Ambiciózní funkce Shadow of Mordor bude na PS3 a X360 osekaná
Middle-earth: Shadow of Mordor Novinka Ambiciózní funkce Shadow of Mordor bude na PS3 a X360 osekaná

Ambiciózní funkce Shadow of Mordor bude na PS3 a X360 osekaná

Michal Burian

Michal Burian

58

Revoluční Nemesis systém nebude mít na starší generaci konzolí stejnou úroveň možností a rozmanitosti jako na PlayStation 4, Xbox One a PC.

Reklama

Studio Monolith Productions se při oznámení akční adventury Middle-earth: Shadow of Mordor chlubilo systémem Nemesis, který má být revolucí ve světě her. Technologie jim má umožnit významné inovace v umělé inteligenci. Každý nepřítel má mít své vlastní jméno, hodnost a paměť. Pokud se s nějakým AI nepřítelem střetnete v bitvě, nezabijete ho a on uteče, tak si vás bude pamatovat. Při dalším kontaktu se změní jeho taktika, bude silnější a odolnější. Změny se dotknou i dialogů.

IGN to nedalo a na nejambicióznější funkci se zeptali hlavního designéra Michaela de Platera, který jim kupodivu přiznal, že na PS3 a Xbox 360 bude muset být systém Nemesis osekaný. Jinými slovy nebude plnit úplně stejné funkce jako ve verzích pro PlayStation 4, Xbox One a snad i PC.

"Hodně jsme se zaměřili na PS4 a Xbox One. Nejprve hru vyvíjíme pro next-gen platformy a až potom se snažíme, aby co nejvíce funkcí fungovalo bez problému i na starší generaci konzolí. Pokud mám být upřímný, jsem si docela jist, že některé věci budou muset být osekány, aby hra bez problému fungovala na PS3 a Xbox 360. Základní mechaniky, stejně tak bojový systém, stealth, pohyby, základní ovládání a hratelnost zůstanou stejné. Změnit budeme muset úroveň možností a rozmanitosti Nemesis systému," přiznal otevřeně Plater.

"Systém Nemesis je obrovský pokud se bavíme o obsahu, výpočtech a umělé inteligenci. Snažíme se co nejvíce z něho dostat i do PS3 a X360 verzí. Bohužel ale nepůjde o plnohodnotnou verzi systému."

Závěrem rozhovoru hlavní designér ujistil, že příběh a hratelnost bude stejná na všech platformách. Rozdíl by tak měl být pouze v nepřátelích. Dá se předpokládat, že na PS3 a X360 nebude každý nepřítel jedinečný a disponovat vlastní osobností, stejně tak silnými a slabými stránky. Nepřátelé si totiž mají díky Nemesis systému plnit své úkoly i v době, kdy s nimi nejste v kontaktu. Jinými slovy je potkáte na začátku hry, oni budou slabí, pak se s nimi střetnete později a oni budou o poznání silnější a třeba i chytřejší, nebo na vás použijí jinou taktiku.

Na kompromisy mezi generacemi upozorňoval před časem šéf polského studia CD Projekt Red. Marcin Iwinski si myslí, že vývojáři musejí dělat kompromisy, když se rozhodnou, že svou hru vydají na dvě různé generace hardwaru. Kvůli tomu je ostatně Zaklínač 3 určen pouze pro PC, Xbox One a PlayStation 4.

Shadow of Mordor nemá zatím stanoveno datum vydání. Je ve vývoji pro PC, PlayStation 4, Xbox One, PS3 a X360. S Wii U verzí Warner Bros nepočítá.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama