Apex Legends – Battle Pass jako levné zklamání
Speciály Apex Legends Článek Apex Legends – Battle Pass jako levné zklamání

Apex Legends – Battle Pass jako levné zklamání

Martin Cvrček

Martin Cvrček

15
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Cena za první Battle Pass je sice příznivá, ale obsah a rychlost jeho odemykání moc velkou radost nedělají.

Reklama

Nikdy jsem úplně nechápal smysl Battle Passů. Zaplatím, abych mohl hrát dlouhé hodiny a odemykat převážně kosmetické věci? Není náhodou lepší, když zaplatím za něco, co mám ihned k dispozici? Jakmile se ale Batle Pass objevil v Apex Legends, přeci jen jsem neodolal a rozhodl jsem se mu trochu podívat na zoubek. Novinka studia Respawn Entertainment je koneckonců jedna z mála her, které mě přiměly přehodnotit můj absolutní nezájem o subžánr battle royale, takže mě třeba může přimět i k akceptování myšlenky Battle Passu. Tentokrát to ale tak úplně nevyšlo.

Otázka ceny

Jakmile byl Battle Pass oznámen, ihned mě překvapilo, že jeho cena není příliš vysoká. 950 Apex Coins, které vás vyjdou zhruba na 10 euro, případně 2800 Apex Coins v případě, že chcete mít při odemykání nového obsahu pořádný náskok, to opravdu nepůsobí nijak zle. Líbí se mi také myšlenka, že když nejdřív něco odehrajete a tvůrcům věnujete peníze později, automaticky získáte přístup ke všemu, čeho byste dosáhli, kdybyste si Battle Pass koupili ihned po vydání. Obávám se však toho, že cena je jedna z mála příznivých věcí, které jsou s prvním Battle Passem, jenž symbolizuje sezónu nazvanou Wild Frontier, spojené.

Samotnou koncepci nakonec nepovažuji za hlavní problém. I když jde o placenou záležitost, ve výsledku se mi celkem zamlouvá myšlenka, že prostým hraním zápasů Apex Legends odemykám ještě něco dalšího a mám k dispozici dodatečnou motivaci pro to, abych stále dokola skákal na mapu, hromadil výbavu, stíhal nepřátele a přežíval co možná nejdéle. V Apex Legends mám nahráno něco přes 40 hodin a mám pocit, že i když mi stále přináší nemalou zábavu, už jsem zažil vše, co mi hra může nabídnout. Je tedy fajn vidět po konci zápasu nejen postup k další standardní úrovni, a tedy k Apex Packům či Legends Tokens pro odemykání nových postav, ale i k další z více než 100 úrovní Battle Passu, z nichž každá zajistí přístup k nějaké kosmetické položce. Jenomže veškeré nadšení může velmi snadno zchladit zjištění, jak pomalý postup Battle Passem vás čeká.

Dosažení druhé úrovně, která vám zajistí přístup k jednomu nepříliš stylovému skinu zbraně, mi trvalo zhruba dvě hodiny hraní. Nešlo přitom o dvě hodiny plné marných zápasů, v nichž by mě a mé spoluhráče někdo zboxoval ihned po seskoku. Naopak, zpravidla se mi nedařilo úplně zle, ale přesto jsem mohl pozorovat, že nabírání zkušenostních bodů pro další úroveň, zpravidla se odvíjející od času přežití, hraní v partě s přáteli a zvolené postavy, postupuje dost hlemýždím tempem. Poměrně aktivní hraní během celého víkendu pak vyústilo v pouhý level 5. Což je dost málo s ohledem na fakt, že sezóna Wild Frontier končí za necelých 90 dnů, po nichž vám sice veškerý odemčený obsah zůstane, ale nebudete moci odemykat další.

Heslo dne je „grind“

Hrozně rád bych v práci řekl, že tam nemůžu chodit, protože potřebuju těch 8 hodin denně věnovat Apex Legends a dosažení úrovně 100, ale obávám se, že tohle by asi málokterý šéf přijal s porozuměním. Nečekám, že všechno odemknu za týden svátečního hraní, stejně tak jsem si vědom toho, že tu musí být nějaká motivace pro koupi výše zmíněné dražší verze Battle Passu, díky níž okamžitě odemknete obsah následujících 25 úrovní, a to bez ohledu na to, jestli se v okamžiku zakoupení nacházíte na levelu 1 nebo 40. Ale přeci jen mám pocit, že by rychlost postupu mohla být nastavena lépe, ideálně tak, aby během těch 90 dnů sezóny mohli nejvyššího levelu dosáhnout i ti, kteří se k Apex Legends dostanou třeba jen na několik hodin týdně. V současné době mám pocit, že aktuálně je tahle vidina vcelku nereálná, aspoň pro většinu hráčů, kteří mají na pořadu všedního dne i něco jiného než neustálé návštěvy mapy Kings Canyon.

Dalším problémem Battle Passu je jeho obsah, z něhož si asi většina hráčů na zadek nesedne. Oceňuji surový, prostý a nijak přehnaný vizuální styl Apex Legends, který navazuje na odkaz Titanfallu, ale v oblasti kosmetických položek jsou snadno vidět jeho slabiny. Jako kdyby se tvůrci nikdy nemohli příliš utrhnout ze řetězu a jako kdyby nevěděli, proč vlastně používají název Wild Frontier, protože jakékoliv ústřední téma, ideálně spojené s nějakým příběhovým pozadím, byste hledali marně. Když tedy dojde na skiny zbraní, kterých není přes 100 úrovní Battle Passu rozprostřeno zase tak moc, jak by se mohlo na první pohled zdát, většinou jde o prosté, nevýrazné a nenápadité vzory. Často dělají dojem neúspěšného výsledku pokusů začínajících švadlen o napodobení technik pletení našich zručných babiček.

Nutno podotknout, že skin pro energetickou útočnou pušku Havoc, který se mění v závislosti na počtu zářezů v průběhu zápasu a který je odměnou za dosažení nejvyšší úrovně, není vůbec k zahození. Naopak vypadá přímo skvěle. Ale ruku na srdce, používá někdo Havoc tak často, aby takový skin ocenil? Předpokládám, že ne. V Apex Legends bychom určitě našli vhodnější zbraň hodnou nejvyšší možné odměny. Na druhou stranu lepší Havoc než třeba Mozambique.

Něco pro každou legendu

Ani další typy odměn úplně neoslní. Výše zmíněný hlemýždí postup úrovněmi Battle Passu lze občas urychlit speciálními boosty, ale kdovíjak výrazné urychlení vás nečeká, a to ani při dodržení na pohled kryptických podmínek (zde ale nemluví vlastní zkušenost, spíše poznatky ostatních hráčů). Hlášky postav, případně pozadí vizitek neurazí, ale ani nenadchnou, zvlášť když je každá takováto položka omezena na konkrétní legendu. Totéž platí o ukazatelích statistik (počet zabití, výher a uděleného poškození v průběhu celé sezóny), jejichž využitelnost je myslím minimální. A ikonám úrovní se mnozí fanoušci právem vysmívají. Radost může dělat snad jen nevelké množství Apex Coins, díky čemuž se investice do Battle Passu alespoň částečně vrátí, a Apex Packy, jež garantují získání kosmetického předmětu epické či legendární kvality. Jedná se ale o odpovídající odměnu za více než 100 hodin, které byste museli obětovat dosažení všech úrovní? Těžko.

Nutno podotknout, že za prosté zakoupení Battle Passu ihned získáte tři skiny postav, konkrétně Lifeline, Mirage a Wraith. Nejsou úplně ošklivé, s ohledem na jejich okamžité odemčení jsou přirozeně celkem v módě, ale jsem přesvědčený, že stačí v Apex Legends odehrát několik hodin, otevřít pár získaných Apex Packů a hned pro zmíněné legendy získáte něco mnohem slušivějšího. Nebo získáte aspoň součástky na výrobu, díky nimž lze odemknout takřka cokoliv, co se vám líbí. Výrobní součástky přitom v nabídce odměn Battle Passu povážlivě chybí, tedy pokud nežijete v Belgii - nebo pokud se tak nebudete tvářit. Stačí mít totiž v možnostech vašeho EA účtu nastaven region Belgie, což má za následek, že díky tamnímu (a záslužnému) zákazu prodeje loot boxů z důvodu gamblingu dostáváte místo Apex Packů součástky na crafting.

Za upozornění stojí také skutečnost, že vám může z Battle Passu něco kápnout i v případě, že si ho vůbec nekoupíte. Jak již bylo naznačeno výše, po úrovních postupujete v každém případě. Jednak kvůli tomu, aby se vám mohly odměny započítat zpětně v případě pozdější investice, jednak kvůli tomu, že levelováním občas získáte i několik bezplatných maličkostí. Kromě zmíněných ukazatelů statistik jde o 5 Apex Packů, splněním určitých výzev lze navíc odemknout několik odznaků sezóny Wild Frontier, jež lze vystavit na vizitkách vašich postav. Třeba odznak za to, že během sezóny zaznamenáte alespoň jedno zabití se sedmi různými hrdiny, získáte dost snadno. V první řadě tu ale máme skin pro zcela novou legendu, běhající stánek s povzbuzováky jménem Octane. Abyste tento bezplatný skin mohli získat, musíte zdolat nemalé množství úrovní, ale určitě se jedná o jednu z nejvýraznějších odměn v rámci celého Battle Passu.

Vyhlídky na další posily

Octane by se dal celkově označit za hlavní hvězdu sezóny Wild Frontier. Na bojišti si ho hned tak nespletete, i kvůli vzhledu a animacím, díky nimž nová legenda vypadá jako Forrest Gump, který sprintuje s hejnem kousavých mravenců v kalhotách. Hlavní jsou ale schopnosti. Standardní abilita umožňuje obětovat část zdraví o poznání výraznější rychlosti, a když jsem po boku Octana hrál, nejednou jsem překvapeně zíral na minimapu při zjištění, jak rychle se ten hubený parchant přesunul z jednoho místa na druhé. Pasivně je navíc schopen trochu utraceného zdraví obnovit a díky ultimátní schopnosti může na zem hodit rampu, jež každého člena týmu šikovným způsobem vystřelí do vzduchu. Rozhodně jde tedy o postavu, která je dostatečně svérázná a vyvážená a která se na mapě Kings Canyon neztratí. Tedy pokud to s tím běháním trochu nepřežene.

Škoda, že Octane není s Battle Passem příliš provázaný. Můžete sice odemknout skin a další kosmetické maličkosti, ale ať už si Battle Pass koupíte nebo ne, stále si budete muset nového hrdinu pořídit za 750 Apex Coins nebo 12 000 Legends Tokens. Přitom se nabízí možnost, že by se vám Octane na určité úrovni Battle Passu odemknul. Případně byste levelováním mohli získat alespoň nějakou slevu na jeho pořízení. Předpokládám, že se najdou hráči, kteří si tak jako já relativně nedávno odemkli třeba Mirage a těšili se, až po několika dalších hodinách hraní zpřístupní Caustica, aniž by museli cokoliv platit. Najednu je tu ale Octane se stejnými podmínkami zpřístupnění. A to je třeba brát v potaz i skutečnost, že do konce sezóny Wild Frontier dorazí do Apex Legends ještě jeden nový hrdina, pravděpodobně v doprovodu další zbraně či jiné výbavy. Takhle se nacházíme ve stavu, kdy je mnohem výhodnější koupit samotného Octane či jinou postavu než celý Battle Pass.

Hlavně se ale nacházíme ve stavu, v němž je vidět velký nepoměr. Na jedné straně tu máme Apex Legends, po stránce hratelnosti dost možná nejlepší battle royale titul na trhu, který je právem oslavován a od kterého mají potřebu opisovat i dosavadní žánroví velikáni a konkurenti. Na druhé straně je tu ale chudokrevný Battle Pass, jenž nenabízí moc důvodů k pořízení. Nevýrazné odměny, velmi pomalé postupování po úrovních, nedostatečné zakomponování nového hrdiny, jenž stojí jaksi bokem, nekonzistentní a prakticky neexistující ústřední téma, to všechno má za následek sympatický koncept v nepříliš atraktivním provedení.

Jestli chcete Respawn po desítkách odehraných hodin v Apex Legends finačně podpořit a nechce se vám investovat do Apex Packů či legend, Battle Pass je s ohledem na rozumnou cenu ideální volba. Pokud ale hledáte spíše pořádné obohacení vašeho dosavadního herního zážitku, nejspíš bude lepší šetřit si na něco jiného. Apex Legends z výsluní asi hned tak nezmizí, což je s ohledem na jeho kvality jen dobře, a tak se dá očekávat, že postupem času nabídne zajímavější věci, za něž bude moudré bez rozmyslu platit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama