Baldur's Gate 3 a Expedition 33 jsou příklady toho, co je možné, když hra dostane čas na vývoj
i Zdroj: Larian Studios
Baldur's Gate 3 Novinka Baldur's Gate 3 a Expedition 33 jsou příklady toho, co je možné, když hra dostane čas na vývoj

Baldur's Gate 3 a Expedition 33 jsou příklady toho, co je možné, když hra dostane čas na vývoj

Jan Kovačovič

Jan Kovačovič

16
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Bývalý spisovatel série Dragon Age se vyjádřil k úspěchu obou titulů.

Reklama

Úspěch her Baldur’s Gate 3 a Clair Obscur: Expedition 33 je ukázkou toho, že v dnešní době jde udělat kvalitní příběhovou hru a zaujmout u toho miliony hráčů. Nejdůležitější na tom všem je nalákat na tyto tituly i jednotlivce, kteří k RPG hrám nemají obvykle blízko. Podle bývalého spisovatele série Dragon Age, Davida Gaidera, je tohle jeden z hlavních důvodů, proč díla od studií Larian Studios a Sandfall Interactive dosáhly takové popularity.

V rozsáhlém rozhovoru pro GamesRadar se Gaider rozpovídal i k dalším okolnostem, které mají mnohdy pozitivní i negativní dopady na vývoj těchto her. Kromě zaujmutí co nejširší hráčské komunity je podle něj nejdůležitější dát vývoji jednotlivých titulů čas. „Tohle vše je možné, pokud má hra dostatek času na vývoj. Baldur’s Gate 3 bylo v tomhle ohledu výjimkou, protože strávilo mnoho let v Early Accessu, pokud si správně pamatuji. Vývojáři měli dostatek času na reakci na zpětnou vazbu od hráčů, což by pravděpodobně pod velkým vydavatelem nebylo možné. S největší pravděpodobností by hru museli vydat daleko dříve a nebyl by to zdaleka tak dobrý zážitek, jaký to nakonec byl,” uvedl Gaider.

K tomuhle tématu se v uplynulých týdnech vyjadřoval také šéf vývoje Clair Obscur: Expedition 33, Guillaume Broche. Ten zmínil, že kdyby Expedition 33 měl projít kontrolami velkých vydavatelů, tak by pravděpodobně ještě ani nevyšel a bylo by otázkou, zda by vůbec dostal zelenou. Na tohle vyjádření rovněž zareagoval Gaider. „Má pravdu, ale je opravdu jednoduché hodit všechnu vinu na vydavatele. Sami pracují pod velkým finančním nátlakem. Čísla pokaždé musí jít nahoru, tomu rozumí snad každý. Není to ideální, ale bohužel je to realita, ve které žijeme.”

Na závěr ještě Gaider uvedl, jak Electronic Arts nahlíželo na trh RPG her. „Prodeje BG3 byly fantastické a vytvořily nereálnou představu pro vydavatele. Pamatuji si, že když jsem ještě dělal pro EA, tak se hodně probíralo, jak velké publikum mají RPG hry v porovnání s ostatními žánry. Na základě těchto odhadů vznikla hranice pěti milionů RPG hráčů. Očividně ale může být i daleko větší, pokud je hra dostatečně dobrá,” zakončil rozhovor bývalý spisovatel her ze série Dragon Age.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama