Brawlout – první dvojdojmy z ringu
Preview Brawlout Článek Brawlout – první dvojdojmy z ringu

Brawlout – první dvojdojmy z ringu

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Ve dvojici jsme se koukli na zoubek nové nezávislé bojovce.

Reklama

Klasických bojovek není dle některých hráčů nikdy dost. Podobný názor mají zřejmě i autoři nenápadné bojovky Brawlout, která v dubnu dorazila do rozbouřených vod předběžného přístupu. Její tvůrci se jí v rámci Early Accessu snaží maximálně technicky vyladit a vybalancovat. Jak se jim zatím v jejich snahách daří, vám poví dojmy sepsané s mým kolegou Kubou Němcem, jenž měl také možnost hře věnovat určitý čas.

Vítejte v aréně!

V levém rohu ringu máme možnost vidět prvního zápasníka. Je to mohutný radiací ovlivněný žabák Paco, který disponuje dvěma páry extrémně svalnatých rukou, jimiž dokáže své protivníky bez větších problémů uchopit a hodit mimo bitevní plochu. V pravém rožku se k boji připravuje led ovládající dvojice Olaf & Tyson, která bojuje pospolu již od začátku své dlouholeté zápasnické kariéry, jež započala na ledem sevřené Antarktidě. Výsledek střetu této adrenalinem nadopované trojice by měl určit příštího šampiona, tak již déle neotálejme a pusťme se do víru bitky.

Prakticky každý souboj v současné verzi Brawlout začíná mnou prezentovanou scénkou. Do ringu jsou postaveni dva až čtyři šampioni, kteří spolu bojují až do momentu, kdy na bojišti zůstane jen jeden z nich. Své protivníky tu nezabíjíte, vaší prioritou je vytlačit jejich těla za předem určené hranice. Čím víc ran nepříteli dáte, tím vyšší je šance na to, že ho pošlete na místo, ze kterého se už znovu nevrátí. Kritická fáze by měla nastat po dosažení stoprocentního poškození. Osobně jsem měl však možnost zažít s Kubou souboj, v jehož rámci jsem s mojí postavou přesáhl dvě stě procent a stále jsem směle odolával úderům, kterými mě můj protivník zaplavoval.

Šest specifických mlátiček

Vývojáři z Angry Mob Games nám v prezentované verzi hry dávají do rukou šest diametrálně odlišných hrdinů. K dispozici budeme mít odolné duo Olaf & Tyson, agilní zbohatlici Sephiru, bičem švihajícího opičího krále Apua, energii ovládajícího dikobraza Volta a indiánům blízkého náčelníka Featherse, který je schopen své nepřátele eliminovat hlavně za pomoci svých křídel, s nimiž se dokáže dostat ze situací, které nejsou jeho protivníci schopni bez vyřazení z boje vyřešit. Nejvíce mě zaujala nezdolná dvojice Olaf & Tyson, která preferuje při soubojích brutální sílu a magii chladu, se kterou může své oponenty na krátkou dobu zmrazit a odstavit z víru bitvy.

Současné spektrum zvolitelných hrdinů svou pestrostí rozhodně neohromí, vytknout se mu toho ale i přes tento fakt nedá mnoho. Každá postava tu totiž disponuje velmi specifickou škálou dovedností, které má možnost užívat v boji. Na elementární úrovni si bez větších problémů zahrajete s většinou charakterů, pokud je ale budete chtít plně pochopit, musíte pro jejich stoprocentní zvládnutí obětovat minimálně několik desítek minut.

Chudý přesto nadějný

Brawlout je dílo nezávislých vývojářů, tím pádem od něj rozhodně nelze čekat žádné zázraky. Minimálně v aktuální verzi toho tahle neotřele vypadající bojovka dle mého názoru nenabízí mnoho. Časem se snad dočkáme širší škály hrdinů a zajímavě navržené kampaně, do doby, než tyto prvky dorazí, nákup tohoto dílka za cenu, za niž je nabízeno, rozhodně nedoporučuji.

Touto pasáží má část preview končí, nyní již přenechám prostor svému kolegovi, který vám v následujících řádcích nastíní svůj pohled na věc.

Dokonalý oddech

Autor: Jakub "barlow" Němec

Od Brawlout jsem čekal střelenou hříčku, u níž se člověk vyblbne na pár minut, když je chvilka času mezi povinnostmi v práci či o přestávce ve škole. Nu a místo toho mě překvapila docela sympatická šestice zápasníků, z nichž si vybere každý svého favorita. Navíc titul hrozí silnou návykovostí typu „Ještě jednou ho zkusím porazit a končím“. Znáte to taky, ne?

Různorodost hrdinů vybízí k vymýšlení různých taktik likvidace nepřítele. Přesto není podle mě výběr hrdiny nejdůležitější aspekt souboje. Při pasování s Ondrou jsem seznal, že stejný důraz se klade i na výběr arény. Najednou se může vaše agresivní strategie změnit v boj o přežití nebo vyčůrané okopávání z dálky.

Můj favorit Feathers je velmi silný na plošinách, z nichž ostatní padají, zatímco můj orlí válečník se několika mocnými poryvy svých křídel dostane bez problémů zpět. Problém nastal v Ondrově oblíbené horizontálně koncipované arktické aréně, jež podporovala vlastnosti jeho polárního hrdiny. Musel jsem se uchýlit ke srabáckému oklovávání útoky ze vzduchu, které fungovaly, dokud jsem se nedostal na zem. To se mnou byl často amen. Ovšem po několika prohrách jsem nakonec našel docela úspěšnou taktiku založenou na hbitých úhybech a bleskových atacích ze střední vzdálenosti. Bojový systém má menší mouchy, se správně zvoleným přístupem je ale vždy alespoň teoreticky možné že zvítězíte.

Na Brawlout není poznat, že za jeho tvorbou stojí nezávislé studio, maximálně v omezené škále bojovníků. Jinak se jedná o povedenou a dynamickou hříčku, když budete mít s kamarády 15 minut a budete se chtít vyblbnout. Zatím je ovšem poměr cena – obsah značně nevýhodný. Uvidíme, co přinesou další měsíce.

Bojovka Brawlout je dostupná v předběžném přístupu na Steamu za 19,99€. V průběhu třetího čtvrtletí letošního roku má dorazit na PS4 a Xbox One.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama