Hra měla být původně výrazně těžší.
Šuhei Jošida patřil dlouhé roky k vedoucím představitelům herní divize společnosti Sony, kde se postupně vypracoval až na pozici ředitele divize SCE Worldwide Studios, která dnes pod názvem PlayStation Studios zastřešuje všechna herní studia pod hlavičkou Sony. Ačkoli Jošida japonskou společnost vloni po dlouhých 38 letech opustil, z herního průmyslu se úplně nevytratil.
V posledních měsících poskytuje různým médiím rozhovory, ve kterých poodhaluje zajímavé momenty ze své bohaté kariéry. V nedávném povídání pro francouzský magazín Playstationinside se například rozpovídal o začátcích série Gran Turismo. Jošida prozradil, že Kazunori Jamauči (šéf studia Polyphony Digital) chtěl z Gran Turisma udělat pravý závodní simulátor.
Když si však Jošida zahrál prototyp prvního dílu, uvědomil si, že je hra až příliš těžká. Samotný Jamauči však zpočátku Jošidovu zpětnou vazbu nebral příliš vážně. Jeho názor mělo změnit až uzavřené testování, v průběhu kterého si hru vyzkoušelo třicet hráčů. Podle Jošidy se naprosto všichni vybourali hned v první zatáčce. Až po tomto zážitku měl Jamauči přiznat, že měl Jošida od začátku pravdu.
Později v průběhu vývoje tedy došlo k určitému zjednodušení jízdního modelu, který až do dnešních dnů představuje pomyslný kompromis mezi přístupnou arkádovou hratelností a simulací. Jošida na závěr tohoto příběhu s nadsázkou doplnil, že ho těší, že se nemalou měrou podílel na záchraně a následném úspěchu Gran Turisma, která se dodnes řadí mezi přední exkluzivity PlayStationu.