Assassin’s Creed Odyssey – Odkaz první čepele: 2. epizoda – Stínové dědictví
Assassin's Creed: Odyssey Článek Assassin’s Creed Odyssey – Odkaz první čepele: 2. epizoda – Stínové dědictví

Assassin’s Creed Odyssey – Odkaz první čepele: 2. epizoda – Stínové dědictví

Jan Kalný

Jan Kalný

8
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Po Lovci sužující řeckou Makedonii přichází Bouře, která terorizuje Achaii.

Reklama

Vydávání DLC na epizody moc členů komunity Assassin’s Creed nenadchlo, ale taková je holt aktuální situace. Každých zhruba šest týdnů přijde nové DLC, a tak přibližně po měsíci a půl přichází druhá epizoda Odkazu první čepele s názvem Stínové dědictví, která pokračuje v příběhu započatém v první epizodě. Jak na tom ale je kvalitou? Hodně bídně.

Datum vydání: 15. ledna 2019

Cena: 689 Kč (všechny tři epizody dohromady), případně jako součást Season Passu za 1099 Kč

Upozornění: článek může obsahovat spoilery z první epizody.

Druhá epizoda Odkazu první čepele se vlastně popisuje zcela sama; je to skutečně druhá epizoda. Není to vyloženě pokračování, není to nové DLC, je to prostě další část toho, co jsme měli možnost hrát již před měsícem. Darius a jeho syn nebo dcera (v závislosti na tom, jestli hrajete za Alexia nebo Kassandru) se přesunuli do jiného regionu, který je opět pod nátlakem, a opět vyžadují vaší pomoc. Příběh vás tedy tentokrát zavede do Achaie a čelit budete muset člence řádu Bouři… A to je vlastně asi tak to nejzajímavější, co vás ve Stínovém dědictví čeká. Dariův příběh se odsunul na vedlejší kolej a ani přítomnost nového kultu není po většinu epizody nikde cítit. Jinými slovy působí druhá epizoda tohoto příběhu jako taková výplň, která bohužel během většiny hraní absolutně selhává v představení zajímavých postav, úkolů i příběhových momentů.

V první epizodě jsme se zabývali řádem Předků a Dariem samotným, včetně jeho minulosti. Byla nám v jistých ohledech nabídnuta zajímavá novota, která měla potenciál na to krásně propojit události Assassin’s Creed Odyssey se zbytkem série. Druhá epizoda ale působí, jako kdyby existovala jen proto, aby byli investoři Ubisoftu spokojeni, protože matematika praví, že tři epizody jsou více než dvě. Stínové dědictví zkrátka drtivou většinu času nenabízí nic než jenom sérii questů typu „jdi tam, dones/najdi tohle”. Ani částečné zaměření na lodní bitvy nenabízí nic nového, a těch pár momentů, kdy vás hra vyšle na otevřené moře, je v zásadě jenom za účelem někam doplout, zničit bezvýznamnou nezajímavou loď jako každou jinou a vrátit se na pevninu. Nic víc.

Možná bych to všechno necítil tak negativně, nebýt kvality samotného příběhu. Koneckonců byla náplň v samotné hře a dokonce i první epizodě Odkazu první čepele vcelku podobná. Jenže tam mě alespoň něco zaujalo, kdežto ve Stínovém dědictví vůbec nic. Celou dobu slyšíme o tom, jak je Bouře strašná a jaké je to monstrum, ale to prostě není vůbec nikde vidět. Mimo pár cut-scén s třemi lidmi a jednoho questu, ve kterém musíte osvobodit čtyři lidi z pevnosti, je Achaie pořád stejně barevná a „vesele” působící jako vždycky a všechny NPC postavy si žijou svůj život.

Celou dobu také slyšíme o tom, jaká je Bouře ohromě talentovaná kapitánka, ale její loď je jen další generický a na poražení jednoduchý cíl. A aby toho nebylo málo, tak celá epizoda krásně předhazuje různá rozhodnutí, která působí důležitě, ale mají doslova nulový dopad. Celou dobu si DLC zahrává s myšlenkou možnosti buď Bouři zcela zneškodnit, nebo se jí pokusit zachránit, ale ať uděláte cokoliv, ať se bude rozhodovat jakkoliv, dopracujete se vždy jenom k jednomu, předem danému, konkrétnímu výsledku. A to nejen v případě toho, co se stane s Bouří, ale i v dalších ohledech v samotném závěru. Zejména tento aspekt - nebo spíše jeho absence - vytváří mezi komunitou tak masivní rozruch, že si vyžádal (spoilerovou) omluvu od kreativního ředitele hry.

Assassin’s Creed Odyssey – Odkaz první čepele: 2. epizoda – Stínové dědictví

Osobně se považuji za člověka, co je vždy radši vůči věcem spíše trochu optimističtější a odpouštějící, zejména když nabízí něco nového, s něčím experimentují nebo zkrátka mají něco, co mě zaujalo. Druhá epizoda Odkazu první čepele ale nic z toho nemá a i přes všechnu mou snahu na ní nedokážu najít nic, co by na mě nepůsobilo nanejvýš průměrně nebo šablonovitě. Naopak mi přijde, že druhá epizoda toho dělá méně než první epizoda i původní příběh. Nezajímavé questy, nezajímavé postavy a záporák jak z nějakého online generátoru mě ze židle opravdu nezvednou; odsunutí prvků z první epizody, které mě zaujaly (zejména obecně Dariova minulost), dodaly nepříjemnou pachuť, a absence možností jakkoliv změnit události příběhu, i přes to, že dialogové možnosti nezmizely, už spíš jenom naštvou. Jinými slovy je Stínové dědictví podprůměrná epizoda, které chybí absolutně cokoliv zajímavého.

Hodnocení: N/A

K finálnímu číselnému hodnocení dojde až po vydání třetí epizody Odkazu první čepele, která završí tento příběh.

Všechna dostupná DLC:

Poznámka: Vydávání jednotlivých epizod je stanovené na každých zhruba šest týdnů, z toho vychází naše přibližné vydání vypsané níže.

Odkaz první čepele: 1. epizoda – Na mušce – 4. prosince 2018

Odkaz první čepele: 2. epizoda – Stínové dědictví – 15. ledna 2019

Odkaz první čepele: 3. epizoda – Pokrevní linie – konec února 2019

Osud Atlantidy: 1. epizoda – Elysejská pole – 23. dubna 2019

Osud Atlantidy: 2. epizoda - Hádova muka - 4. června 2019

Osud Atlantidy: 3. epizoda - Judgement of Atlantis - polovina července 2019

Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex UltraGamer 2018.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama