Alan Wake 2 Novinka Alan Wake 2 běží lépe na Xboxu Series X

Alan Wake 2 běží lépe na Xboxu Series X

Jan Urbančík

Jan Urbančík

13
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S

Jak si se hrou poradil slabší Series S?

Reklama

Už v den padnutí embarga přineslo Digital Foundry technický rozbor PS5 verze hry Alan Wake 2, nicméně ke kódu pro Xbox se redaktor Oliver Mackenzie dostal až později. Proto vychází plnohodnotné srovnání konzolových verzí teprve nyní.

Na obou silnějších konzolích hra nabízí dva režimy: Quality a Performance. Rozdíly v nastavení jsou například hustota vegetace, stíny, odlesky či vykreslovací vzdálenost. Ten největší ale samozřejmě spočívá v rozlišení. Quality režim upscaluje z 1270p na 4K, zatímco výstupní rozlišení Performance režimu činí 1440p, do něhož se obraz upscaluje z 847p.

Nastavení a rozlišení je na PS5 i XSX identické, zajímavé ale je, že o snímkové frekvenci se to už říct nedá. Přestože obecně hry na obou konzolích většinou běží podobně, v AW2 má navrch papírově silnější Series X, a to v obou režimech. V Quality módu drží po drtivou většinu času stabilních 30 FPS, zatímco na PS5 se hra propadá lehce pod 30. Ještě víc je to vidět u režimu výkonu, který je na XSX opět velmi stabilní (dropy jsou většinou ojedinělé a jde třeba o jeden snímek), zatímco na PS5 umí být docela nestabilní, byť stále někde mezi 50 a 60 FPS.

Až překvapivě velký rozdíl by možná mohl spočívat i v tom, že konzole Xbox Series podporují mesh shadery (které hra na PC vyžaduje), zatímco PS5 "pouze" trochu starší primitive shadery, jež jsou nicméně kompatibilní. PlayStation 5 je každopádně rychlejší v načítání, save se v testu načetl za necelých 7 sekund, zatímco na XSX za 9 sekund.

Jak je to s nejslabší konzolí aktuální generace? Osekání je oproti výkonnějším zařízením znatelné, poměrně podobné performance režimu u PS5 a XSX, ale zachází ještě o něco dál. Výkonnostní mód na XSS mimochodem, poměrně pochopitelně, úplně chybí, hra má pouze jeden režim mířící na 30 FPS. Výstupní rozlišení činí 1440p, ale upscaling je ještě o něco agresivnější, konkrétně ze 720p. Pozitivní zprávou každopádně je, že frame rate je stabilní, dokonce víc než na PS5, ale stále narazíte na větší množství propadů než u XSX.

Ačkoli tedy verze pro všechny konzole mají určité ústupky (včetně silného aliasingu kvůli agresivnímu upscalu), podle Mackenzieho si hru na všech platformách bez problémů užijete.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama