Assassin's Creed: Revelations - pohled na multiplayer
Speciály Článek Assassin's Creed: Revelations - pohled na multiplayer

Assassin's Creed: Revelations - pohled na multiplayer

Redakce

Redakce

10

Jak moc se může změnit multiplayerové okénko od minulého roku? Existuje vůbec nějaká šance, že se vývojáři poučili z chyb? Ve speciálu vám přinášíme pohled na multiplayer <strong>+ video-preview</strong>!

Reklama

Ubisoft se právoplatně poslední dobou bije do hrudi. Vždyť zrod tak úspěšné a po celém světě dobře prodávané značky, jakou je Assassin's Creed není jen tak. Ačkoliv všichni PC hráči čekali odložení vydání pokračování s podtitulem Revelations pro počítače; dost zřejmě zamrzí fakt, že se účastnit multiplayerového betatestu mohli pouze hráči s PlayStation 3. Důvod je jednoduchý: Ubisoft nechtěl, aby hrál každý a tak podmínil přístup speciálními kódy a spojením hry pouze s platformou PlayStation.

Aby bylo jasno. Princip multiplayeru Assassin's Creed lze nejvíce přiblížit nové verzi hry na klasickou dětskou "schovávanou". Skupinka lidí se rozprchne po mapě a snaží se být co nejméně nápadná. Poté jednotlivé postavy využívají mnoha svých schopností ke zmatení pronásledovatele. Na každého hráče je vydán tzv. kontrakt a ten je rozdělen mezi všechny postavy. Vy se tak snažíte najít jednu nebo více specifických postav a zároveň se další snaží najít vás. Body získáte jedině, když budete postupovat bezpečně. Existuje však mnoho úprav tohoto systému, resp. módů.

Pojďme se zaměřit na to, co nového Revelations do multiplayeru přináší.

Nové postavy a příběh

Zapomeňte na starý vzhled postav z Brotherhoodu! V okolí Jeruzaléma se budete prohánět se zbrusu novými charaktery. Postavy se svými rolemi podobají těm z Brotherhoodu, ale nahodili více přizpůsobené východní oblečení. Své kouzlo má kurtizána anebo drsný šampión, který se nebojí použít svůj kyj tím nejhorším možným způsobem - tedy, že si udělá z hlavy odpalový míček. Vývojáři tentokrát kladou velký důraz na to, aby vás dokonale naučili všechna pravidla. Nyní je krásně vysvětleno při startu každého módu a mapy, co přesně máte udělat. Eliminuje se tím neduh z Brotherhoodu, jelikož u něj vznikal chaos při otevření a vyzkoušení nových módu. Ten pramenil z lenosti hráčů si nejdříve přečíst, o čem daný mód je. První chyba vychytána!

Tvůrci se zamysleli, jak více hráče udržet u multiplayeru. A jelikož se říká, že ten, kdo dělá single-playerovou hru by se měl vykašlat na multiplayer a ten udělat zvlášť, rozhodl se Ubisoft pro experiment, který vyzkoušel i nedávno vydaný Portal 2. Ne! Nečekejte kooperaci v pravém slova smyslu. Tvůrci přidali do multiplayeru příběh, který se vám bude odkrývat tím, jak budete postupovat v úrovních. Abstergo Industries - tedy novodobý řád Templářů napojuje své agenty do Animusu a vysílá je tu a tam na speciální mise. Doktoři z Absterga s vámi komunikují během bojů a tím, jak získáváte vyšší skóre, se vám odhalují další tajemství z celého příběhu hry Revelations. Dostane se vám tak odpovědí na mnohé otázky z minulých dílů, dozvíte se, proč se snaží Templáři bojovat v animusech a připravovat tak své subjekty na zcela novou válku. Spojení multiplayeru a příběhu jednoznačně schvaluji. Po dohrání hlavní příběhové linky je to konečně motivace k tomu, aby hráči zapnuli i ten multiplayer. Více hráčů = více místností s hrami a méně čekání. Další problém vyřešen!

Herní módy a vyvážení hratelnosti

Už to zaznělo na začátku. Herní módy získaly zcela nový punc originality a vítr zábavy. Od jádra přepracovaný základní systém zajistí pro každého hráče pořádnou facku! Myšleno v dobrém! U Brotherhoodu se vám často stávalo, že se jen tak procházíte a máte skvělou taktiku. Jste na svém krásném druhém levelu a najednou vás někdo zezadu zastřelí. Ne, že by se to u Revelations nestalo, ale vývojáři představují mnohem vyváženější systém. Můžete si vybírat z mnoha druhů speciálních vlastností, jako pasti, bomby, nože, přeměna davu, neviditelnost, větší rychlost a mnoha dalších. Vtip ovšem spočívá v tom, že si tyto vlastnosti můžete vybírat prakticky hned, co začnete hrát.

Právě umožnění hráčům k nejrychlejšímu přístupu těchto vlastností vyvažuje celou hratelnost a dává šanci i naprostým nováčkům. Stejně tak působí i AI. Občas popoběhne (simuluje hrajícího hráče), občas vybočí z řady, zkrátka i umělá inteligence se chová občas jako hrající člověk. Konečně máte šanci schovávat se úspěšně v davu malé skupinky. Další chyba opravena!

Co se týče herních módu, těch na vás v plné verzi čeká nespočet. Kromě klasické "kontraktní schovávané", kterou můžete znát z Brotherhoodu, se objevují ve hře i zcela originální - jako například mnou oblíbený mód Artifact Assault. Přepracovaný koncept Capture the Flag se vyplatil a geniální provedení, kdy kolem startovních pozic můžete nastražit pasti a zároveň se snažíte prorazit obranu protivníka k získání vlajky, vás zkrátka strhne na dlouhé hodiny.

Rovněž dobře působí mód "Team Hideout". Jeden tým jsou hledači. Druhý tým se musí schovat a být schován. Když je schovaná celá skupinka u sebe (čímž je víc nápadnější), tak získává mnohem větší skóre, než když se každý schová někam sám. S dobrou týmovou taktikou lze protihráče dokonale oblbnout. Osobně se mi líbí, že se Ubisoft snaží přidat do multiplayeru víc takto kreativně zábavných módů. Neuvěřitelně jsem se u nich bavil.

Poslední, který zmíním, je Easy Deathmatch. Kompletně přepracovaný. Původně jste měli v dolní části obrazovky modré kolečko, které měnilo barvu a prozrazovalo vám, kde je váš kontrakt. Nyní se mód změnil. Mapy jsou daleko menší a nikdo vám neukazuje, kde se váš cíl ukrývá. Jediné co znáte, je jeho podobizna. Samozřejmě původní deathmatch stále existuje, nyní pod názvem Assault.

Čeho jsem si dále všimnul, a co mě neuvěřitelně těší, je vylepšení pohybu postav. Lezení po domech je mnohem rychlejší a postava přesně skáče tam kam chcete. Osobně si nedokážu moc dobře představit, jak se hratelnost bude vyvíjet do dalších dílů série. Narážení do rohů, přeskakování propastí, chytání za speciální výklenky - to všechno vám nahání adrenalin do krve a vždy si budete říkat při pronásledování vašeho cíle něco jako: "Teď se těš! Už tě mám!"

Připojení ke hře

Vývojáři moc dobře vědí, jak velké procento hráčů mělo problém se připojit k serverům hry. A zrovna tak moc dobře vědí i fakt, že kdyby povolili Revelations pro LAN, zvrhlo by se to do dokonalého warez chaosu. Hlavně na PC platformě. Ubisoft tak představuje pokročilejší systém připojování do hry. Hra nyní rozpozná na jaké lince jste. Za kolika routery a zařízeními se váš PC nebo konzole nachází. A ve chvíli, kdy vidí problém - jasně vám popíše řešení. Někteří budou muset povolit port, někteří si nastaví firewall jiným způsobem. Perfektní zjištění je, že v jakoukoli denní dobu - po dobu betatestu, jsem neměl sebemenší problém se připojit. Najít volnou hru. Nebo dokonce založit novou. Maximální doba čekání se zvrhla na 4 minuty a to jenom proto, že jeden z dalších hráčů byl evidentně nedočkavý a do mikrofonu řval něco jako: "Oh NO! Mom! CMOOON! I need play this! I dont want do my homework for school! Geeez!". Všichni jsme toho týpka litovali. Reech345, doufám, že sis ty úkoly do školy dodělal!

Grafika a shrnutí ve videu

Nejsem tu tentokrát od toho, abych recenzoval. Těžko se nyní prosazují chyby, které hra má. To si nechám upřímně až na plnou verzi. Nyní je čas, abychom se radovali! Revelations jede pořád na stejném enginu Anvil a vypadá stále dobře! Lepší textury a hra světla či stínů působí trochu kýčovitě a připomene vám nostalgicky první momenty hraní původního Assassin's Creed s Altairem.

Nerad píši o jakékoli hře přehnaně dlouhé texty. Z Revelations můžete cítit vysokou dospělost titulu. Jako jedna z mála her na mainstream trhu si dovoluje jít trochu proti proudu a podávat úplně jiný druh zábavy než zaryté akční značky, jakou je například Call of Duty. V porovnání s Revelations je totiž u Assassinů multiplayer daleko zábavnější a kreativnější. Ne každému ovšem určitá volnost a nemožnost ovlivnit ze začátku přímo svůj "skill" přijde v pořádku. Sami se ale nyní můžete podívat na video, které vám hru přiblíží a doplní informace, které v tomto speciálu nezazněly.

Čeká nás pěkně nabitý podzim a Assassin's Creed: Revelations patří rozhodně mezi nejočekávanější tituly tohoto roku. Vývojáři pro nás připravují ještě řadu šokových odhalení ze samotného příběhu. Uvidíme, zda nás Ubisoft nezklame v maličkostech a stihne hru dokonale připravit. Na konzolích platí datum v listopadu. Oblíbenci PC hraní si podle nedávných informací budou muset počkat do prosince.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama