Abandoned podle Kahramana není hororová hra
Abandoned Novinka Abandoned podle Kahramana není hororová hra

Abandoned podle Kahramana není hororová hra

Jan Urbančík

Jan Urbančík

25
Platformy PlayStation PlayStation 5

Šéf studia Blue Box v novém rozhovoru lituje svých chyb.

Reklama

O záhadné hře Abandoned ani po několika měsících od vydání prvního traileru a pár dnech po spuštění PS5 aplikace stále nic nevíme. Kolem titulu se neustále točí stovky konspirací ohledně toho, že jde o nový Silent Hill, Metal Gear, nový projekt Hidea Kodžimy nebo dokonce všechno dohromady. Včera se ale na webu NME objevil rozhovor s šéfem Blue Box Games Studios Hasanem Kahramanem, který hned na začátku opět teorie vyvrací a nyní dokonce tvrdí, že ani nejde o hororovou hru.

"Abandoned je střílečka/survival hra. Má prvky hororu, ale není to vyloženě hororová hra. Není to Silent Hill, jak si lidi myslí," říká Kahraman.

Ryan Leston, který šéfa studia Blue Box vyzpovídal dokonce tvrdí, že má detaily o příběhu Abandoned i o tom, jak se hraje, ale Hasan ho požádal, aby je nesdílel. Z PS Blogu víme jen to, že hlavním hrdinou bude Jason Longfield, který se probudí v podivném lese.

Kahraman dále vysvětluje, že měla být hra původně open world, ale nakonec ji udělali lineární, aby nemuseli obětovat "vysoce kvalitní grafiku". Vývojáři se zaměřili na novou mechaniku, která zapříčiní, že vše, co se děje, má dopad na hlavního hrdinu. Když budete sprintovat, Jasonovi dojde dech, což ovlivní jeho přesnost při míření. Pokud je vystrašený, bude nervózní, což ovlivní způsob, jakým budeme hrát.

"Způsob, jakým prozkoumáváte, jakým se zraňujete, hra se zkrátka hraje úplně jiným způsobem," tvrdí Kahraman. "Toho jsme docílili pomocí high-end motion capture. Děláme si motion capture sami a na základě animačních dat vytváříme systémy pro hru. Myslím, že tahle mechanika je něco opravdu úžasného. To, co zatím máme, není připraveno pro veřejnost, ale jakmile to bude více vyladěné, určitě ukážeme nějaké záběry. Proto jsem z Abandoned tolik nadšený, protože to je něco nového."

Redaktor se ho mimo jiné zeptal na poměrně logickou otázku, a to jestli má s projektem něco společného Hideo Kodžima. Hasan odpověděl jasně: "Ne. Ne, absolutně ne."

Dál ale dodává, že Kodžima situace příliš nepomohl:

"Před pár dny zveřejnil Hideo Kodžima na Twitteru fotku figury sebe samotného, kerá stojí na modré krabici a byl opravdu vágní. Proto si spousta lidí myslela, že pracoval na naší Realtime Experience (aplikace na PS5, pozn. red.). To bylo po odkladu a řekl ‚Chci upravit několik snímků v traileru, ale zůstaňte klidní‘. Myslím, že to byl jeho způsob, jak zvládnout tu šílenost, nechat všechny klidnými, ale jinak s Kodžimou nijak nespolupracujeme."

Nutno dodat, že Hasanovo vyjádření je opravdu zmatené a vlastně není moc jasné, co tím vůbec myslel.

Dále se redaktor ptal na samotnou aplikaci. "Byla to opravdu velká pohroma," přiznává Kahraman. "Lidi jsou opravdu zklamaní."

A není se čemu divit. Teaser, jenž do aplikace konečně dorazil minulý pátek, obsahoval pouze záběry, které už Blue Box Game Studios dříve sdílely na svém Twitteru.

"Jednoduše jsme museli odstranit z úvodního teaseru některé záběry a věděl jsem, že není dobrý nápad dávat tam záběry z našeho Twitteru, protože jsou to vyloženě jenom čtyři vteřiny záběrů a moc to neodhaluje. Ale potřebovali jsme to udělat, protože lidi chtěli patch, že jo? To byla naše priorita, prostě vydat patch, protože obsah budeme postupně přidávat," říká Kahraman na konto zklamání fanoušků.

Stále tvrdí, že za problémy mohly problémy mohly problémy s enginem:

"Možná je to proto, že používáme Unreal Engine 5, který je v předběžném přístupu a není doporučený pro projekt jako je tento. Ale stejně jsme ho použili, protože potřebujeme funkce, které má."

Vývojáři už ale připravují nový obsah, konkrétně cinematic trailer a hratelný prolog.

"Cinematic trailer bude opravdu brzy... jako, opravdu brzy," oznámil Kahraman. "Nejprve jsme ho chtěli vydat na Gamescomu, ale uvidíme, jestli to dokážeme. Gamescom je asi za týden? Nechceme dělat ty stejné chyby, nechceme oznamovat datum a pak zase nestíhat. Protože jestli to pokazíme, tak si myslím, že už to bude pokažené navždy. Chceme ujasnit, že zatím neoznámíme datum, ale cinematic trailer vyjde opravdu brzy. Hratelný prolog vyjde krátce po cinematic traileru. Ale opět, nechceme oznamovat datum. Jedna věc, kterou jsem se naučil, je, že nemám oznamovat něco příliš brzy, protože potom nebudete stíhat. Ale bude to brzy, ano."

Kahraman se promluvil také o spekulacích, že by Abandoned byl nový Metal Gear. "Ta páska přes oko. Všichni to hned spojili se Solid Snakem. Ale já byl jako ‚Lidi si myslí, že to je Silent Hill, takže nedává smysl, aby to spojovali se Snakem‘. Musím přiznat, že jsem udělal velkou chybu. Ale už s tím nic neudělám, je moc pozdě. Jakmile je to venku, tak je to venku."

Údajně jde o podobu hlavního záporáka celé hry, který byl vytvořen v MetaHuman.

"Důvod, proč je rozmazaný, je, že jsme chtěli lidi překvapit, nechtěli jsme toho prozradit moc. Ale lidi to nepochopili, takže odteď už nic rozmazávat nebudeme."

Toto vyjádření působí opravdu zvláštně. Hráči si kladou otázku, proč by vůbec vývojáři obrázek rozmazávali, když postavu neznáme a i kdyby rozmazaná nebyla, tak nám nic neřekne.

Kahraman se vyjádřil i k tomu, že lidi studio Blue Box často označují za podvodníky. Už v minulosti totiž mělo několik rozpracovaných projektů, které nikdy nedokončilo.

"Členové Blue Box týmu a také freelanceři, se kterými pracujeme, nechtějí odhalit své tváře," tvrdí Hasan. "Není moc zábavné, když jste označováni jako podvodníci, že jo? Takže ano, to je důvod, proč lidi nechějí ukazovat své obličeje nebo veřejně oznámit, že pracují na Abandoned."

Za podvodníky je ale hráči začali označovat až v posledních dnech, a vyjádření Kahramana tedy nevysvětluje, proč ostatní zaměstnance nepředstavil dřív.

Nakonec ještě dodal, že se momentálně necítí moc dobře:

"Nemůžu spát, nemůžu jíst. Nejvíc mě štve, že nás lidi označují jako podvodníky. To je velká věc, která mě opravdu, opravdu trápí. Protože to není můj záměr, víte?"

Touto větou rozhovor končí a dozvídáme se už jen to, že Abandoned má vyjít v příštím roce (dříve byla řeč o 4. kvartálu letošního roku). Jestli nám odpovědi na všechny otázky přinese Gamescom, to se dozvíme příští týden.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama