Projekt pohání engine Unreal 4 a zjevně půjde o něco s postapokalyptickou tématikou.
Ve středu jsme vás prostřednictvím našich jednohubek informovali o tom, že studio Bohemia Interactive, v němž vzniká Arma, DayZ nebo Ylands, láká na něco nového. Tehdy bylo zjevné, že projekt bude odhalen 11. června v rámci programu Inside Xbox a že by mělo jít o něco s postapokalyptickou tématikou. S ohledem na starší inzeráty a nálezy v portfoliu jednoho ze zaměstnanců studia se pak dalo očekávat, že hru pohání engine Unreal 4 a že projekt připravuje brněnská pobočka Bohemia Interactive, v níž naposledy vznikl projekt Argo, původně experimentální multiplayerová totální konverze Army 3.
V průběhu včerejšího dne se objevily nejen další náznaky vedoucí k odhalení projektu, ale i další informace. Studio si zaregistrovalo doménu vigorgame.com, která v tuto chvíli odkazuje pouze na parkovací stránku registrátora domény, ale je možné, že díky ní máme k dispozici název projektu, tedy Vigor. O zveřejnění aktuálně nejdůležitějších informací se však postaral Petr Kolář z Bohemia Interactive. Na Twitteru potvrdil, že hra využívá Unreal 4, a zároveň prozradil něco, co se s ohledem na minulost Bohemia Interactive může zdát šokující: Ať jde o cokoliv, jedná se o exkluzivitu pro Xbox One.
Hra by v takovém případě pravděpodobně podporovala program Play Anywhere, takže si snad najde cestu minimálně na Windows 10 a jeho Windows Store. Od studia, které vždy vydávalo hlavně PC hry, které v posledních letech vyšly jen na Steamu (případně v online obchodě Bohemia Interactive), je to ale přeci jen zatraceně nečekaný a z pohledu mnoha fanoušků nejspíš i dost nepochopitelný krok.
Osobně očekávám, že jestli projekt bude vypadat zajímavě a ukáže se, že opravdu vyjde jen v rámci ekosystému Xboxu a Windows 10, okamžitě se vyrojí četné prosby o vydání na Steamu. Nebýt programu Play Anywhere, na Windows Store by absolutní většina titulů ihned zapadla, už kvůli četným nekvalitám tohoto obchodu a velmi omezeným možnostem, které máte při zacházení se soubory vámi zakoupených titulů. Něco takového by mohlo být klíčové s ohledem na to, že projekty Bohemia Interactive se snad s výjimkou Carrier Command vždy rovnaly bohatým možnostem moddingu. A Windows Store je s pořádným moddingem zcela neslučitelný.
Dosud jedinými projekty Bohemia Interactive, které vyšly na standardní konzole, jsou Carrier Command: Gaea Mission a Operace Flashpoint: Elite, port původní Operace Flashpoint (dnes vydávané pod názvem Arma: Cold War Assault) pro první Xbox. Kdysi se hovořilo o Armě 2 pro Xbox 360, z níž však sešlo, a nyní na konzole míří i DayZ a Ylands. DayZ je v plánu pro Xbox One i PS4, konzolové verze Ylands dosud nebyly příliš specifikovány.
V tuto chvíli každopádně nezbývá než čekat. Kdo ví, třeba měl Petr Kolář na mysli pouze konzolovou exkluzivitu, což by znamenalo, že v rámci konzolí by hra vyšla jen na Xbox One, zatímco by si PC verze mohla žít svým životem. Hlavní ale je, o co vlastně půjde. Snad nejsem sám, komu se v hlavě ozývá něco jako „ať to proboha není další Battle Royale“, osobně však očekávám postapokalyptickou multiplayerovou střílečku více či méně vycházející z toho, co se vývojáři naučili při vývoji a podpoře Arga.