Americké úřady posílají akvizici Microsoft – Activision Blizzard k soudu
Novinka Americké úřady posílají akvizici Microsoft – Activision Blizzard k soudu

Americké úřady posílají akvizici Microsoft – Activision Blizzard k soudu

Filip Svoboda

Filip Svoboda

7

Obchod může podle komise vést k potlačování konkurence.

Reklama

Americká Federální obchodní komise (FTC) oznámila, že podá žalobu na plánovanou akvizici společnosti Activision Blizzard ze strany Microsoftu. Důvodem je přesvědčení čtyřčlenné komise (hlasující v poměru tři ku jedné v neprospěch Microsoftu), že obchod umožní americké firmě potlačovat konkurenci.

Má jít hlavně o možnost exkluzivity některých značek a titulů, FTC jmenovitě uvádí Call of Duty, a to přesto, že šéf Xboxu Phil Spencer opakovaně tvrdí, že Call of Duty se chystá vydávat na všechny stávající platformy. Jako důvod svého přesvědčení a precedent jmenuje komise plánované pro konzole exkluzivní vydání her Starfield a Redfall od Bethesdy, která byla součástí loňského nákupu společnosti ZeniMax.

„Microsoft již prokázal, že může a bude zadržovat obsah svých herních konkurentů,“ říká Holly Vedova, ředitelka Úřadu pro hospodářskou soutěž FTC, „snažíme se zabránit společnosti Microsoft, aby získala kontrolu nad předním nezávislým herním studiem a využila ji k poškození hospodářské soutěže na několika dynamických a rychle rostoucích herních trzích.“

Konkrétně by podle FTC mohl Microsoft manipulovat s cenami, zhoršovat hry, respektive hráčský zážitek, na konkurenčních konzolích a v herních službách, měnit podmínky a načasování přístupu ke hrám Activision Blizzardu nebo konkurentům obsah odepřít zcela.

Microsoft každopádně nadále věří, že akvizice bude uzavřena a do soudního sporu vstupuje sebevědomý. „Přestože jsme dali šanci míru, jsme o případu pevně přesvědčeni a vítáme příležitost prezentovat ho před soudem,“ uvedl prezident Microsoftu Brad Smith, „tvrzení, že dohoda je v rozporu s pravidly hospodářské soutěže, neodpovídá skutečnosti a věříme, že tento spor vyhrajeme.“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama