Je to téměř deset let, co jsme naposledy viděli našeho poldu v akci. Podle dosud uvolněných informací má však stará vojna Max stále něco do sebe.
Je to k nevíře, ale naposledy jsme se s pesimistickým, painkillery papajícím a neuvěřitelně cool poldou Maxem Paynem viděli v roce 2003, kdy se spojil se sličnou vražedkyní Monou Sax a obrátil New York vzhůru nohama. Od té doby uplynulo hodně vody, fanoušci ale nezapomínají. Max Payne dle mnohých patří do zlatého fondu akčních adventur a mezi zakladatele mnohých herních prvků, viděných v akcích doteď.
Můžeme tedy jedině jásat, že se Rockstar rozhodl převzít otěže od studia Remedy a nostalgicky vzpomenout na doby dávno minulé. Max možná změnil vizáž, ztratil vlasy a přestěhoval se do teplých krajů, jeho srdce ale zůstalo stejné a my vám přinášíme 10 důvodů, proč se pokračování jeho příběhu nemůžeme dočkat.
Nový rozhovor s tvůrci, kde nechybí hrstka nových záběrů z hraní.
1. Bullet-time je zpět
Není tajemstvím, že srdcem obou dílů série bylo zpomalování času. Je to jeden z prvků, který Maxe tak odlišoval od konkurence a je to právě bullet-time, který přinesl do hry hory zábavy a radovánek. Zpomalení se vrací i ve třetím dílu a naštěstí zůstává věrné předloze. Prozatím se bullet-time doplňuje v době, kdy je Max pod tlakem nepřátel, což mu jako vždy dává menší výhodu v odpravování dotěrných žoldáků. je ale dost možné, že se tento systém do vydání ještě změní. Jakmile se funkce naplní, Max může předvést svůj klasický zpomalený skok s vytasenou dvojicí pistolí (nebo jiných zbraní). Změny jsou tu spíše kosmetické a my jsme rádi, že Rockstar nechává vše při starém.
2. Max se nezměnil
No dobře, ne tak docela. Obličej má nyní Max modelován přesně podle herce, který mu propůjčil hlas i v předchozích dílech, Jamese McCaffreyho, jenž se vrací do své legendární role. Vlasy jdou také pryč, což se naštěstí děje až v pozdějších fázích hry a my si tedy užijeme starého dobrého Maxe měrou vrchovatou. V ostatních aspektech se náš pošramocený polda nezměnil. Stále jej deprimuje smrt jeho rodiny, stále chlastá a stále polyká prášky proti bolesti jako hašlerky. A proto jej tak milujeme.
3. Filmovější, než kdy dříve
Komiksový styl vyprávění měl rozhodně něco do sebe, pokrok je ale nevyhnutelný a i Max musí jít s dobou. Máme se tak těšit na spoustu filmových momentů a quick-time eventů, které by ale naštěstí neměly zbytečně překážet a samotný styl vyprávění prý zůstane velmi podobný originálu. A to je dobře.
4. Vítejte v Riu
Hra samozřejmě startuje v zasněženém noir New Yorku, kde se Max opět dostává do problémů. Neopatrností totiž zabíjí syna významného mafiána Anthonyho DeMarca, který chce pomstu. Max se tedy rozhodne utéct do brazilského Ria a vezme práci osobní ochranky jedné z velmi vlivných postav města. Je zcela jasné, že se Rockstar nechal bohatě inspirovat gangsterkami a stylem filmů Město Bohů či Elite Squad. Zasluněné Rio de Janeiro se tedy představuje v tom nejbrutálnějším, nejkrvavějším a nejhnusnějším možném světle. Krásy Jižní Ameriky zůstávají na pozadí, tady jde o život.
5. S požehnáním Remedy
Za původní dva díly můžeme děkovat klukům ze studia Remedy, kteří vytvořili neopakovatelnou atmosféru a hratelnost. Pokud je ale studio, které by mohlo vzkřísit Maxe se ctí, je to jednoznačně Rockstar. Myslí si to i Remedy, jež pomohlo s produkční fází a zanechalo ve třetím dílu co nejvíce vlastní krve. Max Payne se zkrátka vrací a veškeré změny nedokáží zastínit kořeny série, které zůstaly.
6. Brutalita jen to lítá
Jak moc je hra brutální? Extrémně. Každá kulka je modelována v reálném čase, provrtává těla nepřátel a efektní Kill Cam u posledního žoldáka v okolí krásně ukáže, jak mu ulítla čelist, vyplesklo oko nebo vyletěl mozek. Přestřelky ještě nikdy nebyly tak luxusní a možnost nosit v každé ruce jinou zbraň tento fakt ještě umocňuje.
7. Brutální chvaty
Max Payne 3 je stále o čirém střílení. Občas se ale stane, že se k vám někdo dostane až příliš na tělo a Max naštěstí neseděl celou tu dobu doma na gauči. Nemá mu tedy dělat problém hodit pár loktů a kolen, vypůjčit si zbraň nepřítele a zahrát si na jeho páteři serenádu.
8. Nové schopnosti
Bullet-time a plavné skoky nedokážou člověka ochránit před celým brazilským podsvětím. Kromě klasické kostry Maxe Payna se vývojáři rozhodli přidat do vínku ještě interaktivní systém krytí, možnost zpomalit a přesněji zacílit, zničitelné prostředí a v neposlední řadě schopnost zůstat na zemi a střílet všude kolem. Praví fanoušci budou hrát Maxe tak, jak jsou zvyklí. Pokud ale náhodou budete chtít něco více, možnosti budou. A to je hlavní.
9. Animační orgie
Kompletní snímání pohybů se v současné době stává stále více populární. Rockstar ale tuto vychytávku posunul ještě o fous dál. Nový Max tedy bude snoubit pokročilou umělou inteligenci, hybridní animační systém a engine Euphoria, což je smrtící kombinace nejen v akční střílečce. Mnohé mise a mapy ve hře navíc byly zrekonstruovány v ateliéru, kde pobíhali herci a vše točili naživo. Díky tomu bude každá přestřelka unikátní a ani po desátém opakování hry nenastane stereotyp, což je v akční hře dost podstatné.
10. Stará škola nerezaví
Musíme přiznat, že jsme se před určitou dobou o Maxe báli. Po zhlédnutí několika videí a přečtení kupy článků ale musíme konstatovat, že je série v dobrých rukou. Max Payne je zkrátka oldschool akcí, kterou máme ještě stále v živé paměti a jediné, čím třetí díl vyčnívá z davu, jsou nejnovější technologie, jež pomáhají titulu udržet se v moderním herním průmyslu. V zásadě se tak jedná o kombinaci toho nejlepšího z obou světů. Nic lepšího jsme si už přát ani nemohli.