Zaklínač, Doom a Tomb Raider: Tři legendární herní série, které formovaly žánry
i Zdroj: Core Design
Novinka Zaklínač, Doom a Tomb Raider: Tři legendární herní série, které formovaly žánry

Zaklínač, Doom a Tomb Raider: Tři legendární herní série, které formovaly žánry

David Jiránek

David Jiránek

1

Herní svět byl obohacen třemi ikonickými sériemi, které definovaly a posunuly hranice svých žánrů. Zaklínač od CD Projekt Red, Doom od id Software a Tomb Raider od Core Design a Crystal Dynamics, každá z nich přináší inovace a nezapomenutelné příběhy, které si získaly miliony fanoušků po celém světě.

Reklama

Herní průmysl zažil nespočet revolucí a milníků, ale jen málo sérií se zapsalo do historie tak výrazně jako Zaklínač, Doom a Tomb Raider. Každá z těchto sérií nejenže posunula hranice svých žánrů, ale také přinesla hráčům neuvěřitelné příběhy a nezapomenutelné zážitky.

Článek vznikl díky podpoře INNO3D a NVIDIA. Děkujeme! Modely INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER X3 OC 16GINNO3D GeForce RTX 4060 Ti Twin X2 stojí za pozornost.

Zaklínač, Doom a Tomb Raider: Tři legendární herní série, které formovaly žánry

Zaklínačská série: dlouhá léta inovací a příběhových hloubek

Zaklínačská série od CD Projekt Red slaví 17 let a zahrnuje tři hlavní hry, každá se svými inovacemi a příběhovými hloubkami. První díl z roku 2007, založený na Aurora Enginu, představil hráčům Geralta z Rivie a jeho komplexní příběh plný morálních dilemat. Pokračování z roku 2011, Vrahové králů, posunulo hru na nový engine Red Engine a přineslo temnější a političtější příběh. Třetí díl, Divoký hon (2015), využívající Red Engine 3, se stal milníkem díky otevřenému světu a detailní grafice. Hra získala dvě rozsáhlá rozšíření a v roce 2021 byla vylepšena Next Gen updatem s podporou ray tracingu a DLSS. CD Projekt Red pokračuje v práci na značce, přičemž další díl už nebude mít za hlavního hrdinu Geralta.

zaklinac-je-na-nasich-monitorech-jiz-17-let-jake-byly-jeho-pribehy

Zaklínač je na našich monitorech již 17 let, jaké byly jeho příběhy?

Zaklínačská dobrodružství už známe 3 dlouhé dekády. Bylo tu spoustu pokusů předělat Geralta na digitální interaktivní podobu…

Jakub Dohnanský
Obsah z Spite.cz

Doom: Tři desetiletí revoluce ve střílečkách

Doom, kultovní série od id Software, je tu již přes tři dekády a představila nám několik nezapomenutelných dílů. První hra z roku 1993 přinesla revoluci v žánru stříleček a položila základy pro další pokračování. Doom II: Hell on Earth (1994) rozšířil herní mechaniky a přidal nové nepřátele. Doom 64 (1997) přizpůsobil sérii konzoli Nintendo 64. Doom 3 (2004) se zaměřil na hororovou atmosféru a příběh, což rozdělilo fanoušky. Doom (2016) vrátil sérii ke kořenům s rychlou akcí a brutálními souboji. Doom Eternal (2020) posunul laťku ještě výš s vylepšenou grafikou a mechanikami, které zvyšují adrenalin. S oznámením nového dílu Dark Ages se těšíme na další krvavou řežbu v středověkém prostředí.

pekelny-doom-je-s-nami-uz-31-let-jake-byly-jeho-hry

Pekelný Doom je s námi už 31 let, jaké byly jeho hry?

Doom je tu přes tři dekády doprovázený nejednou kontroverzí a akcí plnou démonů. ID Software vytvořil nezapomenutelnou a…

Jakub Dohnanský
Obsah z Spite.cz

Lara Croft okouzluje hráče již téměř tři desetiletí

Série Tomb Raider je tu s námi už sakra dlouho. Ať už jsme si Laru zamilovali jako děti, nebo až později, faktem zůstává, že každý hráč se s ní setkal aspoň jednou. Lara Croft okouzlila nejednoho hráče. Ať už jsme se jako děti seznámili s jejími dobrodružstvími, nebo jako dospělí v temnějším rebootu. I když hry nebyly vždy naprosto perfektní, dnes se jedná o kultovní klasiku, kterou znají i nehráči. Archeoložka z bohaté rodiny, která cestuje světem a hledá artefakty, zatímco řeší svá rodinná dilemata. Jaké tedy byly všechny hry? Tím "všechny" myslíme pouze důležité díly v sérii. Izometrické odbočky v podobě Guardian of Light a Temple of Osiris vynecháme, stejně jako různé mobilní porty a remaster prvních tří dílů.

První hra z roku 1996 nabídla průlomovou 3D grafiku a zaujala hráče, přestože měla problémy s kamerou a ovládáním. Tomb Raider II z roku 1997 pokračoval v Lařiných dobrodružstvích s artefaktem Dagger of Xian a přinesl grafická vylepšení, ale také přetrvávající nedostatky. Třetí díl z roku 1998 nepřinesl mnoho novinek, ale nabídl složitější úrovně. The Last Revelation (1999) se zaměřil na příběh s egyptským bohem Setem, zatímco Chronicles (2000) byl retrospektivním vyprávěním bez větších inovací. Angel of Darkness (2003) přinesl temnější příběh a menší RPG prvky, ale zklamal technickým stavem. Legend (2006) oživila sérii novou hratelností a grafickým zpracováním. Anniversary (2007) modernizovala první díl, zatímco Underworld (2008) přinesla temnější příběh a grafická vylepšení. Reboot série začal v roce 2013 s důrazem na přežití, následovaný Rise of the Tomb Raider (2015). Shadow of the Tomb Raider, vydaná v roce 2018, je zatím posledním dílem série, který uzavírá trilogii rebootoanou Crystal Dynamics. Hra se zaměřuje na Lařino úsilí zabránit apokalypse předpovězené Mayi a její střetávání s organizací Trinity. Celý příběh se odehrává v rozmanitém prostředí Jižní Ameriky, kde hráči prozkoumávají džungle, starověké ruiny a podzemní hrobky. Shadow of the Tomb Raider je známý svým propracovaným grafickým zpracováním, které výrazně posunulo vizuální hranice série.

Vývojáři využili technologie od Nvidie, jako je Ray Tracing a DLSS, aby dosáhli realistického nasvícení a stínování, což vytváří hlubší a dynamičtější herní prostředí. Ray Tracing umožňuje realistické zobrazení světelných efektů a odrazů, což přidává hře na autentičnosti a vizuální přitažlivosti. DLSS (Deep Learning Super Sampling) zajišťuje vyšší výkon tím, že využívá umělou inteligenci k vylepšení rozlišení a zobrazení detailů, aniž by to negativně ovlivnilo plynulost hry. Tyto technologie společně poskytují hráčům pohlcující zážitek s vysokou vizuální kvalitou, čímž Shadow of the Tomb Raider nastavuje nový standard pro moderní akční dobrodružné hry.

Ray-Traced Sunlight Shadows: On (vlevo) vs. Off (vpravo)
Ray-Traced Sunlight Shadows: On (vlevo) vs. Off (vpravo)
i Zdroj: NVIDIA / Square Enix
i Zdroj: NVIDIA / Square Enix
Ray-Traced Sunlight Shadows: On (vlevo) vs. Off (vpravo)
Ray-Traced Point Light Shadows: On (vlevo) vs. Off (vpravo)
Ray-Traced Point Light Shadows: On (vlevo) vs. Off (vpravo)
i Zdroj: NVIDIA / Square Enix
i Zdroj: NVIDIA / Square Enix
Ray-Traced Point Light Shadows: On (vlevo) vs. Off (vpravo)
od-trojuhelniku-k-14-skvelym-hram-jaky-byl-cely-tomb-raider

Od trojúhelníků k 14 skvělým hrám, jaký byl celý Tomb Raider?

Série Tomb Raider je tu s námi už sakra dlouho. Ať už jsme si Laru zamilovali jako děti, nebo až později, faktem zůstává, že…

Jakub Dohnanský
Obsah z Spite.cz
Reklama
Reklama

Sponzorovaný redakční článek

Autorem textu je redaktor našeho webu. Jedná se o nezávislý článek, který mohl vzniknout díky finanční podpoře partnera. Děkujeme!

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama