Battlefield Hardline - Do série přišel zákon!
Blogy čtenářů Recenze Battlefield Hardline - Do série přišel zákon!

Battlefield Hardline - Do série přišel zákon!

Anonymní

Anonymní

Battlefield Hardline má nejlepší Singelplayerovou kampaň v sérii, od dob Bad Company 2. No přesto, jak dobře může toto konstatování vypadat, v…

Reklama

Battlefield Hardline má nejlepší Singelplayerovou kampaň v sérii, od dob Bad Company 2. No přesto, jak dobře může toto konstatování vypadat, v konečném důsledku neznamená nic, protože při vší úctě, ani jedna Battlefield hra kvalitou kampaně nezaujala a hlavní silou hry bylo vždy v multiplayeru. Proto zůstává velkou otázkou, jak je na tom kampaň ve srovnání s konkurencí a zda mutliplayer stojí za to.

 

 

Alternativa ke hře

 

 

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/8NrzEJlIO_E" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

... zde pokračujte v psaní ...

 

 

Od kasáren na stanici

Hardline se dá označit jako spin-off, protože na rozdíl od předchůdců se nevěnuje klasické vojenské tématice, v typickém vojenském prostředí, s klasickou vojenskou technikou, ale autoři si tentokrát vzali na starost souboje mezi policejními složkami a kriminálníky. Proto není překvapením, že kampaň pro jednoho hráče se odehrává přesně v prostředí policie, kde v kůži Nicka Mendozi zažijete sílu korupce, vztahů a vnitřních problémů policejních složek.

Co však je velkým překvapením, je způsob, jakým autoři pojali level design a hratelnost kampaně. Od Battlefieldu se totiž obecně očekává podobná akční jízda, jakou se prezentuje série Call of Duty, ale v Hardline autoři více otevřeli levely, dali vám do rukou méně výbušnin a automatických zbraní a očekávají od vás, abyste nejprve přemýšleli předtím, než se pohnete dopředu. Ale zároveň tím ukazují i ​​vlastní nejistotu, která se následně táhne úplně celou hrou. Je sice hezké, že stealth postup je hlavní motivací, jste za něj výrazněji odměňování a některé boční úkoly, (chytání kriminálníků, na kterých je vydán zatykač), si ho doslova vyžadují, ale pak si autoři najednou vzpomenou, že toto je Battlefield a hodí vám do cesty klasickou akční scénu jako vystřiženou z Transformers filmů.

 

Scénář jako z kriminálky

Co však mělo kampaň táhnout vpřed je příběh a ten až na pár výjimek svůj úkol splnil. Nevyhýbá se sice klasickým klišé situacím a ještě klasičtějším hláškám a některé momenty víte často předpovědět předtím než se stanou, ale celkově jsou jeho pojetí, prezentace a zajímavé postavy právě tím, co vás bude táhnout za ruku až do konce. Nemluvě o tom, že je to zajímavá změna od běžné záchrany světa protože "zlí Rusové a Arabové," se ho snaží ovládnout. Kampaň má však několik problémů, hlavně v oblasti umělé inteligence nepřátel a nevyhnete se ani pár bugům, kterým se nevyhnul ani multiplayer.

 

 

Multiplayer byl vždy silnou zbraní série ale...

Ten má být opět hlavním lákadlem prostřednictvím sedmi módů hraní, které se odehrávají na devíti mapách. Módy jsou tvořeny směsí klasiky jakou je Conquest, nechybí Team Deathmatch, ale zbývajících 5 je vytvořeno speciálně pro Hardline. Hotwire nahrazuje statické vlajky pohyblivými vozidly, které musí dosáhnout určitou rychlost na "aktivací" kontrolních bodů a proto je nejdůležitějším prvkem herního módu jezdit rychle, nejlépe s hromadou spoluhráčů, kteří pálí po všem, co se hýbe. Blood Money spočívá v braní peněz z jednoho společného trezoru a následného transportu peněz k vlastnímu trezoru. Heist je prvním z módů, který má rozdílné úkoly pro každou frakci.

 

 

Ze hry zcela vymizely tanky, stíhačky a další dopravní prostředky, které jsou typickými pro Battlefield a nahradili je sportovní auta, motocykly atd.

Kriminálníci mají dostat do trezoru a ukrást dva vaky s penězi, přičemž policisté jim v tom mají zabránit. Poslední dvojicí jsou dva kompetitivné módy, kde se setkají dva 5 členné týmy, přičemž pravidlem je jeden život na jedno kolo. Ochrana VIP osob a záchrana rukojmích i zde rozděluje oba tábory a přináší Battlefield s netradičním pojetím.

Autoři ponechali čtyři herní třídy, ale došlo k jejich přejmenování a jistým pohybem v jejich inventurách přičemž vše vyplynulo do lepšího vybalancovaného vzhledu k menšímu rozsahu hry. Zároveň však autoři opět uzavřeli volnost ve výběru zbraní, kterou přineslo DICE v Battlefieldu 4, (všechny herní třídy měli k dispozici DMR a brokovnice).

Letos bez hraček ale s rychlostí!

Ze hry zcela vymizely tanky, stíhačky a další dopravní prostředky, které jsou typickými pro Battlefield a nahradili je sportovní auta, motocykly atd. Mapy se dočkaly zmenšení, někdy až přílišného, ​​což v kombinaci se sníženým časem potřebným na zabití vede k tomu, že hra se často podobá spíše na konkurenční sérii, jako na typický Battlefield. Snížení zpětného rázu, možnost ničení vozidel klasickými zbraněmi, minimalistický perk systém, to vše vede k tomu, že hra je rychlá a explozivní. Zároveň s tím však přišlo větší množství problémů.

Když jsem zmiňoval výše, že hra má velké problémy s nalezením jasné identity, tak multiplayer to ukazuje asi nejjasnější ze všeho. Na jedné straně by autoři strašně chtěli do hry přinést něco nového, ale hned na to si vzpomenou, že musí dělat všechno pro to, aby nanaštvali (zde jsem mohl použít i peprnější výraz ale z ohledem na mladší čtenáře ho vynechám) fanoušky série a aby Hardline nebyl Battlefield pouze proto, že se tak jmenuje, ale aby ta hra měla s předchůdci společného co nejvíce. A přesně to se následně projevuje nejen v herních módech, které vlastně z logického hlediska a "univerza" nedávají žádný smysl, ale také o to, že následně hra vypadá tak, že je to pouze preskinovaný Battlefield 4 s drobnými úpravami, které nestojí za  výslednou cenu hry.

 

 

 

Hra která neví zda má být Battlefield nebo novou IP.

Ano, bez pochyb, autoři přinesli i zajímavé prvky, jako peněžní systém, který umožňuje nakoupit zbraň dle libosti, čili můžete hned od začátku hrát např. za Operátora a za nasbírané peníze si koupíte vysněnou snajperku. Zároveň však autoři přinesly nesmyslné prvky, jako zbraně určené výhradně pro jednotlivé frakce a ani počet zbraní není ideální a oproti takovému čtvrtému Battlefieldu doslova směšný. K tomu přichází divná fyzika vozidel, která často doslova ničí zábavnost Hotwire módu a pár dalších drobných bugů, které však výrazně hraní neovlivňují. Audio patří tradičně ke špičce v celém herním byznysu a neurazí ani grafické zpracování. To se od Battlefieldu 4 nikam neposunulo, dokonce bych konstatoval, že hra vypadá slabší než její jeden a půl roku starý bratříček no to je spíše z důvodu sterility prostředí map. Proto nepřekvapí, že hra se hýbe prakticky stejně jako předchozí díl.

 

Identita kterou těžko hledáte

Hra která neví zda má být Battlefield nebo novou IP. Proto má také velký problém v tom, kdo je její cílová skupina. Snaha přidat do hry nové prvky, které však ne vždy dávají smysl a zároveň ponechání starých prvků, aby si autoři nenahněvali veterány série. To vše dohromady následně chutná často velmi divně a tento guláš tak ve výsledku budí dojem datadisku, který absolutně není hodný cenovky. Hlavně vzhledem k tomu, že za stejnou cenu si dnes nakoupí předchůdce spolu s hromadou nového obsahu přes Premium, který vypadá možná o trochu lépe, nabízí mnohem více komplexnosti. K tomu si připočítejte nevyvážený design některých map pro některé módy, problematickou fyziku vozidel a solidní kampaň.

 

 

... zde pokračujte v psaní ...

 

 

 

 

Battlefield Hardline - Do série přišel zákon!

Verdikt

Hardline není špatnou hrou. Chybí jí však vize a jasně oddefinovatelné aspekty od předchůdce, které by tuto hru dělali něčím významnějším, jako je datadisk za plnou cenu.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

výborné audio a solidní vizuál
nové herní módy a peněžní systém odemykání výbavy
design map v multiplayeru
solidní kampaň s dobrým příběhem a zajímavými postavami
hloupá AI v kampani
zbraně přiřazené k frakcím
divná fyzika aut (doplatí na to především mód Hotwire)
chybějící Vlastní identita kvůli IP
hra často vypadá jako datadisk
některé herní módy jsou špatně nadesignované
nulový zpětný ráz zbraní
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama