borderlands-2-dojmy-z-hrani-7
Blogy čtenářů Článek Borderlands 2 - dojmy z hraní 7

Borderlands 2 - dojmy z hraní 7

Pozor, spoilery.

Reklama

Pozor, spoilery.

 

Souhrn:Plnění vedlejších misí před návštěvou vykolejeného vlaku, ve kterém má být Jackův vault klíč. Návštěva vykolejeného vlaku. Souboje v Fink's Slaughterhouse aréně. Zavítání do Lynchwoodu pro zbraně. Aktivace teleportu do přemístěného Sanctuary, předtím ještě procházení přilehlými oblastmi.Dosažený level: z 19 na 25.

 

Frostburn kaňon:

 

V rámci vedlejšího úkolu chce zdejší vůdce, ať jeho "bratry" upálím a popel přinesu. Nemá to co do činění s vedle stojícím neotevřitelným záchodkem?

 

Myslel jsem, že kaňon mám z minula prošlý, ale teď objevuji týpí se zbraňovou truhlou chráněnou elektrickým polem. Claptrap mi kdysi radil, ať ním zkusím proběhnout, anděl zase, ať zničím generátor. Dávám na anděla a jdu po kabelu.

 

Záchodek se při plnění mise otevře...

 

-----

 

U brokovnic se dívám nejprve na přesnost, ať je alespoň 60%.U SMG na rychlost palby, pod sedm neberu, čím více, tím lépe.Sniperky používám ty, které se při zaměřování nekývou a nestřílejí dávkou (šetří tak náboje a lépe dávají headshoty).Z pistolí volím revolvery, pro jejich rychlou střelbu a velké poškození. Ze stejného důvodu, z pušek používám mini a jiné guny, gatlingy.Raketomet ať střílí rychle za sebou, pomalé přebíjení tolik nevadí.

 

Elementové zbraně moc nepoužívám, klasické jsou univerzálnější a mají větší poškození.Slag zbraní se zbavuji, neb jim rozumím tak, že po každém zfialovění cíle mám přepnout na jinou. Když to neudělám, jsou slabé, když ano, dlouho to trvá a výsledek nic moc.Nepoužívám ani zbraně, které při přebíjení odhazovány vybuchují. Často přebíjím a zbytečně tak přicházím o zbylou munici v zásobníku, která je odhazována se zbraní.Při porovnávání výzbroje občas zkouším i střelbu na stejném protivníkovi a až podle ní rozhoduji, kterou nechat.

 

Plnění nepovinných úkolů mě zavádí na sněžné pláně z úvodu hry a je nepřehlédnutelné, jak snadno ničím dříve odolné protivníky. Bullymongy, reinkarnovaného bosse Boom Bewma... létající Rakky nemusím střílet, pálí se o štít. Taky ale dostávám zanedbatelné xp a nacházím jen levné a slabé zbraně. Už z dálky na mě pálí znovuzrozený kapitán Flynt. Jenže se zasekl vysoko nade mnou na stěžni a já ho mohl ustřílet... z něj vypadlá modrá zbraň zmizela.

 

Střílet nebo probíhávat dříve navštívené oblasti, když za zabití dostávám zanedbatelné xp? Zpočátku střílím, pro pocit změny - kde jsem dříve sváděl lítý boj, teď stačí kulka ze sniperky. Trvá-li to ale dlouho, probíhávám.

 

Díky vedlejšímu úkolu jsem zpátky na místě, kde jsem získal energetický článek ke zprovoznění buginového automatu. Zdejší záchodek ukrytý ve skalách zůstává zdrojem zatím nejhodnotnějšího lootu, navíc stoupajícího s levelem postavy.

 

Nepovinný úkol mě vrací do Rolandova vězení, Bloodshot Strongholdu. Tentokrát je víko poklopu s logem hry odvaleno a odkrývá nové interiéry. Mám dát doprostřed místnosti pizzu a počkat, až přiláká nepřátelské chlápky. Odpravuji je a pokračuji ke zbraňové truhle. Nad ní jsou žárovky svítící červeně nebo zeleně dle toho, za které páky či ventil tahám. K čemu to je?

 

Vedlejší mise pro doktora Zeda s cílem otestovat neznámou zbraň získatelnou zabitím jejího nositele mi přináší růžovo-fialovou pušku vyrobenou bandity. Dostává se mi opožděného vysvětlení (už jsem dvě takové našel), že střílí eridium a spadá tak mezi E-tech zbraně. Moc dobrá ale není, prodám ji jako obě předešlé. V jedničce jsem zase nevyužíval Eridiánské "kostnicové" zbraně. S neomezenou municí, ale slabé. S E-tech zbraní mám zastřelit 25 banditů, což znamená nudné vystřílení jedné lokality třikrát (po vystřílení ukončit / načíst hru), neb se mi nechce za bandity do jiných lokací. Během přestřelky Zed něco říká o spojení E-techu, eridia a Hyperionu, ale uniká mi to.

 

Gejzíry páry vyrážející z kráterů vyhazují hráče vysoko do vzduchu. Tvůrci to mohli využít jako fintu k dosažení nepřístupného místa.

 

+ Omylem jsem prodal ohnivou sniperku a obratem ji zpětně odkoupil za stejnou cenu.

 

+ Při hráčově nečinnosti má jeho postava burcující poznámky.

 

Po splnění mise je obvykle nutné dojít k nejbližšímu teleportu. Než se vracet vystřílenou oblastí, volím ukončení a načtení hry, čímž se dostávám k teleportu okamžitě.

 

Prohledání skříněk v Sanctuary přináší vždy alespoň jedno eridium.

 

+ Vedlejší úkol, při kterém jsem přenášel elektronický šém a oživoval jím roboty (abych je zase ničil) i hudební automat, aby skončil v mluvící pušce, byť parametrově průměrné.

 

Až teď zjišťuji, k čemu slouží třetí typ nalézaných skinů. Měl jsem za to, že první obarvuje buginu a druhý mění vzhled postavy, jenže on jen obarvuje její svršky, zatímco třetí mění podobu hlavy.

 

+ V Tundra Expressu nacházím třetí spouštěč poplachu. Stisknutím dokončuji výzvu "spusť pokaždé poplach" a zahajuji válku proti respawnované vlně protivníků.

 

+ Sabotážní akcí vyhazuji do povětří vagón. K zemi se snáší bankovky jako ve Westernu.

 

-----

 

Lokace End of the Line:

 

+ Poletující raketky útočící na hráče ve stylu kamikadze a opravující roboty.

 

Dle anděla necestoval s klíčem ve vlaku samotný Jack, ale jeho pobočník Wilhelm.

 

- Wilhelm má level 18, kdežto já 20. Sice mu opravárenské raketky doplňují zdraví, ale ty vydrží jen zásah. Jeho energetický článek poslouží v Sanctuary, ale následné pobíhání po něm s cílem připravit město k přemístění je hratelnostní nuda. A evakuace bombardovaného města spěchá jen naoko.

 

Mám nalézt cestu do přemístěného Sanctuary přes lokaci Fridge.

 

-----

 

Fink's Slaughterhouse aréna:

 

- Doposud je hra bezvýzvová nuda pro levelostní rozdíl.+ Aréna Fink's Slaughterhouse výzvu přináší.

 

- V aréně se zasekl respawn vln nepřátel a já ji proto musel spustit znovu.

 

+ Aréna je rozdělená na pět kol (každé, myslím, o pěti vlnách). Po skončení kola lze hru uložit a doplnit si zásoby z automatů, což je oproti Underdome přídavku z jedničky rozumné řešení. Tam bylo nutné odehrát všechna kola naráz (po hodině hraní mě dostal závěrečný boss a já mohl hrát odznova, což jsem vzdal).

 

Taktika: V aréně nalézám chráněný kout a tam přežívám. Opouštím ho jen když mě vyženou nebo potřebuji-li doplnit výbavu. Dávám si pozor na respawnovací místa protivníků. Později vodím pomalejší nepřátelé sem a tam podlažím. Jsem znevýhodněn kvůli jednostranným nákupům na black marketu, kde jsem eridia utratil za zvětšení batohu a rozšíření munice pouze do sniperky. Hodilo by se více nábojů i do ostatních zbraní, sniperka na jedno kolo nestačí... navíc mám slabou brokovnici a žádné SMG.

 

+ Objevuje se zde několik protivníků na hráčově levelu, i na levelu o jeden vyšším.

 

Po prvním kole mizím do Lynchwoodu, kam jsem v minulosti pronikl a setkal se s nepřemožitelnými protivníky. Nyní mám dostatečný level (já 21, protivníci tam měli 20-22). Chci odtamtud získat SMG, případně dobrou brokovnici.

 

-----

 

Lokace Lynchwood:

 

Vydávám se napravo od nádraží a výtahem dolů do jeskyně Old Mine. Pusto, prázdno. Vedle je výtah, jedu tedy nahoru do Death Row rafinérie. Odolní, pomalu se sunoucí lab rat mutanti s levelem o jeden nižším se nechají ustřílet, aniž by se na cokoli zmohli (divné, možná útočí jen zblízka, nezkoušel jsem).

 

Sniperka střílí tak, že stačí namířit jednou na hlavu a po každém výstřelu a následném trhnutí nahoru se vrací na stejné místo (pokud se protivník nepohnul).

 

+ Jezdec na obrněném skagu s levelem 20 (mám 21) hodně vydrží, začínám používat raketomet.

 

+ Nahnání protivníků pod buchadla. Jejich šerif má level 23, ale díky buchadlu je snadný.

 

+ Zmutovaný horník sbírá loot (umí se sebraným zdravím vyléčit?, vypadne z něj vše sebrané?).

 

- Zmutovaný horník střílí slag puškou, ta z něj ale nevypadla (myslím).

 

V Lynchwoodu je spící ochočený pes a možnost "promluvit si" s ním, nic se ale neděje (pro tentokrát).

 

- Až příliš velký kontrast světla a stínu.

 

Přecházím na level 22.

 

Vypínám 4x AF. Je to sice víc rozmazané, ale zato plynulejší, než plynulé.

 

Lynchwood jsem prošel. Je to uzavřená oblast (nyní), nedá se jít dál.

 

+ Vracím se do arény na druhé kolo, následované třetím, překvapivě i čtvrtým, pátým.

 

- V pátém kole se mi opět zasekl respawn vln nepřátel a musel jsem ho spustit znovu.

 

Taktika pro arénu: Po skončení kola ukončit hru, loot a explozivní barely se obnoví. Lab rat mutanty si nepouštět k tělu. Goliáše rozeštvat proti ostatním. Zmutované horníky nenechávat sbírat loot po protivnících, ale munici a zdraví schraňovat pro sebe.

 

Leveluji na 23.

 

-----

 

Lokace Fridge:

 

+ Zmrazení lidé jako loot.

 

+ Lokace je svižnou střílečkou s nabíhajícími nepřáteli.

 

+ Crystalisk, trojnohá obluda obrněná krystaly se zranitelnými kotníky.

 

+ Úžasné ztvárnění ledových jeskyní, chromový led.

 

Jack nutí anděla, ať verbuje vault huntery k otevírání vaultů (v jedničce je anděl motivoval lží o pokladu). Anděl ví, kde je klíč k vaultu (představovaném tajemným Warriorem), který hledají hrdinové dvojky. Zřejmě ho má u sebe.

 

-----

 

Lokace Highlands - Outwash:

 

Vstupuji do lokace z úvodního pozadí hry. Před sebou vidím přemístěné Sanctuary.

 

+ Animované mizející ještěrky, jako živé.

 

+ Voda (pokaždé, když se v nějaké formě ve hře objeví).

 

- Až moc často se v některých lokacích stmívá. A moc rychle. Červený nádech před setměním bych taky oželel.

 

+ Kosterní pozůstatky ve skalách s hýbajícími se a zvuk vyluzujícími blánami.

 

Narážím na uzavřené základny Hyperionu.

 

+ Rafinérka, toť samé potrubí a neustálé zvuky na pozadí u kterých trnu, neohlašují-li blížící se protivníky.

 

+ V této hře je tolik typů nepřátel a chovají se natolik rozdílně, že napoprvé asi nejde přijít na všechny finty, jak na ně.

 

Za rafinérkou je centrum lunárního průzkumu s v zemi trčícím energetickým článkem pro rychlé cestování. Potřebuji ho k aktivaci teleportu do přemístěného Sanctuary. Už ho mám na dosah, jenže mi jej uzme chapadlovitý zemní červ, který je ale o 4 levely níže.

 

K aktivaci článku rychlého cestování potřebuji klidné místo, postupuji tedy dále.

 

-----

 

Lokace Highlands:

 

Pořád používám sniperku. Oproti jedničce je to hratelnostní rozdíl. Tam jsem skákal před protivníky a likvidoval je zblízka rychlopalnou SMG.

 

+ Jsou zde roboti sebevrazi se žlutými výstražnými pásky, roboti schopní odpalovat rakety na ramenech, roboti se štíty, proměňující se v shrnovací vůz.

 

- Chybí mi nepřítel, na kterého se hráč bojí narazit.

 

Skryté muniční zásoby kryté hypermoderním elektrickým polem vprostřed Hyperionské základny plné robotů. A táhne se od nich retro kabel k transformátoru nalepeném na zdi.Tak proto ty zásoby. Z hangáru naproti vyráží dva badass roboti, jenže zase s o 4 nižším levelem.Napravo pod nimi je ve skalách podivná planina dostupná jen skokem dolů. O kus níž je cesta k místu umístění článku pro teleport. Skáču na planinu. Je tam plachta, pod ní skříňka s dolary, municí a srolovaný spacák. V okamžiku sebrání lootu začne Jack vyrážet citoslovce oooh, ohhh a něco o rainbow. Nechápu oč jde, nic se neděje.

 

Seskakuji na cestu. Výstražné značky, pozor červi. Asi jako z filmu Chvění. Jsem bez buginy, byť se s ní tady počítá. Seběhne se několik červů s levelem o čtyři nižším.

 

Dole je písková propast s chatrčemi a lootem. Jak z ní případně vylezu?

 

Mám 100 000 a není co nakupovat.

 

Tyhle pláně s červy a ještěrkami (za skladem Hyperionu) jsou pusté. Sem tam chatrč, protékající říčka s vodopády. Mají zde zátoku s mělkou vodou, pontonovým molem, červem ve vodě a střílnou nad ní. Pod pontony mohli tvůrci schovat loot.

 

+ Běžím a voda cáká do stran.

 

Mám najít 8 stožárových ukazatelů větru a dotknout se jejich navijáku.

 

+ Vyražené kruhové tunely ve skalách.

 

+ Skáču z Blake mostu do oné pískové propasti. A je zde výzva, spousta červů... málem mě dostali, jenže i badass, byť umí hráče znehybnit, je level 19 (já 23). Jak se dostanu ke stožárovému ukazateli nad propastí? Spadnout tam shora, z Hyperionské základny?

 

+ Lootovací vaky visí i ze skal, musí se sestřelit.

 

Highlands jsou zatím nejrozlehlejší lokací.

 

+ Dvoupatrový domek na vodě s přístupovým molem. Jdu tam. Stačím vylézt po žebříku, všude spousta vodních červů, snaží se mě stáhnout. Výzva.

 

Ryba na suchu.

 

+ Vlezu do osamělé garáže s municí a na její střechu dosedne žluté plechové "kuře" materializující roboty, constructor. Chrlí stále další, včetně badasse na mém levelu a já bojuji o život. Nedochází mi, že záplavu robotů má na svědomí věc na střeše. Napadá mě to až při pohledu na zář pronikající střechou.

 

+ Červi střílí sliz na pěknou dálku.

 

Při nastupování do banditské buginy zepředu po ní lezu jako opice.

 

Otevírám zadní dveře nákladního obrněnce střelou zepředu skrze chybějící čelo přívěsu.

 

- Smrtonosná věžka ohraničující herní oblast mě zaměřuje skrz skálu.

 

-----

 

Lokace Thousand cuts:

 

Leveluji na 24 a vcházím do No Mans's Land. Nikde nikdo, vše vypálené.

 

Dole v jeskyni je nějaký nesebratelný, nedotknutelný fialové pableskující menhir. Zřejmě Eridiánský.

 

Nakupováním v automatech hru nezastavím, otevřením inventáře ano.

 

Mám rozbít 9 náhrobních kamenů, kousek dál je přátelský magor vykřikující cosi o obličeji a explozi a mozku všude.

 

+ Muscels, vidím ho poprvé, chlápka kulturistu s kulometem.

 

+ Skok přes propast díky zavěšené loďce. Na druhé straně je v domku audiolog s chystanou popravou Salvadora... další o kus vedle říká, že do toho vtrhl Hyperion a soudce povraždil.

 

Goliash se zbraňovou skříní na zádech, neuzvedne ho Mayin skill Phaselock.

 

-----

 

Lokace Opportunity:

 

Jackovo výstavní město, ve kterém dopřává dělníkům odpočinek ve stylu "tak jo hoši, přestávka, 5 4 3 2 1 a znovu do práce".

 

Nevím, jak jsem se zde dostal přes zdvižený most.

 

+ Roboti vytvářející ochranné energetické štíty, pod kterými se schraňují okolní nepřátelé.

 

+ "It's a vault hunter!", překvapivé zvolání místních, jakmile mě spatří, následované střelbou.

 

+ Přepadli mě na pískové ranveji. Přiletěl konstruktor, kolem najednou spousta robotů, dobrá střílečka.

 

+ Robot s točícími se vrtulemi v zápěstích, fungujícími jako kryt.

 

Jackova lživá heroická vyobrazení, Jack bojující se závěrečnou vault stvůrou z jedničky.

 

Dosahuji levelu 25.

 

-----

 

Lokace Wildlife Exploitation:

 

+ Rychlé dobíjení určitého typu štítu přes boostery, kapsle vypadávající ze štítu při jeho oslabení.

 

- Za branou vidím základnu na vodě, ale těch pár metrů neuplavu, zabije mě to.

 

Extra krátká lokace (pro tentokrát).

 

-----

 

Lokace Holy Spirits:

 

Holy Spirits je přátelský hostinec, dle aparatury přichystaný na big beat, ale nyní tam není co dělat, kam jít.

 

Tímto ukončuji procházení dostupných lokací a vracím se do Highlands aktivovat teleport do Sanctuary.

 

-----

 

+ Opakovaná obrana aktivujícího se teleportu před roboty vyslanými Jackem.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama