Black Mesa se dostane na Steam jako placený produkt, možná ji bude pohánět Source 2 engine
Novinka Black Mesa se dostane na Steam jako placený produkt, možná ji bude pohánět Source 2 engine

Black Mesa se dostane na Steam jako placený produkt, možná ji bude pohánět Source 2 engine

Martin Cvrček

Martin Cvrček

17

Při příležitosti 15. výročí série Half-Life došlo ke zveřejnění detailů o vydání fanouškovského remaku prvního dílu na Steamu. Mimo jiné existuje možnost, že bude Black Mesa vydána na novém enginu od Valve. <strong>UPDATE:</strong> Nebude.

Reklama

Aktualizace

Nejspíš to bylo předem jasné, ale placená verze Black Mesy nepoběží na enginu Source 2. Dohady definitivně utnul vedoucí vývojářů na fóru s tvrzením, že by nedávalo smysl, aby Valve poskytlo moderům licenci na engine, který ještě neotestovali s žádnou vydanou hrou.

A jak pár čtenářů poznamenalo v komentářích, kdyby přeci jen měli k dispozici Source 2, po čemž by prý vývojáři i toužili, vývoj Black Mesy by trval dalších 9 let. K nějakému zlepšení vizuální stránky hry ale přeci jen dojde a koneckonců stále není zodpovězená otázka, proč detaily enginu vývojáři tají.

Sluší se každopádně omluvit za vyvolání planých nadějí. Holt si všichni zájemci o Source 2 engine budou muset počkat až na tah samotného Valve. Což ale, vzhledem k faktu že třeba 15. výročí Half-Life zcela ignorovali, může trvat pěkně dlouho.

Původní zpráva

Zjištění je to vážně šílené, ale je to tak. O víkendu to bylo 9 let od vydání Half-Life 2 a včera 15 let od vydání prvního dílu. Při příležitosti výročí jsme se samozřejmě od Valve ničeho nedočkali, o jedinou zajímavost se tak postaral tým stojící za remakem Half-Life 1 s názvem Black Mesa.

Už nějakou dobu víme, že bude Black Mesa časem k dispozici na Steamu jako plnohodnotný produkt. Vývojáři se na toto téma konečně trochu rozpovídali, a tak jsme se dozvěděli, že bude Black Mesa na Steamu jako placený produkt.

Rozhodnutí zpoplatnit Black Mesu přitom pramení ze dvou důvodů. Zaprvé, vývojáři budou mít díky tomu plný přístup k enginu a případné chyby už nemusí obcházet, a zadruhé, finanční podpora jim určitě neuškodí. Ačkoliv zdůrazňují, že remake nikdy netvořili s cílem vydělávat peníze. Hra by měla být k dispozici za relativně nízkou cenu, osobně očekávám podobný princip jako u nedávno vydaného a naprosto parádního Stanley Parable.

Kromě toho ani tým vývojářů nehodlá opustit původní bezplatný mod. V blízké době máme očekávat zcela nové vydání a navíc by se z modu měl stát open source, pokud jde o mapy a některé součásti hry. V každém případě si ale na očekávané finále hry v podobě návštěvy planety Xen musíme ještě počkat.

V souvislosti s Xenem přichází to dost možná nejzajímavější. Důvod odkladu dokončení hry je prý port Black Mesy na nový engine. Ano, nový engine. Samozřejmě každého hned napadne, že může jít prostě o konverzi na novou verzi Source enginu, konkrétně 2013. V případě modu to tak je, ale u komerčního projektu už je situace poměrně záhadná.

Vývojáři totiž tvrdí, že v momentě, kdy dostali možnost dostat Black Mesu na Steam, byli nuceni přejít na nový engine, o kterém nemohou mluvit z důvodu licenčních podmínek s Valve. Následně dodali, že chtějí, aby i placená verze s novým enginem byla co nejvíce modovatelná, ale to nejdřív musí probrat s Valve. Na otázku, zda je ten nový engine od Valve, tvůrci odpověděli, že kdyby byl engine od někoho jiného, neměli by s Valve žádnou licenční dohodu.

Tím se samozřejmě spustila vlna spekulací, že placená verze Black Mesy bude na vyvíjeném, ale stále ještě neodhaleném enginu Source 2. Koneckonců, proč by o tom jinak tvůrci Black Mesy nemohli mluvit?

Stále to však berte jen jako spekulaci. Vše sice působí docela jasně, ale klidně mohou mít tvůrci pouze syndrom Infinity Ward a DICE a myslet novým enginem jen úpravu starého enginu. Celou situaci samozřejmě budeme nadále sledovat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama