Valve zvolilo pro Source 2 engine velmi zajímavou politiku. vývojáři, kteří chtějí engine použít, tak můžou učinit zcela zdarma, pod podmínkou, že se jejich hra objeví na Steamu. <strong>+ finální design Steam ovladače a ukázka VR dema z Portalu, které běželo na Source 2 enginu.</strong>
Když Valve konečně oficiálně oznámilo Source 2 engine a řeklo, že bude zdarma k dispozici pro tvůrce nového obsahu, vzniknul tím menší zmatek. Co to znamená, že bude zdarma? Bude si snad Valve nárokovat nějaký podíl ze zisku jako Epic Games v případě čerstvě uvolněného Unreal 4 enginu? Díky serveru Rock, Paper, Shotgun nyní víme, co tím chtěl básník říci.
Source 2 bude zdarma k dispozici každému, kdo by na něm chtěl postavit svou hru. Opravdu zdarma, žádné desátky z potenciálního zisku, po kterých by ve Valve mlsně pokukovali, se tedy nekonají. S bezplatným použitím enginu se však váže jiná podmínka. Každý titul v něm vytvořený musí být k dispozici na Steamu.
Naštěstí se tím ale Valve nesnaží docílit nějaké exkluzivity, protože zároveň s vydáním na Steamu můžete svou hru vydat kdekoliv jinde. Pokud vývojář chce svou hru vypustit nejen na Steam, ale třeba na gog.com nebo Humble Store, může. Valve stejně ví, že pokud se nějaká hra objeví na Steamu, největší výdělek bude pocházet právě ze Steamu.
S tím se ale pojí skutečnost, že z výdělků jakékoliv hry na Steamu je stejně nutné odvádět 30% do kapsy Valve, takže část zisku stejně půjde na jejich konto. Přesto jde ale podle všeho o nejmenší možné zlo, protože 30% musí odvádět všechny hry na Steamu a pokud nějaký nezávislý tvůrce dopředu ví, že by Steam chtěl využít, má víceméně jasno.
Varianta bezplatného použití enginu, následného umístění na Steam a odvádění procent, kterému by se vývojář nejspíš stejně nevyhnul, je určitě lepší než vidina dalších poplatků spojených minimálně se zaplacením licence na samotný engine.
Je samozřejmě otázka, co nastane v případě, že se někdo rozhodne vytvořit čistokrevnou freeware hru, ale na odpověď na tuto otázku si nejspíš budeme muset ještě počkat.
Do té doby ale můžete omrknout minimálně konečný design Steam ovladače, přehled všech ostatních přístrojů z rodiny Steam Universe a ukázku VR dema z prostředí Portalu. Jen mějte na paměti, že nejde o žádný Portal 3, ale jen o tech demo zasazené do Portalu, které ale přesto běží na Source 2 enginu, jak potvrdil Joe Ludwig z Valve.