Tvůrci sází na menší avšak vyplněnou mapu.
Dost častým problémem her je v současnosti to, že sice nabízejí gigantické světy, avšak jejich vyplnění představuje něco, o čem se dají vést divoké debaty. Avowed se má od některých konkurenčních výtvorů lišit primárně tím, že zdejší prostor má být efektivně zaplněn. Jakýkoliv průzkum má být proto dle vývojářů odměněn neskutečnou porcí zážitků, na které hráči jen tak nezapomenou.
Autoři chtějí, aby měl člověk v jimi vytvořeném univerzu vždy něco, co ho požene kupředu. Oproti jiným však nechtějí zbytečně velký svět, protože upřednostňují kvalitu nad kvantitou, což studio ukázalo už skrze dialogy o tom, že se chce místo romancí zaměřit na kvalitní vztahy mezi postavami. Jak budou jednotlivé prvky fungovat ve skutečnosti, nám Avowed ukáže 18. února, kdy titul dorazí na PC, a Xbox Series X/S.