Vývoj samostatného DayZ se podle slov Deana Halla na oko zpomalil kvůli vývoji nového enginu pro hru, který nese název Enfusion a vznikl sloučením enginů Real Virtuality a Enforce.
Na serveru Reddit se objevil zajímavý rozhovor s Deanem Hallem, vedoucím vývoje DayZ. V něm se mimo jiné objevila informace, že je hra předělávána na nový engine.
"To je to, na čem jsme dělali poslední tři měsíce. Je to jeden z důvodů, proč se zdá, že se vývoj zpomalil. [...] Myslím, že velká novinka, kterou oznamujeme tady na E3, je, že se skutečně přesunujeme na nový engine. Nese název Enfusion. To nám umožní využít DirectX 10 a 11. Umožní nám dynamické osvětlení, což znamená žádné baterky svítící skrz zdi, dynamické stíny a další věci. Otevírá to pro nás spoustu možností a myslím, že nám to dovolí vypořádat se s mnoha problémy. Museli jsme se rozhodnout, zda chceme udělat spoustu malých oprav během krátké doby nebo zda se budeme soustředit na architekturu. Vzhledem k úspěchu early access jsme cítili, že opravdu musíme investovat do budoucnosti."
Dean dále zmiňuje, že engine využívá i technologii od studií, které Bohemia Interactive během let získalo pod svá křídla. Řeč je o míchání dostupných technologií a přepisování nových věcí od nuly.
Vzhledem k tomu a také vzhledem k příhodnému pojmenování enginu se nabízí otázka, jestli Enfusion (toto jméno oznámil až šéf studia Marek Španěl) není výsledkem nedávno oznámeného propojení enginu Real Virtuality, na jehož modifikované verzi původně DayZ běželo, a Enforce enginu, který využívá pro změnu Take On Mars.
Marek Španěl Zingu potvrdil, že Enfusion engine skutečně vznikl propojením obou enginů. Nezbývá tedy než čekat, až vývojáři celou změnu trochu přiblíží. Každopádně tedy Enfusion skutečně nelze považovat za zcela nový engine.
Mimochodem, v souvislosti s celou situací došlo i k oznámení informace, že Bohemia Interactive (celé studio, ne jen DayZ tým) čítá 160 zaměstnanců. Ačkoliv toto číslo může působit jako velký údaj, ve srovnání s mnoha jinými týmy vývojářů se Bohemia Interactive stále dá považovat za relativně malý celek.