Hra měla být férový free-to-play titul, ale po spuštění hráče čekal přesný opak. Následoval kolaps důvěry, který se promítl i do akcií firmy.
Aion 2 od NCSoftu odstartoval 18. listopadu v Koreji a na Tchaj-wanu – a prakticky ihned se proměnil v monetizační katastrofu.
Hráči, kterým bylo slíbeno, že hra nebude pay-to-win, po přihlášení zjistili, že si lze za prémiovou měnu Quna kupovat předměty přímo zvyšující sílu postavy. Situaci zhoršila i existence dvou úrovní měsíčního předplatného, které odemykají základní funkce jako obchodování či aukční síň – věci, které bývají v jiných MMO standardem, ne odměnou za vysolené peníze.
Během pouhých 15 hodin od spuštění museli vývojáři vystoupit v nouzovém live-streamu a problémy napravit. Producent Kim Nam-joon přiznal chybu a omluvil se, stejně jako šéf obchodního oddělení So In-seop. Záběry z přenosu ukázaly velmi ponurou atmosféru.
Sůl do rány přisypala i burza – akcie NCSoftu spadly o více než 15 %, což sice může souviset i s širší krizí trhu, ale negativní reakce na Aion 2 tomu určitě nepomohla. Hráči mezitím hru kritizují jako levně působící mobilní MMO s mizerným UI a slabým designem.
Pro NCSoft tak jde o jasný případ, kdy příliš agresivní monetizace vyvolala rychlou a tvrdou odezvu. Tady si opět dovolíme malý kopanec. Jak jsme psali v jedné z našich předchozích novinek: hráči milují dobré hry, herní byznys miluje peníze.