Spekulace o tom, že Microsoft tlačí Xbox k třicetiprocentní marži, obletěly herní svět. Takový cíl prý nikdy oficiálně stanoven nebyl.
Microsoft se veřejně ohradil proti tvrzení, že by herní divize Xbox dostala interní zadání dosahovat 30% ziskové marže. Reakce zazněla v rámci rozhovorů pro CNBC, které se věnovaly řadě zpráv a spekulací kolem fungování firmy v uplynulém roce.
Původní informace přinesl Bloomberg, podle něhož měl tento ambiciózní cíl stanovit finanční ředitelka Amy Hood v rámci takzvaných „accountability margins“, které měly platit napříč celou společností, včetně Xboxu. Někteří lidé z oboru následně tvrdili, že o podobných požadavcích také slyšeli. Problém je, že 30 % je výrazně nad běžným standardem herního průmyslu, který se dlouhodobě pohybuje zhruba mezi 17 a 22 %.
Microsoft teď ale uvádí věci na pravou míru. Podle vyjádření pro CNBC firma sice nastavuje ambiciózní cíle, nicméně konkrétní hranice 30 % pro Xbox prý není správná. Přesto zůstává fakt, že herní divize má za sebou mimořádně těžký rok. Tisíce propuštěných zaměstnanců a zrušené projekty jako Perfect Dark, Everwild nebo MMO od ZeniMaxu pod kódovým názvem Blackbird mluví samy za sebe.
Symbolickým detailem je i zrušení letošního Xbox Wrapped kvůli úsporám.