Novinka Alanah Pearce: vývojáři nechtějí bojkot her Activision Blizzard

Alanah Pearce: vývojáři nechtějí bojkot her Activision Blizzard

Martin Zavřel

Martin Zavřel

23
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Bojkot her jako takových možná není ta správná cesta.

Reklama

Herní novinářka a vývojářka Alanah Pearce publikovala na svém Youtube video, zabývající se myšlenkou na bojkotování her od firmy Activision Blizzard. Herní komunitou se již několik týdnů šíří výzvy s hashtagem "bojkotujte Blizzard" a "bojkotujte Activision". Hráči argumentují tím, že současná kauza ohledně prohřešků této firmy na jejích zaměstnancích se nedočká žádné pořádné reakce ze strany korporace, pokud nepocítí následky na svých tržbách. Řada hráčů proto zrušila předplatné World of Warcraft nebo úplně odinstalovala hry i launcher ze svého počítače. Odmítají také koupit letošní tituly vydavatele, v čele s Diablo 2 remakem nebo letošní Call of Duty. Alanah se ale o tomto tématu pobavila se zhruba desítkou vývojářů a jejich názor - jakožto kauzou primárně postižených - na tuto problematiku je poněkud odlišný.

"Nemyslím si, že je to dobrý nápad", říká Pearce, "řada vývojářů se proti tomu vyjádřila záporně."

Jako příklad uvádí vyjádření Tami Sigmund, producentky Blizzardu, která vysvětluje, že část finančního ohodnocení na firmě přímo závisí na komerčním úspěchu vydaných her. Zároveň se potýká s obavami, že by jí chybějící platové ohodnocení mohlo znemožnit například poplatky za školku pro její očekávané dítě. "Nechci nikomu říkat, jak má utrácet své peníze", napsala Sigmund, "ale tihle bojkotující by jako svoje odůvodnění neměli uvádět podporu žen pracujících v Blizzardu, protože jako těhotná žena tam pracující se necítím podporována ztrátou mého příjmu."

Alanah upozorňuje, že komerční neúspěch her samozřejmě může vést také k výpovědím. Zároveň vysvětluje, že hráči občas zapomínají na to, proč vývojáři v těchto firmách vlastně pracují: protože milují vývoj her a často si vytvoří i osobní vztah k té hře (nebo sérii), na které několik let pracují. Alanah také přirovnává situaci k bojkotu, který zažila během své práce v redakci herního magazínu IGN během řešení tamější kauzy sexuálního obtěžování: "Když tenkrát lidé prohlašovali, že už nikdy nebudou IGN číst, připadalo mi to jako kopnutí do nás, co jsme v tu chvíli už byli na kolenou. Vývojáři se roky těší, až hráči konečně dostanou do rukou jejich hru. Novináři se těší, až budou čtenáři číst jejich články. To je na té práci to nejlepší. I proto tam lidé zůstávají navzdory problémům firmy."

Alanah proto navrhuje, aby hráči pokračovali ve vyjadřování svého nesouhlasu s praktikami firmy na sociálních médiích, kde si toho všímají novináři, osobnosti a veřejnost obecně, což následně vede k propadům akcií firmy, způsobujícím větší ztrátu, než nižší prodeje té či oné jednotlivé hry.

Alanah Pearce: vývojáři nechtějí bojkot her Activision Blizzard
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama