Bethesda bude dávat hry novinářům jen den před vydáním
Dishonored 2 Novinka Bethesda bude dávat hry novinářům jen den před vydáním

Michal Burian

Michal Burian

32

Recenze budou až po vydání hry, stejně jako u střílečky Doom.

Před několika lety novináři dostávali hry několik týdnů před vydáním. Tohle pravidlo postupně upadá a stále častěji jsou hry k dispozici jen několik dnů před uvedením titulu na pulty obchodů. Recenze se tak v magazínech objevují se zpožděním. Tento trend bude bohužel pokračovat. Společnost Bethesda v noci oznámila, že hry bude dávat novinářům pouhý den před vydáním.

Bethesda se takhle zachovala už v květnu letošního roku u střílečky Doom. Review kódy dala recenzentům krátce před vydáním z důvodu, aby si zahráli nejen singleplayerovou kampaň, ale také multiplayer a vyzkoušeli SnapMap. To vedlo ke spekulacím o kvalitě hry. Doom se ale ukázal jako úspěšný, získal velmi dobrá hodnocení v recenzích a hráči ho kupovali.

„V Bethesdě si vážíme recenzí. Čteme je a snažíme se z nich poučit. Chápeme, že recenze mají pro některé z našich hráčů důležitou hodnotu,“ vysvětluje na blogu Gary Steinman. „Začátkem letošního roku jsme vydali Doom. Hru jsme novinářům poskytli krátce před vydáním, což vedlo ke spekulacím o kvalitě hry. Doom se ale ukázal jako hit, který byl úspěšný u kritiků i hráčů. Doom se stal jednou z nejlépe hodnocených stříleček za posledních několik let.“

„S blížícím se vydáním Skyrim Special Edition a Dishonored 2 budeme pokračovat v naší politice. Novináři dostanou hru den před vydáním, včetně YouTuberů. Chceme, aby všichni začali hrát ve stejný den.“

„Pokud si chcete přečíst názor na naši hru, doporučujeme počkat, až ji váš oblíbený recenzent napíše,“ uzavřela oznámení Bethesda.

Skyrim Special Edition vyjde 28. října na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Dishonored 2 bude následovat 11. listopadu na PC, PlayStation 4 a Xbox One.