Batman: Arkham City – psychiatrické lapálie podruhé
Preview Batman: Arkham City Článek Batman: Arkham City – psychiatrické lapálie podruhé

Batman: Arkham City – psychiatrické lapálie podruhé

Daniel Kremser

Daniel Kremser

4

Před rokem změnil Batman: Arkham Asylum vnímání komiksových her a položil skvělé základy pro budoucnost netopýřího muže. Nyní se rozhodli v Rocksteady Studios postavit na těchto základech dlouhotrvající herní značku, která zasáhne co největší masy a ještě více se vryje do paměti hráčů.

Reklama

Hry podle filmu, knihy, či komiksu často dopadají, jako tuctové rychlokvašky, které nejsou hodny ani náhodného zahrátí. Ovšem čas od času se najdou i světlé výjimky. Právě jednou takovou byl na motivy komiksu vytvořený Batman: Arkham Asylum. Hra skvěle kombinující vtipnou mlátičku s assassinovskými prvky a to vše lehce šmrncnuté s adventurou. Masový úspěch již záhy po vydání, jasně předurčil vznik druhého dílu, jenž v Rocksteady Studios kutí právě teď, a jako správný druhý díl, bude na Arkham Asylum navazovat ve všech směrech.

Větší, tajemnější a nebezpečnější

Jelikož už jedno velice hutné preview na Zingu máme, zaměříme se dnes, spíše na nově oznámené a zpřesněné informace. Tak předně, jedna velice příjemná. Rocksteady hlásí hotovo! Znamená to tedy, že hru už čeká jen pořádné pilování a leštění do podoby nablýskaného drahokamu. A jelikož Batman: Arkham City vyjde až někdy ke konci roku, mají vývojáři požehnaně času na doladění.

Nový Batman nebude jen pořádně vyladěn, půjde také o velikou hru, která obsáhne mnohem více věcí než jednička. Scénáristi nás znovu zavedou na půdu Arkhamské psychiatrické léčebny. Ta je ovšem nyní, díky expanzivním plánům Quincyho Sharpa, značně rozlehlejší. Hovoří se, až o pětinásobném zvětšení herní plochy, oproti prvnímu dílu. V podstatě se nyní podíváme do menšího města plného tajemných zákoutí, špinavých zločineckých doupat a zlořádů na každém rohu. Areál léčebny totiž zahrnuje i zdí a ostnatým drátem obehnané arkhamské slumy, v nichž si všichni ti nebezpeční zlořádi mohou dělat, co se jim zlíbí. Prakticky tak mají vlastní autonomní stát pod vedením divného Dr. Huga Strange.

Divný asi není to pravé slovo. Tento doktor totiž vyniká naprosto nepředstavitelným IQ koeficientem 196. Avšak mimo to, je také extrémně brutální a egoistický. Pro Batmana však představuje problém v jiném směru. Zná totiž, jako jeden z mála, jeho pravou identitu a má ho tak v hrsti. Rozhodně bude zajímavé sledovat, jak se s tím náš ušatý hrdina popere.

Strange navíc není jediným mocenským elementem léčebny. O nadvládu zde soupeří hned několik gangů, které vedou známé tváře záporňáků pocházející z knih DC Comics. Namátkou, tak můžeme zmínit Jokera, Mr. Freeze nebo svého času Batmanovu vyvolenou Taliu al Ghul.

Avšak, tento stav je doslova časovanou bombou, jejíž pravou sílu vidí jen náš Bruce Wayne. Proto taky celou oblast monitoruje a je kdykoli připraven zasáhnout. Nakonec je o situaci za pevnými zdmi, díky svým hračkám, informován jako nikdo. Bez všech těch batarangů, vystřelovacích háků a jiných různých udělátek si ho dnes už ani neumíme představit.

Starý, nový Batman

V Arkham City zůstane Batmanovi všechno vybavení z jedničky. Ale větší oblast značí i více problémů, proto to nebudou jeho jediné trumfy. Zvláště zajímavě zní nový odposlouchávací systém, s jehož pomocí lze najít kýžené osoby mnohem rychleji a pohodlněji. Navíc budeme mít mimo hračiček k ruce i skutečné lidi. Rady nám nyní bude poskytovat bezmezně věrný sluha Alfred a hovoří se i o druhé hratelné postavě.

Tou nebude nikdo jiný, než Batmanův věčný protiklad Cat Woman. Žena, která si dělá všechno vždy po svém a za zásady jinak než Batman. To ji, ale často může zavést do potíží a právě jeden menší průser ji přivádí i do našeho příběhu.

Bývalý prokurátor Harvey Dent, známý jako Two-Face, se totiž hned na začátku příběhu stává obyvatelem léčebny, a jakožto zelenáč se musí nějak mezi elitu zločineckého ráje vypracovat. A co zvedne reputaci více, než veřejná poprava Cat Woman. To samozřejmě nemůže Batman dopustit, takže nás čeká obtížný boj proti celé plejádě známých záporáků.

Ale Batman, jako správný kabrňák, dámu z potíží zdárně vysvobodí a my tak budeme moci nakopat pár zadků i v roli něžného pohlaví. Cat Woman exceluje díky rychlosti a neuvěřitelné mrštnosti. Jedná se tak o jasný protiklad Batmana, jenž se soustředí spíše na přímé rozdávání úderů, než na nějaké tanečky s lasem kolem soupeře.

Je libo pravý, nebo levý hák?

Ale pozor ne, že by se z něj stal nějaký zkostnatělý těžkopádný stařík. Naopak ho vývojáři vyzbrojili téměř nekonečným arzenálem nových pohybů. Patří sem například inovativní plachtící systém či možnost používat dva vystřelovací háky k rychlému přesunu – nepřipomíná vám to Pavoučího muže?

Inspirace se ovšem brala i jinde. Nechybí běh po zdi s hákem á la Tomb Raider, či tak trochu Deus Exem inspirované probourávání zdí holýma rukama. Nově také lze provádět více akcí najednou, jako je běh po zdi spojený s kopem nebo efektní sundávání nepřátel z vyvýšených míst hezky za letu. Pokud na nás někdo něco hodí, můžeme mu to nyní obratem poslat zpět i s úroky a v soubojích tělo na tělo protivníka postříkat explosivním gelem. A jelikož je nutné naše likvidační řádění nějak zakončit, dostaneme do rukou až dvakrát více efektních fatalitek, než bylo v Arkham Asylum.

Tím však výčet zdaleka nekončí. Vzhledem k velikosti města a jeho otevřenosti, jež se podobá rozlehlým sandbox akcím, nechybí ani prostředky pro zrychlení cestování. Můžeme si tak zahrát na Ezia a po assassinovsku hravě zdolat jakoukoli budovu nebo využít drátu elektrického vedení k rychlému a bezpečnému přemístění na místo činu.

Ani lupa není Batmanovi cizí

Mnohem větší prostor je totiž nově věnován i detektivnímu režimu. Novinkou je holografická databáze všech zloduchů. V praxi to bude fungovat naprosto automaticky. Pokud přijdete k někomu známému, hra vám sama vyvolá stručné info o této osobě a automaticky ji označí. To se skvěle hodí, když v boji nějakou osobu nesmíte zranit.

Samozřejmě se, ale nejedená o novinku jedinou. V jedné z misí například musíte vypátrat skrytého odstřelovače pouze podle trajektorie kulky. K tomu, pro změnu, využijeme nový ukazatel zbytkového tepla.

Zůstanou i tolik populární hádanky, jen se dočkají menších inovací. Nově si nejdříve budeme muset informace o nich zjistit sami, a to pěkně ručně. Samotné hádanky pak budou daleko obtížnější a měly by dosti potrápit mozkové závity. Tentokrát nebude stačit jen okolí obhlédnout v detektivním režimu. Po těžké práci, ale samozřejmě následuje sladká odměna v podobě Riddlerových trofejí.

Rozhodně příjemné zpestření a také vhodný způsob, jak natáhnou, už tak dlouhou hrací dobu. Mimo dosud tajemstvím opředené hlavní linky, totiž druhý netopýří muž nabídne i kopec vedlejších úkolů, jež budou založeny na komplexnosti herního světa. Každý gang Batmanovi skýtá rozličné úkoly a je jen na nás jestli jsme ochotni si kvůli bonusovým informacím trochu ušpinit ruce. Nakonec, konexe vždycky měly něco do sebe.

Bohužel se jen nepřidávalo

Ovšem, všechny nejnovější informace nepatří mezi ty radostné. V posledním rozhovoru zakladatel Rocksteady a výkonný producent hry Sefton Hill vyvrátil většinu spekulací, které na hru údajně vrhaly špatné světlo. Definitivně tak víme, že druhý příběh z Arkhamu nebude mít multiplayer. Vývojáři nechtějí stvořit hru s nevybalancovaným herním prvkem, který se do hry nehodí. Naopak, prioritou je obsáhlý a hodnotný singleplayerový zážitek. I my musíme přiznat, že Batman je primárně singleplayerovou hrou.

Naneštěstí, se škrty nedotkly pouze multiplayeru. Nově vzala za své i naděje každého fanouška v to, že si zajezdí v Batmobilu. Ale chybět nebude jen ten, veškerá vozidla bychom tady hledali marně. Místo nich se nám dostane již zmíněné naprosté volnosti pohybu. To jest, sice taky hezké pozlátko, ale vozidla budeme oplakávat ještě dlouho.

S poslední informací se pouštíme tak trochu na tenký led. Nepřímo se totiž spekuluje už o třetím pokračování. Příběh dvojky, by s tím tak měl počítat a zůstat poměrně nedořešený. Tato myšlenka nás při nejmenším mrazí v zádech, není totiž nic horšího, než dokonale napsaný a odvyprávěný příběh utnout v nejlepším a pak ho ještě, nedej bože, neuzavřít vůbec.

Takže další legenda?

Každému musí být jasné, že další Batman, bude větší, propracovanější a pravděpodobně se zněj, stane ještě větší legenda. Fůra nových pohybů zcela nové postavy a inovace kam se člověk podívá. Leč nás některé novinky stály menší oběti, věříme, že tvůrci vědí, co dělají a my se budeme zase náramně bavit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama