Zatím poběží jen v prohlížeči.
V červenci spustí Microsoft vlastní mobilní obchod. Na Bloomberg Technology Summit to oznámila prezidentka Xboxu Sarah Bond.
Obchod odstartuje v prohlížeči, Xbox nechce čekat na změnu pravidel ohledně otevírání mobilních platforem třetím stranám, ke které se schyluje Evropě, a jíž se zabývají i orgány ve Spojených státech. „Umožní nám to přinést službu, která bude dostupná napříč všemi zařízeními a všemi zeměmi,“ vysvětluje Bond.
Jako první zamíří do mobilního Xbox obchodu first-party hry. Sarah Bond zmiňuje ságu Candy Crush a Minecraft, dalším velkým mobilním titulem Microsoftu je třeba Call of Duty: Warzone Mobile. Později se mají připojit i partneři s vlastními hrami. Služba má poskytnout „skutečný cross-platform mobilní zážitek“.
Jde o další krok Microsoftu za účelem ovládnutí mobilního trhu. Ze stejného důvodu byla klíčovou součástí nákupu Activision Blizzardu mobilní divize King. Společnosti Apple a Google mu to ale neusnadní, s oběma vede několik soudích sporů Epic, který se pokusil obejít aktuální pravidla monetizace v jejich obchodech App Store a Google Play.