borderlands-2-dojmy-z-hrani-1
Blogy čtenářů Článek Borderlands 2 - dojmy z hraní 1

Borderlands 2 - dojmy z hraní 1

Zájemci nechť si nejdříve přečtou úvodní Borderlands 2 - Dojmy z hraní úvod.

Reklama

Zájemci nechť si nejdříve přečtou úvodní Borderlands 2 - dojmy z hraní - úvod.

 

Pozor, spoilery.

 

Shrnutí:Přes claptrapovo iglú do 1. osady, kde potkávám sira Hammerlocka.Dosažený level: z 1 na 4.

 

- Hodlám hrát sólo, neb coop je prý stejný jako v jedničce a já se nechci s cizími zase přetahovat o zbraně (coop má být o spolupráci, ne soupeření)... bratranec bude mít comp za měsíc, pak coop zkusíme.

 

+ Možnost hrát coop po lan.

 

- Muzika v menu mě neoslovuje.

 

+ Jdou přeskakovat úvodní reklamní obrazovky.

 

Hra našla save z jedničky a tak mi jako poděkování nabízí úpravu vzhledu postavy, což v singlu nevyužiju.

 

+ Mám aktivovaný premiere club (měl bych tak mít zlaté zbraně pro začátek, větší šanci nalézt hodnotnou výbavu, zlatý klíč k otvírání jakýchsi "svatých" zbraňových truhel a v budoucnu možnost stáhnout pátý charakter) => žádná zásadní hratelnostní výhoda oproti neklubovým.

 

+ Spousta nastavení v menu, potěšila volba šířky zorného pole, maximálního počtu snímků za sekundu.

 

Vypínám grafické "rozmazovací" efekty (Depth of Field...), hudbu tiším na trojku (normálně ji vypínám, ale v Borderlands je dobrá), citlivost myši přenastavuji na minimum (přijde mi to tak nejplynulejší).

 

+ Nostalgické pocity při zvukových efektech známých z jedničky.

 

+ Nápad s pozadím úvodní nabídky, simulujícím rozhlížení se hráče po Pandoře.

 

V mluveném intru asi říkali, že otevřením vaultu v závěru jedničky došlo k invazi příšer a rozprsknutí eridia po Pandoře. Zjistilo se, že vault poklad neukrýval, ale že existují i vaulty další a nová čtveřice postav se jej vydala hledat. Pandoru taky pročesává Hyperion, bažící po eridiu a Handsome Jack, toužící asi po pokladech z vaultů.

 

+ Animované intro zpočátku vypadalo zle (buranský humor - tahání skaga na řetězu, mutant vyvádějící jak opice), ale pak začala vyhrávat kytarovka, humor mě rozesmál a došlo na výstižnou předváděčku postav.

 

Kterou postavu vybrat? Zarostlého trpaslíka nechci, neb se dvěmi zbraněmi současně nemám z jiných her dobré zkušenosti (špatně se ovládají), zneviditelňovacího nindžu taky ne, když v jedničce jsem zneviditelňování u sirény nepoužíval, vojáka nechci, jeho palebné věže střílejí automaticky a mě autoaim nebaví. Zbývá siréna, která asi dokáže nepřítele podržet ve vzduchu (phaselock skill).

 

+ Po havárce mě vítá zasněžená Pandora s polární září a claptrap mě obdařuje stejně jako v jedničce příruční elektronikou (echo device). A stejně jako v jedničce se mi zjeví promlouvající strážný anděl. Dále dostávám eridiánský relikt (slouží k boostování vlastností), tento konkrétně zlepšuje štěstí při hledání hodnotné výbavy, byť o pouhých 5%. Podobných reliktů je prý na Pandoře spousta. Ještě mám zlatý klíč odemykající truhlu kdesi ve svatyni (má obsahovat tím lepší loot, čím vyšší level budu mít) a 3 zlaté zbraně od Gearboxu.

 

- Inventář se otvírá se zpožděním.

 

+ V inventáři mají zbraně oproti jedničce přehlednější charakteristiku sestávající z poškození, přesnosti, rychlosti střelby, doby přebíjení a velikosti zásobníku (čím vyšší číslo, tím lépe - výjimkou je doba přebíjení, tam je to opačně). V batohu jsem měl také hlasový záznamník, podle kterého chce siréna najít vault, neb v něm mohou být informace o původu sirén.

 

Zbraně mohou disponovat stejně jako v jedničce přídavným (elementovým) poškozením typu exploze, oheň, koroze a elektřina. Co si pamatuju, exploze škodila všem díky výbušnému rádiusu po dopadu, oheň hlavně neobrněným protivníkům, koroze obrněným a elektřina jejich štítům.

Už zde ale chybí odstupňovaná účinnost (v jedničce mohl být elementový útok jednoduchý, dvojitý, trojitý nebo čtyřnásobný, ve dvojce je asi jen jednoduchý).

 

Mám k dispozici dva zbraňové sloty (další dva zamknuté) a dvanáct slotů úložných.

 

+ Přendávání věcí mezi sloty spojené s jejich porovnáváním je po chvilkovém klávesnicovém zkoušení dobré (jen musím dávat pozor, která z porovnávaných zbraní se zobrazuje vlevo a která vpravo).

 

Našel jsem nový skin vozidla (projeví se při výběru vozu).

 

Munice je oproti jedničce zjednodušená v tom, že revolver a pistole mají stejné náboje.

 

Už zde není zvyšování zbraňových charakteristik (vlastností) jejich používáním (chybí příslušná inventářová karta).

 

Phaselock skill má fungovat tak, že na chvíli vcucne nepřítele do jiné dimenze, odkud na mě asi nemůže (já na něj asi ano). Silnějšího protivníka nevcucne, nýbrž jen zraňuje.

 

Hodnota výbavy má vzrůstat stejně jako v jedničce takto: bílá, zelená, modrá, fialová, oranžová (v jedničce ale bylo víc odstínů oranžové a v DLC pak byly nejvzácnější zbraně perleťové - modrozelené).

 

Novinkou dvojky je, že plněním výzev mi vzrůstá badass rank, za který mohu získávat vylepšení, jímž pak disponují všechny mnou vytvořené postavy.

 

+ Optimalizace (zatím).

 

+ Oproti jedničce automatický sběr drobné výbavy (peníze, munice, instantní zdraví).

 

Oproti jedničce je zde vedle dolarů nová měna eridium.

 

+ Led (lom světla na něm).

 

+ Rozbitelné a otevíratelné objekty nejsou tak nápadné, jako v jedničce.

 

Sbírám a rozbíjím vše. Hledání mě baví, zatím.    

 

Takže Handsome Jack s námi nechal vykolejit vlak schválně. Chtěl se nás zbavit.

 

Claptrap chce, ať mu pomůžu zabít Handsome Jacka.

 

+ Nové bedny (nové animace otevírání).

 

Anděl říká, ať se držím robota, že mě zavede do svatyně (sanctuary), jediného bezpečného místa a poslední bašty odboje zvaného Crimson Raiders proti Jackovi.

 

Robot tvrdí, že Jack kvůli hledání vaultu způsobuje zemětřesení.

 

+ Tající vločky na hledí přilby. Křupání sněhu, vrzání ledu.

 

Už nejde spadnout ze srázu ohraničujícího herní území a tak nechtěně zemřít?

 

+ Stejně jako v jedničce mohu skákat z libovolné výšky a nezabít se.

 

První nepřátelé vypadají jako přerostlí pancéřovaní psi (bullymong) a padají na jednu ránu sniperkou.

 

Štve mě, že claptrap po mně pořvává a považuje se za mého pána ;-)

 

Takže Jack je šéfem Hyperionu a zabíjí vault huntery, já jsem přitom jeden z nich.

 

První boss (Knuckle Dragger) je lehký, jde o bullymonga s claptrapovým okem kolem krku.

 

Postupuji na 2. level. Přechod na vyšší level zvyšuje maximální zdraví, poškození způsobované protivníkům a doplní zdraví + energii štítu.

 

První obdržený badass rank "utrácím" za jednoprocentní zvýšení poškození z elementového útoku (postavu chci zaměřit na zbraně s podporou elementů).

 

+ Bullymongové umí skákat přes útesy, které musím obcházet. Dospělí mají o level víc, než já a není s nimi problém.

 

Jsou tu létající potvory (Rakkové), lehcí na sestřelení (nechávám je přilétat blízko, ať z nich můžu sebrat loot) a ještě nějací přerostlí psi bez zadních nohou nebo co.

 

První osadu (jsou tam bandité kapitána Flynta) vystřílím z dálky a najdu tam sira Hammerlocka (má robotickou ruku a nohu).

 

- Sniperka má zpoždění při přibližování optiky k oku a také nedobře funguje míření při lehkých pohybech myší.

 

Bandité se mlátí s bullymongy.

 

Našel jsem 1. štít a granát.

 

Vlastnosti štítů jsou kapacita (vyšší číslo = lepší), rychlost nabíjení (vyšší číslo = lepší) a prodleva před zahájením nabíjení (nižší číslo = lepší).

 

Nacházím 1. zbraň s podporou elementů. V jejich vlastnostech je nyní přehledně uvedeno elementové poškození za sekundu a procentuální pravděpodobnost vyvolání elementového útoku při střílení.

 

Na 3. levelu poprvé umírám, zabily mě ledové kry metané bullymongy.

 

Vyplatí se střílet bullymongy do hlavy.

 

Další badass ranky proměňuju v kratší dobu nabíjení štítů, neb nyní mi to možnost utratit je za zvýšení elementového poškození nenabízí.

 

Kvůli badass ranku jsem rozstřílel 50 ledových ker metaných bullymongy.

 

- Dřevěný sud nejde zničit.

 

+ Dovedně ukryté bedničky s penězi.

 

Dovedně ukrytá skříňka a v ní... jeden dolar.

 

- Jde lézt po žebříku (šlo to i v jedničce?). Oheň hořící v barelu mě zraňuje (zraňoval i v jedničce?, asi ne).

 

První automat na zbraně (mám málo peněz). Zboží v něm nabízí Hyperion, Tediore, Vladov i bandité (ti dělali zbraně i v jedničce?).

 

- Obsah batohu i další karty, včetně nabídek obchodů mi přijdou oproti jedničce graficky jednodušší a tak nějak rozmazané.

 

Mají zde transformační automat ke změně účesu a barvy oděvu. Jdou v něm stejně jako v jedničce resetovat skilly.

 

Jsem na levelu 4 a pořád nedostávám žádné skill pointy (budu je dostávat od 5. levelu?).

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama