Hledaní Saly pokračuje ale podíváte se na svět neprosto jíným pohledem. Již to nebude tvrdý Booker ale naopak něžná Elizabeth. Co z mozaiky příběhu…
Hledaní Saly pokračuje ale podíváte se na svět neprosto jíným pohledem. Již to nebude tvrdý Booker ale naopak něžná Elizabeth. Co z mozaiky příběhu odkryje v druhé časti DLC Burial at Sea ?
Trošku jiný pohled na věc
Přehoupnout se z role tvrdého a odolného Bookera, do něžné, ale zranitelné Elizabeth to vyžaduje změnu taktiky. Už nemůžete někam naběhnout a jednoduše se prostřílet. Vaše postava již nemá žádný ochranný štít a její životy jsou také značně omezeny. A proto se její cesta většinou ubírá ve stínu. Tichost a nenápadnost se pro vás stává bodem číslo jedna. Občas je procházení okolo obyvatel Rapture bez jediného spuštění alarmu zábavnější než možnost že byste je všechny zabili. Výhodou stealthu je převážně to že nám dává více prostoru k prozkoumávaní příběhové linie prvního BioShocku přímo v jeho kolébce. Odvracení od cesty plné mrtvých je výbornou volbou. Znovu hratelnost hry osvěžuje možnost alternativních cest, díky nimž můžete dojít k cíli.
Kuš tichý to pomocník
Se změnou postav se mění také i vybavení a schopnosti. Na scénu přichází samostříl s celou řadou střeliva, které je tvořeno například hlučnými, uspávacími plynem naplněnými šipkami. Je to jeden z aspektů umožňující nerušený průchod bez ztrát na životech. Druhým aspektem je nový plasmid dávající hlavní hrdince možnost neviditelnosti spojenou s viděním skrz zdi. Tím se vaše cesta ještě o trochu ulehčí.
Zase ta AI
Jako menší problém bych znovu viděl trošku pomalejší AI. Která se poslední dobou stala problémem u více her. Je celkem jednoduché nepřátele setřást. Stačí skočit na oblíbenou lanovku spustit se dolů a přikrčit se za bednu či zátaras, který zkrátka poslouží jako dokonalý úkryt. Chvilku počkáte a znovu vyrážíte tentokrát s úmyslem nepřítele, který o vás ztratil zájem poslat do říše spánku.
Změna k lepšímu
Episoda 2 mění pravidla hry. V první části jsem se snažil to mít, co nejdřív za sebou bral sem to jako jeden velký adrenalinový běh bez zastávek. A díky tomu jsem se k titulkům dostal asi po třech hodinách hraní. Naštěstí druhý díl tuto chybu neopakuje a dává víc prostoru. Díky tomu můžete víc nasávat příběh i atmosféru Rapture. Což je věc, kterou dokážu ocenit. Hra mi nabídla pět hodin hraní a v tomto případě jsem už neměl potřebu spěchat do cíle. Odhaluje vám hodně z událostí, které se staly před prvním Bioshockem, dokonce odkazuje i k počátkům legendárního Mr. Bubblese.
Verdikt
Druhá část Burial at Sea se vydala novou cestou. Řekl bych že je to cesta, která dává víc pocítit herní příběh a zažít celkovou atmosféru. Možnost projít hru bez zabití jediného člověka, je zkrátka v Sérii BioShock něco nového.