Hra využívá funkci z DX12 Ultimate, kterou starší grafiky neumožňují.
Včera jsme se konečně odzvěděli HW nároky pro survival horor Alan Wake 2, které mnohé hráče překvapily, neboť jsou poměrně vysoké. Tabulka zmiňovala pouze grafické karty řady GeForce RTX 20 či Radeon RX 6000 a vyšší, nyní si dozvídáme, že to není úplně náhodou. Jedna z vývojářek na Twitteru prozradila, že seznam podporovaných grafických karet bude relativně omezený.
Uživatelka s přezdívkou newincpp konrkténě tvrdí, že hra využívá mesh shadery, což je jedna z funkcí API DirectX 12 Ultimate. To je podporováno právě pouze na kartách řad RTX 20/RX 6000 a vyšších. Vývojářka sice dodává, že pro starší grafiky implementovali jinou techniku, tzv. vertex shadery, se kterými však byly velké problémy, co se týče výkonů i bugů, tato metoda tak nakonec oficiálně podporována nebude. Jestli tedy vlastníte starší grafickou kartu a plánujete titul hrát, budete muset počítat s tím, že hra nemusí běžet úplně ideálně, pokud vůbec.
Alan Wake 2 vychází 27. října na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.