Age Of Wonders III
Blogy čtenářů Recenze Age Of Wonders III

Age Of Wonders III

Anonymní

Anonymní

Age of Empires je série velmi dobře známá hernímu světu. A kdo ji nezná přišel o mnoho.

Reklama

Age of Empires je série velmi dobře známá hernímu světu. A kdo ji nezná přišel o mnoho.

 

Člověk a kamarád Elfa? To platilo jen v Pána Prstenů

V Age of Wonders III si můžete vybrat mezi dvěma kampaněmi. Jedna je za elfi a ta druhá je zase za lidi, kteří se snaží ovládnout posvátný kontinent. Když si zvolíte hru za lidi, postavíte se do vedení obchodně- technologické rasy, která se nesnaží o nic jiného, ​​než ovládnout a změnit způsob života " starých " ras.

 

Za elfy se jim postavíte jako Sundern, vnučka krále Iniocha, který byl zabit ještě před událostmi původní hry. Po tom, co dokončíte své snažení, si můžete odzkoušet Scenario na předem vymodelovaných mapách, zkusit online hru nebo náhodně vygenerovanou mapu. Hra začíná výběrem ze šesti ras - lidé, elfové, trpaslíci , draconians, orkové a goblini. Základní rasy udávají set jednotek a staveb, jak jsme to mohli vidět v mnoha jiných hrách. Nicméně váš repertoár obohatí nejen rasa, kterou jste si vybrali, ale i povolání hlavní postavy.

 

Povolání jsou pro každou rasu stejné a je jich na výběr šest, stejně jako ras. Po tom, co si vše nastavíte - od vzezření, přes jméno, atributy, povolání a rasy hrdinu, můžete začít s hrou. Možná to zní jako klišé, avšak jde o tahovou strategii, ve které stále nejsou customizace postav samozřejmostí.

 

Heroes ale jen na oko

Hned po spuštění hry se první dojem začne ztotožňovat s tím, který známe ze série Heroes. Město, hrdina a omezený počet polí, které je možné za jedno kolo projít. Rozdíl nastane až při první návštěvě města. Interface města připomíná ten, na který jsme zvyklí, naopak, ze série Civilization. I zde se totiž jednotky budují za pomoci jistých " Production points " . Ty se zvyšují souběžně s populací vašeho města. Každá jednotka stojí určitý počet těchto stavebních bodů, a tak udávají, kolik jednotek jste díky nim schopni za jeden tah postavit. Ve hře se vyskytne i jistý druh výzkumu, který bude postupně odemykat nové kouzla a technologie. Ne ve hodně hrách je výzkum vybalancovaný, avšak v AoW III platí, že se skoro v každém momentě dá strategie adaptovat. A tento strom je opravdu obrovský, takže vždy je možnost dynamicky reagovat na změnu strategie nepřítele.

 

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/DrO0cA_lb0o" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

Kromě produkce generované ve městech se na mapě objeví i doly na zlato a manu. Podobně jako v Heroes budou tyto stavby chráněné jistou tlupou neutrálních jednotek. Při setkání na mapě světa s nepřítelem se naskytne možnost vést boj manuálně nebo automaticky. Po volbě , ať už je ledajaká, přichází na řadu klasický pohled na dvoustranné bojiště. Na jednom konci je vaše a na opačném nepřítelova armáda.

 

Dvakrát měř, jednou řež

Boj se vede na tahy, přičemž se těchto bojů přímo účastní i samostatný hrdina. Konkrétně, hrdina je smrtelnou součástí armády. Jednotky, kterým bude váš hrdina velet, budou mít základní typy útoku a povětšinou i speciální podpůrné či útočné schopnosti.

To otevírá nové cesty a možnosti taktizování. Každý hrdina může s sebou nosit maximálně pěti jednotek, které se koneckonců ani nezeskupují jako v sérii Heroes.

Každý tah, který provedete správně, dokáže udělat nepříteli velké problémy. Na opačné straně platí i to, že každý nepromyšlený tah může znamenat ztrátu celé bitvy. Jednoduše jsou boje rychleji a z části dynamičtější.

Kromě " hrdinských " armád je skvělá i možnost poskládat si armádu jen z jednotek ( bez hrdiny ) .

Variací je opravdu velké množství a všechno to závisí jen na vaší kreativitě.V čem však Age of Wonders III nevyniká, je grafika. Art stylem hra přešlapuje někde mezi pohádkovým Heroes V a graficky reálnějším Heroes VI. Skvěle zpracované jsou ale bojiště, které se vždy odvíjejí od lokality, na níž bojujete. A tedy pokud se váš boj musí odehrávat u dolu, můžete očekávat bojiště plné štol. Pokud to bude předměstí , kolem budou malebné domky, a když budete nuceni bojovat v bažinách ... Tak vám přeji hodně štěstí při omezeném taktizování a při pomalejším přesouvání jednotek:-D

Země je celá animovaná a je na ní možné vidět poletující motýli , vlnící se stromy ve vánku či poletující kameny v okolí studní na manu. Avšak žádný next gen nečekejte. Podobně je na tom i zvuková stránka hry.

Soundtrack nevadí, avšak ani nechytí za srdce jako například při Skyrimu.

Age Of Wonders III

Verdikt

Pokud jste milovníkem tahových strategií Age of Wonders III pro vás určitě bude to pravé ořechové. Dostatečně velká herní doba kampaně, náhodně generované scenérie , šest ras a šest různých povolání , z čehož vyplývá množství a množství různých jednotek

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Mnoho jednotek
Hratelnost
Taktické prvky v boji
Editor
Maličké technické chyby
Slabší grafická stránka hry
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama