Speciály Článek 20 let herního příslušenství SteelSeries

20 let herního příslušenství SteelSeries

Martin Zavřel

Martin Zavřel

6
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S Nintendo Switch Switch PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Příběh vzniku a úspěchu legendární firmy.

Reklama

Z osobní zkušenosti mohu potvrdit, že SteelSeries patří v současnosti k tomu nejlepšímu, co si můžete ke svým herním strojům pořídit. Není to náhoda, za úspěchem této značky stojí 20 let inovace, inspirované a zaměřené na skutečné hráče. Ve svých počátcích se totiž SteelSeries zaměřila cíleně na profesionální esportovou scénu a její zvýšené nároky na preciznost i spolehlivost herního vybavení.

Vše začalo "kusem ledu"

Jacob Wolff-Petersen (také známý jako JWP), budoucí zakladatel SteelSerie z dánské Kodaně, byl v roce 2001 nadšeným hráčem Counter-Strike a začínajícím podnikatelem. Samotná hra Counter Strike byla v té době na svém počátku, její premiéra se odehrála v roce 2000. V těchto dobách měli všichni PC hráči společný problém: jejich tehdejší "kuličkové" myši ve své trackovací mechanice velmi snadno hromadily prach, který pak vedl k mechanické nespolehlivosti a nepřesnosti míření, případně rovnou ke krátkým výpadkům ovládání.

20 let herního příslušenství SteelSeries

A tak se zrodil Icemat, první skleněná podložka určená pro maximální preciznost hraní, vyhledávanou hráči FPS stříleček. Tehdy o těchto věcech moc nepřemýšlel nikdo kromě profesionálních hráčů, takže se JWP se svým produktem obrátil právě na ně. Ninjové v pyžamech a Tým 3D byly v té době dva začínající týmy esportových hráčů. Obecně tehdy byl celý esport ve svých počátcích, takže představoval malou a okrajovou zábavu. Každopádně tehdy hráči potvrdili svoje frustrace z toho, že jak cestovali na různé LAN párty, jejich myši a podložky hromadily prach, případně se jim pak vybavení na každé akci chovalo odlišně (ne)spolehlivě.

20 let herního příslušenství SteelSeries

Skleněná podložka Icemat tyto problémy vyřešila. Profesionální hráči ji sebou začali vozit na turnajová utkání, včetně tehdejšího CPL Counter-Strike World Championship turnaje. JWP a první zaměstnanci SteelSeries se této události zúčastnili a přímo na ní také podložku Icemat prodávali. Senzací turnaje se tehdy stalo, když Tým 3D turnaj vyhrál právě za použití tohoto vybavení. A takhle začala spolupráce s týmy profesionálních hráčů, kterým vybavení SteelSeries přineslo více výher, než jakákoliv jiná značka.

Vybavení SteelSeries přineslo v esportu více výher, než jakákoliv jiná značka.

JWP při svém podnikání spolupracoval s Tino Soelbergem, ředitelem technologického oddělení (CTO) SteelSeries. Původně se potkali v roce 1999 při práci na různých webových projektech. Tino měl malou vývojovou agenturu, JWP měl několik webových obchodů. Několik let společně budovali různé projekty: zábavu pro mobily, stránky pro průzkum trhu a tak dále. Od roku 2001 do roku 2003 byl pro ně SteelSeries (tehdy pojmenovaný Icemat/Steelpad) jen jedním z projektů. Nakonec ale vše ostatní prodali a zaměřili se výhradně na SteelSeries.

První herní headset v historii

Záběr firmy se postupně rozrostl na mnoho dalších druhů příslušenství. V roce 2003 se povedlo uzavřít smlouvu s Microsoftem, díky které byla jejich tehdejší myš Intellimouse distribuována v balení pohromadě s podložkou Icemat. To jednak rozšířilo distributorské kontakty SteelSeries, ale hlavně to nastartovalo výrobu vlastní série myší. Tyto první myši, pojmenované Ikari, Kana nebo Sensei, byly vyvinuty ve spolupráci s profesionálními hráči CS, aby dostály jejich náročným požadavkům.

První myši vyvinuté ve spolupráci s profesionálními hráči.

V roce 2004 kromě prvních myší SteelSeries vypustila také první herní headset na světě, pojemovaný Siberia. Mikrofon byl připevněn k unikátně pohodlným sluchátkám, aby si hráči mohli pohodlně povídat i během mnohahodinového hraní. Tento průlom pomohl SteelSeries získat reputaci opravdového průkopníka na poli esportového herního příslušenství.

20 let herního příslušenství SteelSeries

V roce 2007 byla spuštěna podpůrná aplikace pro vybavení SteelSeries, nazvaná SteelSeries Engine. Kromě toho vznikly partnerství napříč esportovou a herní scénou, například s firmami Blizzard, EA, Gunnar, Valve, MSI a mnoho dalšími. Kořeny SteelSeries jsou silně svázány s PC hraním a politika značky proto vždy bude "PC na prvním místě", nicméně do svého portfolia postupně zařadila také vybavení pro konzolové hráče ve snaze podporovat hráče kdekoliv a na čemkoliv se rozhodnou hrát. Pokud jde o expanzi, v roce 2020 SteelSeries získala firmu A-Volute stojící za audio software Nahimic a také americkou firmu KontrolFreak, zaměřenou na herní ovladače.

Tradice úzké spolupráce s progamingem

Od konceptu přes vzhled až po testování, schvalování či neustálé vyhodnocování již používaných produktů, progameři byli vždy spolupracovníky i spolutvůrci SteelSeries. Například laserová myš Ikari byla výsledkem 15 měsíců rozsáhlého výzkumu ergonomie, technologie, tvaru, pohybu, uchopení rukou a herního stylu profesionálních hráčů z SK Gaming, Team 3D, compLexity, mousesports a Team NoA. Tato ranná spolupráce pomohla SteelSeries hrdě prohlásit, že "Profesionální hráči vyhráli více peněz se SteelSeries než s jakoukoliv jinou značkou". V roce 2006 bylo vybavení SteelSeries používáno sedmi z deseti nejlepších FPS esport týmů na světě.

Vybavení SteelSeries používalo 7 z 10 nejlepších FPS esport týmů na světě.

Konečně optimalizace zvuku ve sluchátkách Neckband byla dosažena za pomoci hráče Abdisamad “SpawN” Mohameda, 12-násobného šampiona Counter-Strike. SteelSeries se snaží, aby jejich spolupráce s profesionálními hráči byla něco víc, než sponzoringem - cílem je oboustranně přínosné partnerství. Firma dodnes své produkty vyvíjí a testuje s těmi nejnáročnějšími profesionálními hráči, aby se ujistila, že uspokojí každého hráče. OG takto vyhráli Dota 2 International Championships několikrát po sobě, ale stejně důležité pro SteelSeries je, aby jejich nástroje pomáhaly zlepšit a zpříjemnit také hru "obyčejným" hráčům, přestože esport je v jádru všeho, co vyrábí.

40 patentů: důraz na inovaci

SteelSeries kladou důraz na maximální kvalitu i výdrž produktů, aniž by přitom obětovali jednoduchý a moderní design. Každé tlačítko, přepínač, materiál nebo klávesa jsou vytvářeny s přihlédnutím ke všem způsobům použití ze stran hráčů. Cílem je, aby se herní příslušenství v maximální možné míře stalo "prodlouženou částí hráčova těla". V roce 2004 byla představena série podložek pod myš QcK, poté, co bylo vyzkoušeno 750 různých druhů textilu, které byly navíc všechny testovány dlouhodobě z hlediska zátěže.

20 let herního příslušenství SteelSeries

Od té doby SteelSeries přinesli také první herní mechanickou klávesnici, první "suspended headbend" pro pohodlnější nošení herních headsetů nebo první myš, specializovanou na World of Warcraft... stejně jako mnoho dalších inovací. Cílem je každým produktem posouvat hranice profesionálního hraní. Během prvních dvaceti let své existence firma vytvořia přes 40 patentů, díky kterým je hraní větší výzvou i zábavou. Součástí této snahy jsou samozřejmě také neúspěšné pokusy, jako třeba Icemat Audio MP3 přehrávač na začátku století. Selhání je ale příležitostí přehodnotit vlastní předpoklady a znovu podrobněji prozkoumat, co profesionální i odpočinkoví hráči dělají, potřebují a chtějí.

Cesta za slávou

Od svého vzniku měla firma SteelSeries jasný cíl: nabídnou vybavení pro ty nejnáročnější zákazníky, pro opravdové hráče. Již od počátku bylo sloganem firmy "Vítězství je vším", které dodnes zůstalo pilířem firemních hodnot. Přestože se za těch 20 let mnoho změnilo, SteelSeries se nadále zaměřuje na způsoby, jak svými produkty zlepšit zážitek i výkony během hraní. Na začátku šlo pouze o hráče FPS jako Counter Strike nebo Quake a přestože dnes firma nabízí vybavení pro všechny herní žánry i platformy, zaměření na FPS komunitu pro ni zůstává srdcovým zájmem.

Prvních 20 let SteelSeries bylo ve znamení inovací, mnoha prvenství a intenzivní spolupráce se světovou esportovou scénou, která mezitím zažila obrovský růst. Uvidíme, jak bude vypadat těch dalších 20 let, ale jisté je, že SteelSeries se bude nadále snažit posouvat hranice pro hráče, jejich vybavení a výkony. Jak často říkají ve svých reklamách: "Ve hrách můžete být čímkoliv, tak proč být obyčejní? Jděte za slávou a chtějte to nejlepší."

Aktuální portfolio produktů v ČR najdete zde.

Oficiální stránky SteelSeries najdete zde.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama