Bude to PRG roku? Rohodne ne. Prinasi nejakou revoluci? V zadnem pripade. Ale je zabava Avowed hrat? To rozhodne ano.
Hra na me z videi a screenu pusobila jako takovy "Skyrim z Wishe" a ono to tak po pravde i trochu je. V podstate se to hraje uplne stejne s tim, ze je to oklestene co se tyce mechanik na unosne minimum. Napriklad NPC nemaji zadny cyklus, jen stoji kde maji stat. A na nejaky system reputace taky zapomente, muzete klidne vykrast obchodnikovi pokoj s truhlou zatimco se na vas usmiva a nikdo nehne ani brvou.
Ale i pres to vsechno me neskutecne bavilo prozkoumavat a poznavat zdejsi svet, hledat skryte poklady a pidit se po lepsim vybaveni nebo aspon materialech na upgrade toho soucasneho. Zajimalo me kam se bude dal pribeh ubirat a jake dalsi partaky do druziny naberu.
Hra je hodne slusne napsana, partaci nelezou na nervy a chovaji se jak by se od nich ocekavalo, vzhledem k tomu, jaky archetyp predstavuji a da se s nimi v jejich chovani souhlasit. Hlavni dejova linka neni nijak monumentalne bombasticka, ani nenabizi udalosti epickych proporci, ze kterych by vam spadla brada. Ale je dostatecne zajimava a ze zacatku mysteriozni, ze me vrtalo hlavou, jak to cele vlastne je. Nektere vedlejsi questy nabidnou vicero moznosti rozuzleni, ale nic na urovni Zaklinace necekejte.
Graficky to taky neni zadna spicka, ale na druhou stranu za krajiny a prostredi se hra nemusi stydet a dokaze vykouzlit nadherne scenerie. A diky tomu i velice slusne beha.
Souboje jsou zajimave a diky mnoha moznym kombinacim v buildu dokazou byt i hodne rozmanite, diky cemuz se neomrzi.
Co mi neprislo jako dobre designove rozhodnuti byl system progrese vybavy versus vybava vaseho nepritele. Pokud jste se rozhodli napadnout nekoho, kdo ma vyrazne lepsi vybavu nez vy, pak se setkate s masivnim hendikepem a obtiznost v takovou chvili prudce poskoci. To muze nekomu, kdo se chce prohnat hlavni pribehovou linkou docela zavarit. K Avowed jsem pristupoval obezretne, ale nakonec jsem si hru uzil.
Krasny svet lakajici k prozkoumani
Spousta moznosti v tvorbe buildu
Jednoduchy, ale zabavny soubojovy system
Uveritelni spolecnici
Optimalizace a stabilita
System urovni vybavy vs vybavy nepratel
Hudba by mohla mit vyraznejsi motiv
Tvorba charakteru nedovoluje upravit tvar tela
NPC nemaji zadny cyklus
Spolecnici v boji delaji jen minimalne poskozeni