Bývalý zaměstnanec Rockstaru odhalil informace o několika zrušených hrách
Agent Novinka Bývalý zaměstnanec Rockstaru odhalil informace o několika zrušených hrách

Bývalý zaměstnanec Rockstaru odhalil informace o několika zrušených hrách

Daniel Jarocký

Daniel Jarocký

1
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Ve studiu vznikala „bondovka“ i zombie akce.

Reklama

Vývojář Obbe Vermeij, který mezi lety 1995 a 2009 pracoval jako technický ředitel ve studiu Rockstar North, na svém blogu zveřejnil několik zajímavých informací o několika nerealizovaných nebo v průběhu vývoje zrušených projektech tohoto slavného studia.

Agent

Prvním popisovaným titulem je špionská akce Agent, která je zřejmě vůbec tím nejznámějším zrušeným titulem Rockstaru, který se dokonce v roce 2009 dočkal oficiálního představení. Vermeij uvádí, že vývoj hry probíhal souběžně z GTA IV. Na rozdíl od série Grand Theft Auto se hra měla pochlubit lineárním charakterem a tradiční skladbou misí.

V nich se hráči měli postupně podívat do Káhiry, švýcarského lyžařského střediska nebo do francouzského středomořského města. K dispozici ale měla být také mise ve vesmíru. Celý koncept hodně připomínal filmy s Jamesem Bondem. Vývoj ale nešel podle plánu a po interních odkladech a přesunu k jinému týmu byl nakonec zrušen.

Zombie akce

Vermeij dále odhalil, že se ve studiu Rockstar North nějaký čas zabývali myšlenkou na zombie hru. Bylo to těsně po vydání GTA: Vice City, kdy vývojáři cítili, že by mohli zkusit něco jiného. Hra s kódovým označením Z měla hráče vzít na skotský ostrov a fungovat na technologickém základu zmíněného Vice City.

Důležitou roli měla sehrát vozidla, pro které bylo potřeba neustále shánět palivo a zároveň bojovat s útočícími zombíky. Tento formát ale nakonec zůstal pouze v myslích několika vývojářů. Po krátkém vývoji, který trval jen zhruba měsíc, byl titul uložen k ledu. Celý tým se následně přesunul k vývoji GTA: San Andreas.

GTA: Vice City mělo být pouhým rozšířením

Rockstar podle Vermeije původně počítal s tím, že Grand Theft Auto: Vice City vyjde jako rozšíření pro GTA III z roku 2001. S tímto konceptem vývojáři pracovali před příchodem třetího dílu i několik měsíců po jeho vydání. Změna přišla až přibližně půl roku po vydání GTA III, kdy se měl naplno projevit jeho finanční úspěch. Vedení společnost se v návaznosti nato rozhodlo z GTA: Vice City udělat plnohodnotnou hru.

Celý tým se poté vydal na pracovní výlet do Miami, kde vývojáři fotili jednotlivé lokace a nabírali inspiraci. Samotné práce na hře ale Vermeij označil v porovnání s GTA III za stresovější a náročnější. Mohl za to především krátký čas na vývoj, na který autoři dostali pouze 12 měsíců. Díky využití technologie a mechanik z GTA III ale stanovený termín dokázali dodržet. U GTA III i Vice City vývojáři bojovali také s malou pamětí konzole PlayStation 2, která například umožnila v jeden moment načíst pouze 7 různých modelů aut včetně policie. V případě GTA III autoři chvíli pracovali také na multiplayeru, který ale nakonec z časových důvodů nestihli realizovat.

GTA: San Andreas s oddělenými městy

V dalším příspěvku Vermeij zmínil několik momentů z vývoje GTA: San Andreas. V době jeho vývoje údajně všechna důležitá rozhodnutí podléhaly schválení pětice vedoucích představitelů Rockstaru. Vermeij se tuto skupinu jednou snažil přemluvit k tomu, že aby San Andreas disponovalo pouze jednou kompaktní herní mapou, která by umožňovala hladký přechod mezi jednotlivými městy. Vedení společnosti ale zpočátku upřednostňovalo koncept ze třetího dílu, jehož herní svět byl rozdělen do několika striktně oddělených map.

Vermeijův koncept nakonec pomohl prosadit tehdejší prezident studia Rockstar North a producent Leslie Benzies. V porovnání s Vice City autoři dostali na vývoj San Andreas více času, což pomohlo k implementaci řady v té době inovativních mechanik. Kromě struktury herního světa nakonec došlo na stealth pasáže nebo postupný vývoj a úpravy postavy, která mohla v průběhu hry dokonce měnit váhu.

Další informace Obbe Vermeij bohužel minimálně nějaký čas na svůj blog nepřidá. Jak sám prozradil, tak ho Rockstar upozornil, aby s šířením interních informací přestal. Kromě možné právní dohry Vermeij uvedl, že mu blog nestojí za to, aby ještě více naštval některé své bývalé kolegy. Poměrně ostrá reakce na povídaní o 20 let starých hrách ho ale dle jeho slov překvapila.

Bývalý zaměstnanec Rockstaru odhalil informace o několika zrušených hrách
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama