Assetto Corsa – bez volantu (téměř) vstup zakázán
Preview Assetto Corsa Článek Assetto Corsa – bez volantu (téměř) vstup zakázán

Assetto Corsa – bez volantu (téměř) vstup zakázán

Marcus

Marcus

28

Pomalu ale jistě se dostáváme do období, kdy se závodní nadšenci neodtrhnou od své herní periferie! Nyní se na světlo světa dostává ještě jeden titul, který se zatím trochu schovával v oblaku kouře protočených gum.

Reklama

Závodní herní svět netrpělivě vyhlíží konečné datum vydání závodní simulace Project Cars, nedávno vyšel GRID: Autosport (recenze), na E3 byla představena Forza Horizon 2 a PS4 má svůj připravovaný DriveClub. V tomto výčtu ale chybí ještě jeden důležitý člen závodní bandy, na kterého se tak nějak zapomíná. Připravuje se již několik let a pracuje na něm nepříliš známý tým Kunos Simulazioni. Vývojáři mají za sebou například Ferrari Virtual Academy a pracovali i na několika dalších závodních projektech, takže zkušeností mají poměrně dost na to, aby se na herním trhu ukázali se hrou těch nejvyšších ambicí. Titul se jmenuje Assetto Corsa a měl by výrazně zamíchat kartami v oboru závodních simulací.

Assetto Corsa je, stejně jako například již zmiňovaný Project Cars, v nehotovém stavu, ale díky službě Steam se do hry můžete dostat a hrát několik prvních tratí. Autoři hru postupně vylepšují a přidávají další okruhy a auta. Momentálně si můžete zajezdit s auty z 11 stájí na 15 ať už skutečných či vymyšlených tratích. Nedávno byl přidán i multiplayer, což komunita přijala s velkým ohlasem.

Grafika radost pohledět

Pokud se podíváte na obrázky v galerii, tak nám určitě dáte za pravdu, že Assetto Corsa (homepage) je po technické stránce skvěle vypadající hra a vývojáři do hry přidali všechny důležité technologie současnosti. Modely aut jsou vykresleny do těch nejmenších detailů a prohlížení si interiérů ve speciálním show roomu vám určitě zabere desítky minut. A navíc se nemusíte bát, že by byly nároky na hardware nějaké drastické. Naopak, slušně si zajezdíte i s několik let starým počítačem.

Grafická stránka je sice výborná, ale u závodních simulací je přeci jen důležitější ještě jedna vlastnost - a to reálný pocit z jízdy. Na to musí být připravena propracovaná fyzika každého vozidla. A jak se zdá z ohlasů dalších hráčů, kteří si hru zakoupili, fyzika je možná tou nejpropracovanější, jakou jsme mohli u závodních simulací vidět. Určitě tak poznáte rozdíl, když usednete za volant Pagani Huayra a Ferrari 458. Tvůrci se zatím hodně soustředí na jízdní model, takže v této pracovní verzi ještě nečekejte závody v noci nebo měnící se počasí. Toto i další důležité vlastnosti by ale měly být doplněny po verzi 1.0.

Nastartujete klíčky, ale i tlačítkem START

Vozový park je více než pestrý a to se jedná teprve o verzi 0.20. Najdete zde vozy od BMW, Ferrari, McLarenu, Lotusu, ale projedete se i v KTM a nově byla oznámená spolupráce s automobilkou RUF a Alfa Romeo. Do konce vývoje ještě určitě několik měsíců zbývá a tvůrci stále ještě s dalšími důležitými automobilkami jednají. Pokud bychom ale měli být konkrétní, tak již nyní můžeme počítat například s Ferrari 458, nejnovějším LaFerrari, Pagani Huayra, Mercedes SLS AMG nebo McLaren MP4-12C. Z těch starších pak můžeme uvést BMW M3 E30 či Ferrari 312T.

Další důležitým faktorem jsou tratě, na kterých se závodí. Pro virtuální závodníky budou asi očekávatelné. Před prodejní verze nabídne tratě jako Silverstone, Mugello nebo okruh ve Spa. Ale nemůže chybět ani Monza, a to jak v aktuální tak historické verzi. Dále je tu slavný Nurburgring, zatím ale „jen“ v GP verzi. Okruhů je již nyní samozřejmě dostupných mnohem více, toto byl jen krátký výčet. A jedna zajímavost navíc, která odlišuje AC od zbytku konkurence - tratě jsou snímány pomocí laserové technologie, díky které si užijete na vašem vibrujícím ovladači nebo volantu každičký hrbolek.

Modeři nám pomohou

Jelikož se AC připravuje exkluzivně pro PC, tak se o velkou část zábavy určitě postará i moderská komunita, která je u závodních her velmi početná. Už nyní v této rané verzi si můžete zajezdit na neoficiálních tratích a s vozy, se kterými tvůrci možná ani nepočítají. Vývojáři právě pro modery uvolnili speciální editory, takže hravější jedinci se ihned pustili do práce. A krátce poté se objevily například tratě v Suzuce nebo v Brně.

O Assetto Corsa se v našich vodách téměř nemluví. Všude slýcháme o aktuální Forze nebo připravovaném Gran Turismu pro PS4. Ti kralují exkluzivně na svých konzolích, ale PC zatím závody s nějakou „WOW“ grafikou a zpracováním nabídnout nemůže. Samozřejmě jsou tu série rFactor nebo LFS, ale ty už jsou několik let staré, i když jsou postupně aktualizovány a stále mají miliony fanoušků. Jenže nějaký pořádný, plnohodnotný „next-gen“ závodní titul, který se zaměřuje především na simulaci, tady doposud chybí. Své určitě nabídne již zmiňovaný Project Cars, který hodně hraje na grafickou notu a živost barev. Assetto Corsa asi nenabídne stovky různorodých vozidel, ani možná neuvidíme realisticky vymodelované kapky deště. Co ale víme určitě je to, že se tu připravuje jedna z nejpropracovanějších závodních her, jaká tu kdy byla.

Tak co? Navnadil vás tento článek k tomu, abyste si hru pořídili na Steamu nebo alespoň sledovali další novinky kolem projektu? Hra bude distribuovaná asi exkluzivně právě přes obchod společnosti Valve a aktuálně je AC k dispozici za necelých tisíc korun. Datum vydání plné verze zatím nebylo stanoveno, ale mohli bychom se ho dočkat někdy kolem konce tohoto roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama