodobně výrazně rychleji poroste základna předplatitelů – a opakovaných příjmů z předplatného.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama