Bohemia Interactive připravuje exkluzivitu pro Xbox One, možná ponese název Vigor
Vigor Novinka Bohemia Interactive připravuje exkluzivitu pro Xbox One, možná ponese název Vigor

Bohemia Interactive připravuje exkluzivitu pro Xbox One, možná ponese název Vigor

Martin Cvrček

Martin Cvrček

20
Platformy Windows PC Xbox Xbox One

Projekt pohání engine Unreal 4 a zjevně půjde o něco s postapokalyptickou tématikou.

Reklama

Ve středu jsme vás prostřednictvím našich jednohubek informovali o tom, že studio Bohemia Interactive, v němž vzniká Arma, DayZ nebo Ylands, láká na něco nového. Tehdy bylo zjevné, že projekt bude odhalen 11. června v rámci programu Inside Xbox a že by mělo jít o něco s postapokalyptickou tématikou. S ohledem na starší inzeráty a nálezy v portfoliu jednoho ze zaměstnanců studia se pak dalo očekávat, že hru pohání engine Unreal 4 a že projekt připravuje brněnská pobočka Bohemia Interactive, v níž naposledy vznikl projekt Argo, původně experimentální multiplayerová totální konverze Army 3.

V průběhu včerejšího dne se objevily nejen další náznaky vedoucí k odhalení projektu, ale i další informace. Studio si zaregistrovalo doménu vigorgame.com, která v tuto chvíli odkazuje pouze na parkovací stránku registrátora domény, ale je možné, že díky ní máme k dispozici název projektu, tedy Vigor. O zveřejnění aktuálně nejdůležitějších informací se však postaral Petr Kolář z Bohemia Interactive. Na Twitteru potvrdil, že hra využívá Unreal 4, a zároveň prozradil něco, co se s ohledem na minulost Bohemia Interactive může zdát šokující: Ať jde o cokoliv, jedná se o exkluzivitu pro Xbox One.

Hra by v takovém případě pravděpodobně podporovala program Play Anywhere, takže si snad najde cestu minimálně na Windows 10 a jeho Windows Store. Od studia, které vždy vydávalo hlavně PC hry, které v posledních letech vyšly jen na Steamu (případně v online obchodě Bohemia Interactive), je to ale přeci jen zatraceně nečekaný a z pohledu mnoha fanoušků nejspíš i dost nepochopitelný krok.

Osobně očekávám, že jestli projekt bude vypadat zajímavě a ukáže se, že opravdu vyjde jen v rámci ekosystému Xboxu a Windows 10, okamžitě se vyrojí četné prosby o vydání na Steamu. Nebýt programu Play Anywhere, na Windows Store by absolutní většina titulů ihned zapadla, už kvůli četným nekvalitám tohoto obchodu a velmi omezeným možnostem, které máte při zacházení se soubory vámi zakoupených titulů. Něco takového by mohlo být klíčové s ohledem na to, že projekty Bohemia Interactive se snad s výjimkou Carrier Command vždy rovnaly bohatým možnostem moddingu. A Windows Store je s pořádným moddingem zcela neslučitelný.

Dosud jedinými projekty Bohemia Interactive, které vyšly na standardní konzole, jsou Carrier Command: Gaea Mission a Operace Flashpoint: Elite, port původní Operace Flashpoint (dnes vydávané pod názvem Arma: Cold War Assault) pro první Xbox. Kdysi se hovořilo o Armě 2 pro Xbox 360, z níž však sešlo, a nyní na konzole míří i DayZ a Ylands. DayZ je v plánu pro Xbox One i PS4, konzolové verze Ylands dosud nebyly příliš specifikovány.

V tuto chvíli každopádně nezbývá než čekat. Kdo ví, třeba měl Petr Kolář na mysli pouze konzolovou exkluzivitu, což by znamenalo, že v rámci konzolí by hra vyšla jen na Xbox One, zatímco by si PC verze mohla žít svým životem. Hlavní ale je, o co vlastně půjde. Snad nejsem sám, komu se v hlavě ozývá něco jako „ať to proboha není další Battle Royale“, osobně však očekávám postapokalyptickou multiplayerovou střílečku více či méně vycházející z toho, co se vývojáři naučili při vývoji a podpoře Arga.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama