Má jít o lživé nařčení s cílem zakrýt nepovedený obchod.
Christopher Barrett se soudí s Bungie, kde pracoval bezmála 25 let až do propuštění letos v srpnu. Ještě předtím, do jara 2023, figuroval v pozici game directora vznikajícího live-service rebootu značky Marathon. K výpovědi vedlo podle zaměstnanců studia Barrettovo nevhodné chování. Vývojář se ohrazuje a vyjádření prohlašuje za lživá.
Podle Barretta se vedení společnosti „nestaralo o to, že nic z toho není pravda, mělo zjevné motivy pro svůj hanebný plán, chtělo na něj svalit vinu a odvrátit pozornost od svých obrovských obchodních neúspěchů“. Studio se podle něj rozhodlo vyhnout vyplácení mzdy ve výši 45 milionů dolarů, a proto ho shledalo vinným bez řádného vyšetřování. Agentuře Bloomberg, která kauzu pokrývala, měly být podány vysoce zavádějící informace.
„Barretta se nikdo neptal, jestli se dopustil nevhodného sexuálního chování, jestli posílal spolupracovníkovi nevhodné sexuální nebo pornografické materiály, jestli se někdy mstil spolupracovníkovi za to, že odmítl jeho návrhy, nebo jestli diskriminoval kolegyni na základě jejího pohlaví,“ tvrdí obžaloba.
Bývalý game director Marathonu skončil v Bungie kvůli nevhodnému chování
Ve studiu dělal skoro 25 let.
Popírá i samotné stížnosti ze strany zaměstnankyň anebo přinejmenším jejich obsah, „Barrettovi tyto otázky nepoložili, protože se žádného takového jednání nedopustil a nebyl z něj ani obviněn.“ Sony a Bungie měly zakrývat rozsáhlejší „MeToo problémy“, přičemž Barrettovi měly přisoudit obvinění, která se ho netýkala. Novinář Jason Schreier přitom mluvil přímo s údajnými oběťmi nevhodného chování.
„[Barrett] se stal terčem šikany a veřejného posměchu, přišel o přátele a profesní příležitosti a jeho vztahy s rodinou byly narušeny. Jeho celoživotní sen o založení vlastního herního studia (…) se zhroutil,“ dodává žaloba. Sony ani Bungie se nevyjádřily.