Batman: Arkham City – ještě jste nic neviděli
Speciály Batman: Arkham City Článek Batman: Arkham City – ještě jste nic neviděli

Batman: Arkham City – ještě jste nic neviděli

Michal Maliarov

Michal Maliarov

8

Temný rytíř se znovu vrací na naše obrazovky, aby konal spravedlnost a obšťastňoval naše chuťové pohárky. Pojďme tedy rozebrat, jak se to vlastně hraje <strong>+ gameplay záběry</strong>.

Reklama

Člověk by nikdy neřekl, že se v herním průmyslu dočkáme slušné adaptace Batmana. Takový titul přišel, nesl název Arkham Asylum a jednalo se o hru vskutku unikátní. Cílem Rocksteady je vytvořit hru, která bude fungovat i bez Batmana. Mít natolik silnou hratelnost, že by tam mohl být vlastně kdokoliv. Batman už je pak jen třešničkou na dortu, která celou krásu dovršuje. Po libovém prvním dílu nikdo ve stejně kvalitní pokračování ani nedoufal. Arkham City je ale tady a pokud je něco, za co můžeme dát ruku do ohně, je to jeho nepopíratelná kvalita. Výstava E3 naštěstí byla na prezentace více než štědrá a vybraní novináři mohli ochutnat pořádnou porci ze hry, a to jak v roli našeho ušatce, tak sličné kočičí děvy.

Polibky a kopance do rozkroku

E3 demo odstartovalo pohledem na Batmana, který seděl na své oblíbené soše Chrliče a s nočním pozadím města téměř splýval. Po chvilce se snesl a po krátkém volném pádu rozevřel křídla, díky čemuž bylo možné vidět nový systém plachtění, kde v kombinaci s vystřelovacím hákem naprosto bez omezení létáte nad městem a cítíte se jako ten nejvíce cool hrdina. Rocksteady si na takových pocitech zakládá, ty jsou totiž důležité pro vytvoření dobrého pocitu ze hry a v kůži Batmana se budete cítit skvěle. Moc času na vyhlídkové lety ale nebylo, takže jsme museli doletět k nejbližší střeše, kde na nás čekali koťátka. A ačkoliv by to bylo v kterékoliv jiné hře výstražné znamení pro hardcore hráče, zde to bylo jen znamením, že se za chvíli setkáme s naší rivalkou. Catwoman.

A jak se za kočičí ženu hraje? Inu, vývojáři na to rychle našli odpověď a skočili k nejbližší stěně budovy, kterou Catwoman vyšplhala nadzvukovou rychlostí jako mix postavy z akce Crackdown a Spider-Mana s LSD tobolkou v zadku. Hra za kočičí ženu je o rychlosti, ladnosti a reflexech.

„Vybrali jsme Catwoman, protože se silně liší od Batmana,“ řekl herní návrhář Sefton Hill. „Má takovou tu morální dvouznačnost, kterou Batman postrádá, takže jsme ji viděli jako skvělý kontrast pro hratelnost. Samozřejmě i její styl pohybu, schopnosti a vedení boje jsou velmi odlišené od Batmana.“

„Abyste mě nepochopili špatně, je to stále Batmanův příběh. Pro nás ale bylo zajímavé představit i jinou hratelnou postavu. Začíná to v samotném příběhu. Vytvořili jsme příběh točící se kolem Batmana, některé elementy Catwoman ale do něj zasahují. Tak jsme si řekli, proč ty elementy rovnou neudělat hratelné?“

Catwoman je zkrátka na scéně tehdy, kdy to příběh vyžaduje. Má své vlastní cíle a morální zásady a její cesta se kříží především s plány Two-Face. Samotný příběh, jak už jistě víte, vám se všemi kličkami a nepovinnými misemi zabere kolem 25 hodin, Catwoman zabírá přibližně jednu desetinu této doby.

Já zlobivá holka jsem

Catwoman není záporákem v přímém smyslu slova, to ale neznamená, že nemůže být opravdu zlobivá. Mise na výstavě ukazovala její infiltraci do vysoce střežené budovy, kterou absolvovala s trochou pomoci od Poison Ivy. Ta slíbila výpomoci s průnikem do trezoru, pokud jí Catwoman vynese jednu ze střežených rostlin. Předtím ale bylo potřeba se postarat o pořádnou dávku stráží se samopaly. A ty kočky moc rády nemají.

Catwoman je svojí náturou mnohem akrobatičtější postavou a úzké chodby nemá příliš v lásce. Proto se hratelnost s touto postavou soustředí především na stealth, kradmý postup a pročesávání prostředí. Catwoman ale není Sam Fisher a dělá si věci po svém. Nedělá ji tedy problém seskočit ze stropu a uškrtit chlápka svými stehny, případně zapnout tryskový pohon a ladnými piruetami popravit celou skupinku žoldáků dříve, než jim vůbec dojde, že si je podala holka.

Když už se pak dostaneme ke kýženému trezoru a jakýmsi dokladům, najdeme i rostlinku v biotickém květináči. Jak už jsme ale řekli, Catwoman je holka zlobivá, a tak ji nedělá problém hodit zeleň na podlahu a zabořit do ní vysoký podpatek. Je to zlé a ošklivé…ale hodně cool způsobem.

Návrat Temného rytíře

Poté už jsme se vrátili do kůže našeho ušatce a vyzkoušeli pořádný let nad městem. To je obrovské a musíte opravdu chvíli dumat nad tím, jak se vývojářům podařilo nacpat do otevřeného prostředí tolik detailů a maličkostí. Létání samo o sobě je dílem setrvačnosti a umění využít ve správnou chvíli vystřelovací hák. Lidé, co už mají za sebou Arkham Asylum se budou cítit ve městě jako doma a budou hned od začátku předvádět slušný parkour po střechách. Nejvíce tu udeří do obličeje pocit volnosti a opravdové síly. Batman si může jít kam chce a dělat co chce a vy jej máte pod svou plnou kontrolou. Hodiny se dají ztrávit už jen plachtěním nad nic netušícími žoldáky, na výstavě však nebylo času nazbyt, a tak přišla na řadu ukázka nějaké té akce.

Hned na začátku jsme museli vyslýchat jednoho z vojáků, který pod náporem našich prstů na jeho krku vychrlil i to, co nevěděl. Mise od slizkého Riddlera se odehrávala blízko začátku, tudíž šlo jen o uhýbání před obrovskou cirkulárkou. Zde ale bylo možné vidět v akci jeden z upgradovaných gadgetů Batmana – vystřelovací lano, na kterém jste navíc mohli měnit směr uprostřed „jízdy“ vystřelením dalšího. Právě tím je pokračování skvělé. Nabízí všechny oblíbené gadgety z jedničky, a přitom je inovuje a vylepšuje tak, aby byly svěží a vlastně nové.

Po této rozehřívačce demo střihlo záběr na Tučňáka a pár šílenců na steroidech, jež zahnali našeho hrdinu do staré gotické budovy. Ještě, než se Batman stihl rozkoukat, naběhlo na něj 30 žoldáků, kteří dle všeho neabsolvovali džentlmenskou školu Assassin’s Creed o slušnosti útočit zásadně po jednom a v řadě. Zde naštěstí posloužil vylepšený bojový systém z jedničky, který byl sám o sobě geniální. Batman možná není superhrdina, rozházet desítky namakaných chlapíků pro něj ale nečiní žádný problém. A když už, tak pořádně brutálně a bez keců. Polámané končetiny podmínkou.

Všechno pěkně od podlahy

Už teď je jasné, že bude Arkham City fantastická hra. Stále samozřejmě vyplouvají otázky ohledně kvality boss fightů, variability nepovinných misí a celkové detailnosti rozlehlého města. Pokud si ale Rocksteady na něčem zakládá, je to prvotřídní kvalita ve všem.

„Myslím, že pro nás bylo nejdůležitější vytvořit hru, která odpovídá Batmanovi. Každé rozhodnutí předcházela otázka „Udělal by to Batman?“. Když jsme se přes to dostali, položili jsme další: „bude to zábavné dělat?“. Vše, co se objeví ve hře musí projít přes tyto dva filtry. Je to jednoduché a přitom to zaručí, že bude ve hře jen prvotřídní „zboží“.

Batman: Arkham City vychází v říjnu letošního roku na PC, PS3 a Xbox360 a vy se můžete těšit na naši rozsáhlou recenzi a postřehy z hraní.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama