Xbox podniká další kroky v oblasti přístupnosti
Novinka Xbox podniká další kroky v oblasti přístupnosti

Xbox podniká další kroky v oblasti přístupnosti

Filip Svoboda

Filip Svoboda

1
Platformy Windows PC Xbox Xbox Series X|S Xbox Xbox One

Spouští speciální program se zlepšenou zpětnou vazbou.

Reklama

Xbox odvysílal Accessibility Showcase zaměřenou, jak už název napovídá, na přístupnost her hráčům se zdravotními omezeními. Oznámil na ní spuštění programu Microsoft Game Accessibility Testing Service (MGATS). Testování má pomoci vývojářům s implementací prvků přístupnosti do jejich her.

„MGATS je volitelný program, v rámci něhož mohou vývojáři a vydavatelé her pro Xbox a PC přihlásit své produkty k bezpečnému a důvěrnému testování přístupnosti, které provádějí odborníci a hráči se zdravotním postižením,“ popisuje Microsoft v oficiálních dokumentech.

Testování bude stavět na takzvaných Xbox Accessibility Guidelines (XAGs), tedy jakémsi návodu pro vývojáře. Týmy dostanou zpětnou vazbu od zdravotně znevýhodněných hráčů i odborníků, rady, jak přístupnost svojí hry vylepšit a aktualizovaný seznam zdrojů, které mohou vývojáři využít (neziskové organizace, akce, hardwarová řešení a podobně). V neposlední řadě nabídne Microsoft vývojářům odpovědi od expertů na jejich dotazy.

Vedle Microsoftu se na přístupnost zaměřuje v poslední době také například Sony, konkrétně upoutalo pozornost studio Naughty Dog s možnostmi přístupnosti nejprve v The Last of Us Part II a poté taky remaku prvního dílu s označením Part I. Ten mimo jiné zprostředkoval dialogy neslyšícím hráčům pomocí haptické odezvy v ovladači DualSense.

Jako příklad přístupné hry můžeme uvést taky novou českou hru 1428: Shadows over Silesia.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama