Batman Arkham Asylum Recenze
Blogy čtenářů Recenze Batman Arkham Asylum Recenze

Batman Arkham Asylum Recenze

Bruce Wayne

Bruce Wayne

Jedná se již o starší titul (konkrétně z roku 2010). Vím, že už byla kolikrát recenzovaná jenže bych ji chtěl zrecenzovat také a to pěkně po svém.

Příběh: Při pokusu o útok na úřad starosty, Batman dopadl svého úhlavního nepřítele Jokera a odváží ho do ústavu pro kriminální šílence "Arkham Asylum". No - někdo by si řekl, že by to takhle mělo spíš končit, ale opak je pravdou. Joker má plán a dopadení je pouze jeho začátkem. A bude to vážně zábava... Ehm - pro Jokera určitě. Po krátkém doprovodu Jokera po "Intensive Treatment" a předáním do rukou spravedlnosti, kam už ho Batman doprovodit nemohl. Joker za pomoci své věrné "milované" Harley Quinn utíká a dostává moc nad celým blázincem aby ho proměnil na zvrácené hřiště dle vlastních pravidel. No - jestli tohle Batman přežije?

Příběh graduje téměř od začátku - po krátké úvodní scéně až k předání hráčovi ovládání do ruky - a po celou herní dobu praská ve švech.

Postupem příběhu budeme narážet na vlnu odporu v podobě bezejmeného komparzu (vězňů) až po staré známé zloduchy z komiksů. Navíc se Joker dostal na zakázku vyrobenému séru (steroidu) zvaný Titan, kterým bude dopovat své poskoky aby Batmanovy zavařily. Joker má seznam - listinu hostů pozvané na velkou Arkhamskou párty na kterou je Batman samozřejmě také pozván. A možná bude i ohňostroj.

Prostředí blázince: Tvůrci si na samotném prostředí Arkhamova Blázince dali výborně záležet a to jak při vzhledové/grafické stránce tak při rozloze (jasné je že už bylo překonané v BAC, ale soustřeďme se na dobu kdy BAA bylo novinkou). Blázinec se nachází na ostrově, který sice není největší, ale nabízí i prostory uvnitř budov od věznice přes jednotku Intesivní péče  až po Arkhamské Sídlo (Od západní části po východní). Nachází se tu spousta tajemství, které stojí za to si pohledat - Jedná se o samotnou historii Arkhamu či BIO postav... K tomu nám dopomáhej Enigma.

Jedná se o menší SPOILER, ale Edward Nigma rozsázel po blázinci své hádanky a je si stoprocentně jist že Batman nemá šanci "Because you will know that The Riddler is better than you."

Hrdina: Tento hrdina u mne vzbudil největší  pozornost a zároveň oblibu převažně tím že nemá jako jeho kolegové z DC comics žádné superschopnosti, tedy musí spoléhat na své bojové dovednosti, svůj speciální Bat-suit a hlavně na svojí výbavu. Výbava zahrnuje hračky jako Bat-čelisti, výbušný gel, kryptografický sekvencer na hackování, vystřelovací kladka a samozřejmě také Batarangy. Batmanovi hračky jsou COOL. Hra je akční RPG čili tu nesmí chybět vylepšování předmětů aby Bamtanovi hračky byly ještě více COOL. Dále tu má ještě jednu důležitou možnost - Jedná se o Detektivní režim, který Batmanovi dopomáhá k odhalení skryté hrozby, nebezpečností/ozbrojenosti nepřátel, taktizování, skenování či odhalování slabých míst.

Hratelnost: Bojový systém je tu celkem jednoduchý. K boji tu stáčí pouze pár tlačítek jako levé a pravé tlačítko myši. Aby nedošlo k nepříjemnému přerušení komb se ještě hodí využít mezerník. Většina nepřátel si pak ani neškrtne a kombo pěkně narůstá.

Grafika a Umělá Inteligence: Hra je hnaná na jednom z mých nejoblíbenějších enginů vůbec a tím je Unreal Engine 3. Hra na něm vypadá výborně, skvěle podtrhuje vzhled samotných postav, prostředí ostrova a co především temnou atmosféru. Za nespočet dohrání (5x, 10x, 20x?... Už to ani nepočítám) jsem nevšiml žádných grafických bugů či chyb v UI. Netvrdím, že tam nemůžou být, ale možná jsem prostě klikař a chyby se mi vyhybají velikým obloukem... No i když jsem si zažil celkem peklo u druhého Mass Effectu - o důvod víc si ho neustále ukládat, ale zpět k tématu.

Dodatečná informace: Na scénáři pracoval ceněněný Americký spisovatel Paul Dini a o dabing hlavních postav se postarali Kevin Conroy a Mark Hamill.

Batman Arkham Asylum Recenze

Atmosféra