Call of Duty: Advanced Warfare: Vpřed do budoucnosti
Blogy čtenářů Recenze Call of Duty: Advanced Warfare: Vpřed do budoucnosti

Call of Duty: Advanced Warfare: Vpřed do budoucnosti

Anonymní

Anonymní

I když má Call of Duty série prodejnost, kterou jí může závidět ne jedna herní série či značka, je faktem, že již několik let trpí stereotypem jak po…

Reklama

I když má Call of Duty série prodejnost, kterou jí může závidět ne jedna herní série či značka, je faktem, že již několik let trpí stereotypem jak po technické, tak i po hratelné stránce. Tohle ale bude jiné.

Musím se přiznat, že na tento ročník Call of Duty jsem se těšil, že přinese něco nového, nejen grafický upgrade - i když právě to vám bije do očí nejvíce. Advanced Warfare dopadl ale lepší, než loňský Ghosts, a to po každé stránce. Ale stále to není nic, co bychom označili za hru roku.

 

Ty časy jsou už dávno pryč

Je pravda, že řadě autorům dochází dech, vymyslet každý rok novou zápletku s teroristy je těžké a tak se stane, že v příběhové kampani uvidíte tu samou formulku každý rok. Vlastně je to jakýsi recept, podle kterého vaří vývojáři pod Activision furt tutéž omáčku dokola, akorát přidají nové ingredience. A v sérii Call of Duty to relativně dobře funguje, protože toto je recept, který vystihuje tuto sérii a jakýkoliv pokus o napodobení automaticky odcizuji (BF3, MoH)

Kampaň Call of Duty prostě valí každoročně akční Hollywoodskou jízdu hodnou filmového zpracování, což je vlastně škoda, že se tak dosud nestalo.Co by mohlo skvěle sloužit jako kinová jednohubka plná fantastických vizuálních efektů s nudným příběhem je i kampaň nejnovějšího Call of Duty: Advanced Warfare. Znovu se budu držet osvědčené formule - řadový voják pod velením a terorista, který chce ovládnout nebo chceteli zničit svět. V kůži Jacka Mitchella se dostaneme do různých speciálních operací po celém světě, což znovu na sérii pochvaluji. Ne vždy se totiž vypravíte přímo do útrob ledovce, což je vůbec jeden z nejpamátnějších momentů hry. Aspoň pro mě byl.

 

Výborným oživením, jaké série potřebovala je Exosuit, který zvyšuje výkonnost vojáků. Dovolí vám skákat výš, tlačit těžké věci, silně udeřit, nebo lézt po zdech díky magnetickým rukavicím.

 

Trocha koření z Hollywoodu?

K zážitku přispívají i známé herecké jména, Mitchella dabuje Troy Baker, hlavního protagonistu hraje hlasem i vizuálem sám Kevin Spacey, jako Jonathan Irons, prezident soukromé armády Atlas. Právě k této pokročilé a moderní armádě se přidáte po úvodu hry a dostanete tak do rukou moderní vybavení, které by zde teoreticky mohlo být v roce 2050 a více:-) Dialogy, ani herecké výkony nejsou extra výjimečné, dokonce jsou až příliš přímé a navázané na děj, příběh je dávkován relativně dobře s nějakým tím zvratem. Ten je však předvídatelný a tak žádné překvapení s otevřenými ústy nečekejte.

 

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/bNgsmEuIDCc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

 

S hlavním příběhem k adrenalinu

Kampaň vám zabere šest hodin (hodinku navíc na Hardened obtížnosti), což je relativně delší případ, oproti Ghosts, nebo Modern Warfare 3, na kterém Sledgehammer Games pracovali také. Znovu je plná explozí, nereálných momentů, kdy hlavní postavy přežijí každý pád vrtulníku a náraz vozidla a znovu budete mít možnost si sáhnout na technologické hračky, u kterých se autoři utrhli ze řetězu. Například si ze stěny uděláte průhlednou plochu, přes kterou odstřelíte cíle, skvělé využití má i Mute Charge, jakási bomba, která dočasně ztiší okolí před další, jinak hlučnou akcí.

 

Prostě je vidět obrovské peníze v technologii a celkově se na kvalitním zpracování kampaně podepsal i fakt, že hra byla ve vývoji tři roky, namísto dvouletého cyklu předchůdců.

 

Výborným oživením, jaké série potřebovala je Exosuit, který zvyšuje výkonnost vojáků. Dovolí vám skákat výš, tlačit těžké věci, silně udeřit, nebo lézt po zdech díky magnetickým rukavicím. Exosuit vám bude přidělen před každou misí automaticky podle potřeby. Mise jsou totiž připraveny právě pro jeho využití a hra vám stále nedá takovou volnost jako Nanooblek v Crysisu. Výjimkou je jedna, či dvě mise, jinak budete prakticky využívat jen skákání nebo to, co se vám zrovna zobrazí na obrazovce.

Zajezdíte si samozřejmě i na vozidlech, jejichž ovládání je opět katastrofální, ať už v případě vznášející se motorky, člunu, nebo stíhačky. Příjemným zpestřením je však těžký bojový oblek, ve kterém se konečně budete cítit v bezpečí. Opět se na hráče budou valit desítky a desítky nepřátel a nepohnete se, dokud nevyčistíte oblast. Hra vás za překročení stanovené oblasti mise jednoduše zastřelí a znovu jde o koridor, ze kterého doslova není úniku. Možná to tak ale má být, aby nezmizel efekt připravených oblastí pro misi, kde se to efekty a nascriptovanými momenty jen tak sype. Proto mám pocit, že toto spíš patří na filmové plátno, všechny ty momenty by se pod režií šikovného režiséra a vizuálních efektů vyjímaly dobře v kině.

Co mě zklamalo je hudba, která byla vždy v sérii něčím originálním a památným, teď si nevzpomenu na žádnou melodii ze hry, protože mám pocit, že tam ani žádná nehrála a hudbu jsem si uvědomil až v samém závěru. Ani ta mi však neutkvěla v paměti a soundtrack je prostě nudný a nezajímavý. Naopak fantastické jsou filmové scény mezi misemi, které jsou renderované počítačovou grafikou a poprvé mám pocit, že Blizzard někdo překonal v kvalitě CGI filmečky. Toto je prostě jiná liga, kvalita těchto Render je neuvěřitelná a každé z videí má stovky megabajtů, nevšimnete si absolutně žádnou stopu po komprimaci. Možná i proto hra zabírá na disku úctyhodných 47GB. Prostě je vidět obrovské peníze v technologii a celkově se na kvalitním zpracování kampaně podepsal i fakt, že hra byla ve vývoji tři roky, namísto dvouletého cyklu předchůdců.

Obrovským skokem je audio-vizuální stránka hry. Poprvé mám pocit, že Call of Duty konečně graficky doběhl aktuální rok v kalendáři a není to jen zrecklovaný engine s novým efektem. Mohu Sledgehammer games pogratulovat, že se velmi nedaly ovlivnit starou generací konzolí a jsem rád, že hru mohu graficky porovnávat s Battlefield 4 nebo Crysis 3. Co si budeme namlouvat, Advanced Warfare vypadá prostě graficky dobře a to od mimiky obličeje a detailních postav, přes detailní prostředí, částicové efekty až po odrazy na podlaze, nasvícené scény i textury. A k tomu všemu, hra běží absolutně bez problémů i na slabších sestavách na maximálních nastaveních, takže optimalizace se skutečně povedla. Ocení to zejména Xbox One a PS4 hráči, kde hra běží v nádherných 60fps. Těžko byste na scéně hledali nějaký grafický nedostatek, nebo bug.

Jakýsi skok vpřed udělal i zvukový engine, všechny zvuky znějí kvalitněji, ale stále vás nepotěší to, že všechny zbraně mají prakticky stejný zvuk s pozměněnými výškami. Ale detailnost zvuků oceníte právě v tišších pasážích, například při přechodu po rozbitém skle, které praská pod podrážkou. O něco slabší je interakce s okolím, drtivá většina předmětů je pevně přilepena k okolí. Mám pocit, že fyzika zde není žádná.

Něco tu chybí

Můžeme přejít k multiplayeru, který jsem řádně otestoval ve většině herních módů včetně kooperativní části hry. Kooperace přispívá k přidané hodnotě hry, v Advanced Warfare je pojmenována jako Exo Survival a čtyři hráči v něm odolávají vlnám botů s tím, že každá vlna přináší nějakou roli. Například sebrat intel z padlých nepřátel, zda posbírat psí známky na mapě. Po každé vlně nastává čas pro vylepšení zbraní, postavy i obleku. Trochu škoda, že se tento mód odehrává na multiplayerových mapách, avšak extra zábavu neposkytne, je to totiž téměř to samé, jak hrát s živými hráči.PVP Multiplayer nabízí v základu třináct map pro jedenáct klasických herních režimů, plus několik bonusových. Mezi klasickými najdete prakticky všechny, co ve starších dílech Call of Duty, ale přibyl například Uplink, či Momentum. V prvním zmíněném je úkolem dostat míč do koše protihráčů, přičemž o míč (ve skutečnosti je to satelit) se bojuje nejvíce a využívají se i takové taktiky, kdy vám nepřítel naschvál hodí míč do ruky a následně odstřelí. Momentum je zase mód, ve kterém hráči bojují o jeden bod a rychlost obsazení tohoto bodu závisí na tom, kolik zabiti dokáží hráči nasbírat. Všechny módy jsou sobě vlastní zábavné a rychlé a klasické zápasy vám nezaberou více než 5 minut. Najdete zde také Infection mód, nebo seznam módů, v němž je Exo Suit zcela zakázán, tedy bez speciálních schopností.

 

S Exo oblekem je multiplayer znovu o něčem jiném, než minule, ale drastické změny nepřináší. Tentokrát se přiblížil více k Titanfall s tím, že po mapě můžete dvojitě skákat, uhýbat do stran, zneviditelnit se a využívat množství gadgetů. Ty si odemykáte postupně se zvyšujícím se levelem a novinkou jsou také Supply Drops - náhodné balíčky s bonusy. V nich najdete zbraně, gadgety, vylepšení i XP bonusy a kousky oblečení. Na úpravy postav je zde také kladen velký důraz, proto je na výběr obrovské množství oblečení od hlavy až po paty. Multiplayer tedy znovu hodnotím pozitivně protože si zachoval vlastní tvář a zároveň přidal nové prvky z jiných titulů. Multiplayer Call od Duty série je prostě jedinečný, velmi dobře hratelný, jednoduchý a zábavný. Navíc design map hodnotím pozitivně, všechny jsou přizpůsobeny i na skákání s oblekem. Koluje názor, že v multiplayeru to vypadá tak, že tam každý jen skáče jako klokan a uhýbá kulkám. Po několika hodinách hraní musím říct, že to pravda není a vyvážení pohybu po zemi a ve vzduchu je díky designu map na dobré úrovni.

Letos mě Call of Duty: Advanced Warfare relativně uspokojilo. Je vidět velký pokrok v grafice i kvalitě zpracování kampaně, bohužel téměř žádný moment v kampani vám dlouho v hlavě nezůstane a je skutečně jen na jedno dohrání. Nepřispívá k tomu ani slabý hudební doprovod, nebo ploché dialogy, zda nezvládnuté ovládání vozidel. Naopak hra je výborně technicky zvládnutá, multiplayer si zachovává svou dynamiku a rychlost a možností v hratelnosti je letos opět o něco více.

Call of Duty: Advanced Warfare: Vpřed do budoucnosti

Verdikt

Tento ročník COD rozhodně stojí za vyzkoušení, jeden z nejlepších dílů za poslední léta, bohužel vývojáři trochu nevyužili potenciál. Hollywoodská prezentace je to ale dobrá.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

výrazně lepší vizuál
zajímavá kampaň s atraktivními prostředími i příběhem
exosuit
kvalitní motion capture postav a animace obličejů
v kampani využijete speciální možnosti obleku pouze na rozkaz
chybí výrazný nový mod v multiplayerové nabídce
hudba
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama