Zklamání z her za rok 2013
Blogy čtenářů Článek Zklamání z her za rok 2013

Zklamání z her za rok 2013

Anonymní

Anonymní

A je to tady. Rok 2013 skončil a s ním si třeba i připomenout tituly, které jsme měli možnost odehrát. A jelikož už se tu představili tituly, které…

Reklama

A je to tady. Rok 2013 skončil a s ním si třeba i připomenout tituly, které jsme měli možnost odehrát. A jelikož už se tu představili tituly, které byly těmi nejlepšími, já jsem se rozhodl nejprve představit hry, které mě minulého roku pořádně zklamaly. V tomto seznamu vám proto představím pár titulů,  které jsem měl osobně možnost vyzkoušet a je třeba uznat, že jejich kvality se dají spíše nazvat nekvalitní . A proto bez dalšího zdržování , toto je můj TOP  nejhorších her ​​za rok 2013.

 

 

 

THE BUREAU : X -COM Declassified

Fajn. Dříve, než se do mě všichni pustíte, řeknu tu jednu věc na rovinu . The Bureau není nejhorší hrou roku a měla i pár míst , které byly docela zajímavé. Bylo třeba hodně taktiky, a prostředí 60 -tých let bylo ztvárněné dobře. Problém této hry však tkví v tom, že od začátku do konce není ničím zajímavá. Postavy jsou nudné, děj snadno předvídatelný a gameplay je pořízena přesně stylem Mass Effect až na to, že zde se při zadávání úkolů hra nezastaví, pouze zpomalí . Plus si hra vzala něco z Bioshock a Half- Life. A to je to co mi vadilo.

 

 

Je to hra udělaná přes kopírák , a tím pádem ztrácí jakoukoliv tvář, kterou nám mohla nabídnout. Další věc, kterou je třeba napsat je, že v případě smrti některého z členů vašeho týmu se jeho smrtí nic nezmění. A můžete si kdykoliv vytrénovat nového člena týmu. Jediný důvod, pro který se budete snažit nechávat je naživu bude ten, abyste nepřišli o schopnosti, které umí být velmi užitečné v boji. Nepříjemnosti však mohou nastat i v případě, že umělá inteligence vašich partnerů se rozhodne neuposlechnout příkazy, a udělat něco zcela jiného.

 

" The Bureau " je prostě taktická TPS, a tam to i končí. V momentě jak hru dohrajete , zapomenete na ni. A není se ani čemu divit. Všichni fanoušci série X - COM se tak dočkali nudné , a celkem zbytečné hry, které chyběla jakákoliv originalita. Není jediný důvod, pro který byste si tento průměrný slepenec zapnuli znovu. A to je také důvod, pro který si zasluhuje své místo v mém žebříčku.

 

THE RAVEN : LEGACY OF MASTER THIEF

Jeden z mých nejoblíbenějších herních žánrů jsou adventury. Zajímavé příběhy , smysl pro humor, nebo občas jen příjemnou detektivku s nápaditými minihrami je občas víc než dost. Fungovalo to v sérii Polda a proto jsem věřil, že hra Raven přinese podobnou dávku zábavy. Realita je však taková, že Raven nejlépe vypadal v první části.

 

Hrát můžeme za charismatického detektiva Zellnera, který v obličeji i myšlením připomínal legendárního Poirota. Miniher jsme si sice moc neužili, děj byl jemně průhledný, ale to by mohly být asi jediné výčitky vůči hře. Příchodem druhé a třetí části se však čas na jednu epizodu zkrátili minimálně o dvě hodiny a kromě toho jsme se také zmocnili role dvou nezajímavých zlodějíčků a měli jsme možnost vidět celou hru opět, ale z jiné perspektivy.

 

Upřímně řečeno , nepotřeboval jsem hru procházet dvakrát a mít tak možnost vidět všechno. Možná by bylo lepší, kdyby některé věci zůstaly zakryty rouškou tajemství. Takto jsme měli vše vyklopené na lopatě. Problém však byl i velmi zpackaný závěr, který jako vyvrcholení vůbec nepůsobil. Spíše jako neschopnost autorů vymyslet uspokojivý závěr. A tak si adventury prostě nepředstavuji.

The Raven : Legacy Of The Master Thief  prostě nebyla adventurou , která by stála o vaši pozornost. Průhledná nudná a v druhé polovině maximálně neoriginální.

 

RESIDENT EVIL 6

Opět jsem si vědom, že se najdou i lidé, kteří se mnou souhlasit nebudou, no důvod, pro který si Resident Evil 6 zasluhuje své místo v mém žebříčku je fakt, že se už absolutně odklonil od hororu a místo toho jsme z toho udělali akční TPS. A kromě toho velmi nudnou. Hra má sice velkou délku a jsou v ní všechny postavy, které máme rádi ve čtyřech kampaních. Výsledně je to však všechno úplně jedno, neboť ani jedna z kampaní není zajímavá i když přítelkyně tvrdí opak :-D

 

Hra je již zaměřena více na akci než horor. Nebyl jsem fanouškem série pro střílení zombies. To jsem mohl rovnou hrát " Left 4 Dead ". Tato série byla přece vždy zaměřena na silnou atmosféru, horor a strach. A stejně se tam vždy dodali i prvky adventury. To jsme si však tohoto roku užili jen v části " Revelations ", která byla původně vydána pouze pro 3DS. Nepotřebuji tu další TPS do sbírky. Chci Resident Evil! Zde je dokonce ještě méně zaměřeno na příběh než v Resident Evil 5.

 

V CAPCOMU by se měli zamyslet nad tím, zda nebude lepší tuto sérii ukončit , nebo jí vrátit původní dech. Ze hry se totiž stává jen převařené klišé, které je hlavně o střílení a výbuších. A upřímně, zločinec , který se promění na dinosaura není to, co od této série očekávám. Nastal čas, aby se něco změnilo. Jinak mám obavy, že nám už Resident Evil nebude mít v budoucnu co nabídnout.

 

 

REMEMBER ME

Co se stane, když zkombinujete Assassins Creed , Deus Ex a Devil May Cry ? Dostanete Remember Me. Co se stane v případě, že představíte hráčům nádherný futuristický svět, který však nikdy nebudete mít příležitost si pořádně ohlédnout ? Budou zklamáni . Jaká tedy tato hra byla ? Dost špatná.

Další hra, jejíž očekávání byly na vysokém levelu. Futuristická Paříž a grafika vypadaly nádherně a stejně se mi líbila i idea upravování vzpomínek. To je však jediný nápad, který hra reálné přinesla. Hra je neuvěřitelně lineární a doslova nás vede za ručičku. Nepustí vás ani o milimetr a staví vám do cesty překážky, které byste v normálním životě byli schopni obejít nebo přeskočit. Nillin však toho není schopna. Přesto, že je schopna lézt po střechách. Při takové překážce však jen divně poskočí , až to působí komicky.

Kromě toho jsou zde zajímavé postavy, které ale během hry skoro vůbec nepoznáme . Dokonce ani samotnou Nillin. Jak je mohli napsat tak mělce a všechno zabít v nekonečném gameplayi úderů a kopanců ?

Problémy s kamerou, gameplay na úkor příběhu, který mohl mnohem lépe vyniknout, žádné vedlejší questy a velmi neschopně udělaný boj s prvním bossem jsou jen důkazem, že DONTNOD jsou teprve začátečníci. Řekněme si jen fakt, že nejvíce jsme se zde těšili na remixování paměti. Proč to zažijeme dohromady čtyřikrát ? Proč jsme nedostali větší možnost experimentovat ? DONTNOD se měly postarat o grafiku , ale vše ostatní měli asi dát udělat Bioware nebo jiným tvůrcům na otevřené světy a silné příběhy. Pak by to nedopadlo tak jak to dopadlo.

 

 

 

STAR TREK 2013

Hry podle filmů jsou vždy zárukou, že se dočkáme špatného titulu. Star Trek však ukázal možnost, že bychom se možná mohli dočkat něčeho jiného . Něčeho, co by konečně ukázalo, že filmové tituly , mohou být stejně dobré. Bohužel nepodařilo se. A staré známé pravidlo se opět jen potvrzuje.

Může za to obrovské množství bugů , hloupá umělá inteligence , jednoduchost hry a mizerné využití lodi Enterprise. Při této hře jsem se nudil a to přesto, že po stránce gameplayu mě bavila více než některé hry, se kterými jsem svůj seznam začínal.

Vezměme si jen minihru s lodí Enterprise. Odrážet útoky, upravovat štíty a poté řídit torpédo do jediného konkrétního bodu, což je skutečně nejhorší částí celé hry. Hledání vzpomínek v hlavě Gorna jsou stejně nezajímavé a brzy se hra stane tak nudnou , že jsem se raději rozhodl dívat do okna na padající déšť který mne překvapivě bavil víc než kdybych se procházel po Enterprise.

Mnozí si stěžovali i na umělou inteligenci partnera, která však mně fungovala docela dobře. Nepřátelé však krytí skoro nevyužívali a když i ano, tak mizerně. Jediné co tuto hru dělá zajímavou jsou vedlejší questy, kde můžete využívat svůj skener a získávat bonusové body, a dialogy mezi postavami , které působí uvěřitelně. Jinak je však Star Trek 2013 jen další mizernou filmovou hrou.

 

ALIENS : COLONIAL MARINES

Tato hra je asi největším poškozením značky Aliens v herní historii. A dokonce se jen těžko určuje, kdo je za tohle všechno zodpovědný. Hra měla tolik tvůrců, že dopátrat se pravdy se už asi nikomu nepodaří a Sherlock Holmes po Watsonovi vzkázal že o tento případ nemá zájem. Mě by však velmi zajímalo, kdo sabotoval tuto hru. Je sice pravda, že jsou tu kvalitní sběratelské předměty, mimo jiné i legendární zbraně z filmů a i pár pořádně napínavých míst se slepými vetřelci , ale to jsou asi jediné věci, které bych mohl hře dát jako plus.

Mizerný příběh , nudné postavy, katastrofální umělá inteligence vašich partnerů i nepřátel , velmi špatně zpracované boje s bossy , kde " Tank " na mě jen zíral , dokud jsem ho likvidoval, a boj s " Queen " se bojem ani nazvat nedá. Neodpustitelný je pro mě i fakt, že v druhém levelu už budeme bojovat proti lidem se zbraněmi a hra se mění na obyčejnou TPS ve stylu Call Of Duty nebo Battlefield. Proč se to muselo cpát do Aliens série ?

Zbraní je tu plný arzenál , nábojů více než potřeba a hra se stává maximálně jednoduchou. Jediná naděje , která nám zbývá je, že možná se dočkáme v budoucnu nové Aliens hry, která snad dokáže odčinit vše , co tato FPS napáchala.

 

WALKING DEAD : SURVIVAL INSTINCT

Proč nám to Activision udělali? Proč se rozhodli udělat hru, která absolutně pokazí jméno fantastické adventuře od Telltale ? Survival Instinct je FPS, kde je vše uděláno jen napůl. Nic není dotaženo do konce, grafika působí jako z před deseti let.

 

Nejhorší na tom všem je , že navzdory všemu tato hra měla potenciál. Vynikající dabing, velká dávka stealth , zombíci občas věděli překvapit , pár zajímavých bočních misí a hlavně rozdíly mezi jednotlivými zbraněmi byly velmi citelné. Příběh hry je však maximálně odfláknutý, umělá inteligence zombíků na bodu mrazu a celé to působí spíše jako parodie na hru.

 

Walking Dead : Survival Instinct je ukázkový příklad toho, jak to dopadne, když se Activision rozhodnou vydělat na jménu známé série , a donutí tvůrce, aby vše udělali jen do poloviny. Kazí tím nejen jméno tvůrců ale i sobě samým. Je na čase, aby si konečně uvědomili , že nechceme po nich rychle kvašené hry, které budou na dvě věci. Mnohem raději bychom uvítali tituly, které bychom si zahráli ještě i o deset let s obrovskou dávkou nadšení.

 

RIDE TO HELL

A nejhorší si nechávám samozřejmě na závěr. A věřím, že jste už všichni předem věděli, který titul si obsadí moje první místo. Ride To Hell se letos skutečně stal titulem , který si nezasloužil absolutně nikdo. To co mělo přinést otevřený svět bikerů je ve skutečnosti jen chabý slepenec herních prvků , které nefungují a kvalitativní trumfly snad všechny možné fail , na které si člověk dokázal jen vzpomenout.

Jízda na motorce je maximálně utrpení , protože ovládání je i na nejnižším stupni maximálně přecitlivělé. Kromě toho v případě naražení do překážky se vrátíte o kilometr zpět a pokud se to stane moc často jen sjedete z vozovky a vybuchnete. Dabing je absolutně příšerný a já bych na místě lidí, kteří se o něj postarali už nikdy nevyšel na světlo světa a dal jim do tlamy granát s nápisem SHUT UP!!!

Zvuková stránka pochází pravděpodobně z nějakého běžného skladu zvuků, které se dají koupit za 10 centů za kus. A na některých místech dokonce nejsou absolutně žádné. Super vyhlídky že ano?

Bojovat s nepřáteli je na míle vzdálené kvalitám z GTA , protože zde to bude stereotyp až hrůza. Kromě toho jsou nepřátelé maximálně odolní, takže někdy na nich nestačí ani celý zásobník na to, aby konečně zemřeli. To aby někdo chcípl bude chtít 10 Kg štěstí. A v případě, že se vám to všechno zdá stále málo, tak je třeba přiznat, že Ride To Hell pojal erotiku tak nechutným, urážlivým a sprostým stylem, že by to znechutilo absolutně každého. Ženy s vámi mají okamžitý sex po usmrcení člověka, který je obtěžuje v uličce a kromě toho ještě plně oděné. Vypadá to jako dvě panenky, které se na sebe tlačí. No prostě realita jak prase.

 

Absolutně nejhorší však na tom je, že hra měla mít původně tři části a tvůrci z ní chtěli udělat sérii. Doufám jen, že se tohoto nápadu velmi rychle vzdali. Tento titul si zaslouží jen jediné. Spálit v pekelném ohni samotného Lucifera a poslat ho na jednosměrnou cestu do pekla. A jestli vyjde někdy něco takovýho, tak jen doufám, že budu sedět zakatrem jinak by to skončilo hodně špatně.

 

 

Tím končím svůj žebříček. Jsem si vědom, že letos byly jistě i jiné špatné hry, které by se do něj mohli dostat, ale protože jsem se s nimi nesetkal, nebudu je nijak komentovat. Z her, které jsem ale měl možnost odehrát se pro mě nejhoršími staly tyto. V případě, že máte jiný názor, klidně napište a  připravte se brzy na shrnutí roku 2013 které připravím příště.

Díky za váš čas!

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama