Jedná se o pokus přenést legendu do nové éry v plné síle.
Age of Mythology: Retold vychází už za několik týdnů, díky čemuž se jeho tvůrci těší nemalé míře pozornosti, která vedla i k vytvoření rozhovoru s webem Windows Central. Ten se čelních vývojářů zeptal na některé detaily týkající se jejich díla. Jedním z důležitých témat se stala myšlenka hardwarových omezení, kterým čelila původní hra. Ty byly podle tvůrců z velké části odstraněny, což v praxi znamená, že se můžete těšit na opravdu mýtickou záležitost. Jednorázové užívání schopností? Už nikdy více. Tentokrát budete moci užívat schopnosti bohů opravdu ve velkém.
Vylepšena byla také monstra. Ta jsou tentokrát o poznání strašidelnější než v původní verzi. Náročná byla podle tvůrců balance, s níž studio dlouho bojovalo. Nakonec se ale autorům díky řadě herních testů podařilo tento problém vyřešit ve svůj prospěch. Hra je plně optimalizována pro konzoli, takže její ovládnutí by nemělo být pro hráče problémem. Sami vývojáři ji označují za nebývale přístupnou, což ovšem neznamená, že by dlouhodobě necílila na esport. Jaká však bude realita, se uvidí 4. září, kdy Age of Mythology: Retold vychází na PC, Xbox Series X/S a také v Game Passu.