Call of Duty: Black Ops – do Vietnamu a ještě dál
Preview Call of Duty Článek Call of Duty: Black Ops – do Vietnamu a ještě dál

Call of Duty: Black Ops – do Vietnamu a ještě dál

Martin Cvrček

Martin Cvrček

16

Že studio Treyarch nikdy nedosáhlo takové reputace, jako Infinity Ward je všeobecně známý fakt. Třetí díl válečné série Call of Duty nebyl na PC, pátý s podtitulem World at War se stal pro mnoho hráčů dosti rozporuplný a spousta jedinců Treyarch nenávidí jen z toho důvodu, že v určité době bylo „cool“ na toto studio nadávat a shazovat ho. Jenomže, časy se mění. Infinity Ward je na tom bledě, jeho osud není vůbec jasný, nicméně Treyarchu se něco takového naštěstí netýká, a tak může v klidu tvořit další díl nejznámější válečné série. A tím je právě Call of Duty: Black Ops.

Reklama

Co je nového?

Série CoD na první pohled stagnuje, nějakých zásadních inovací už jsme se dlouho nedočkali, to chce však Treyarch změnit. Nejviditelnější změnou je prostředí a doba. Žádná druhá světová válka, ani současnost jako v Modern Warfare, tentokrát zažijeme peklo válečných konfliktů v rozmezí konce druhé světové až po nějaká 80. léta. Podíváme se do Vietnamu, na Kubu, promrzneme na arktických pláních a dokonce se staneme svědky nepokojů v Londýně. Do časového rozmezí hry spadá i konflikt v Koreji na počátku 50. let, ovšem zatím nám není známo, jestli toto kruté období bude v příběhu také zahrnuto

Na E3 byla k vidění další novinka, a to ovládání vrtulníku. Zatím jsme v sérii ovládali jen tanky, džípy, nebo tři střílny letounu AC-130, ovšem tentokrát se přímo ujmeme ovládání legendární helikoptéry Hind. Z ukázky to vypadá vážně slibně, ovšem jestli bude takový prvek skutečně podařený posoudíme teprve tehdy, až si hru sami zahrajeme. Dále jsme na E3 zhlédli i navigaci za pomoci vrtulníku SR-71 BlackBird, zkrátka slibují tvůrci větší a lepší integraci všemožných vozidel. To slibovali už Infinity Ward s Modern Warfare 2, a skutek utek. Tentokrát se snad na všemožné vehikly můžeme opravdu začít těšit.

Do čí role se tentokrát vžijeme

Ohledně hratelných charakterů tu máme další inovaci. Pokud nepočítáme Soapa MacTavishe z CoD4/MW2, zatím jsme nikdy nezažili, že by naše postava mluvila, nebo měla vlastní tvář. Tomu je však konec. Zatím známe dvě postavy: vojáky jménem Mason a Hudson, kteří budou po celou dobu zasahovat do mnoha rozhovorů a jak už bylo zmíněno výše, zřejmě uvidíme i jejich tváře.

A jako vždy nám pochopitelně musí někdo velet. V trailerech i na E3 byl k vidění náš velitel ve Vietnamu. Jedná se o zarostlého muže s tetováním od hlavy až k patě. Jeho celé jméno zatím neznáme, nicméně známe dalšího velitele, a není to nikdo jiný, než seržant Reznov. Správně, TEN Reznov, který nás doprovázel i ve World at War. V tomto dílu série Call of Duty se objevil poprvé (pro neznalé šlo o chrabrého ruského vojáka, sloužícího jako taková alternativa za legendu všech legend, kapitána Price z dílů od Infinity Ward). Ve World at War Reznov neměl nejmenší slitování s nepřítelem a mstil se za krveprolití ve Stalingradu. Zatím není známo, jak bude do příběhu zapojen tentokrát (mimochodem, tvůrci na příběh dost sází, ovšem to je v sérii CoD trochu risk), ale jestli bude řádit alespoň z poloviny tak jako posledně, zážitek máme zaručený.

A co multiplayer?

Vypadá to, že je nejvyšší čas věnovat se hře více hráčů, a to jak multiplayeru jako takovému, tak i kooperativnímu módu. Co se prvního týče, zatím tvůrci slibují vylepšený systém vytváření vlastních tříd, označovaný jako „Create-a-class 2.0“. A teď pozor, v PC verzi se opět dočkáme dedikovaných serverů. Activision s Infinity Ward v tomhle ohledu nadělalo pěknou paseku, a ať už jste proti Treyarchu zaujatí, nebo ne, za integraci dedikovaných serverů si zaslouží minimálně potlesk, ne-li medaili. Navíc se všichni můžeme těšit na množství map, které v několika případech nebudou jen vycházet ze singleplayeru, jak tomu bylo dříve. Naopak, tvůrci se nechali slyšet, že pár úrovní ve hře pro jednoho bylo vytvořeno na základě MP map. Treyarch má na každou část hry (singleplayer, MP, co-op) vlastní týmy, takže se každému aspektu dostává náležité péče.

Ohledně kooperativního módu toho zatím moc nevíme, snad jen že se stejně jako v Modern Warfare 2 dočkáme samostatných misí. Nečeká nás tedy kooperativní průchod singleplayerem. Nicméně, podle slov vývojářů máme čekat o poznání odlišný zážitek, než jaký si hráči představují a něco na způsob Special Ops to také nebude. A jestli se dočkáme oblíbeného Zombie modu? Těžko říct, Treyarch o celé kooperaci mluví dost neurčitě, ale jisté náznaky tu jsou, takže doufejme, že se nakonec dočkáme.

Ten jejich engine se snad nikdy nezmění…

Ano, grafická stránka hry zůstává na první pohled beze změny, a pokud ne, poznáme to až při samotném hraní. Co však stojí za zmínku je soundtrack. S Activision uzavřel dohodu světoznámý zpěvák Eminem, jehož skladby se mají v titulu objevit. Snad každý usoudí, že tento styl hudby se obzvlášť do dob Vietnamské války moc nehodí, zatím však nevíme, kdy a kde budou ony skladby ve hře zakomponovány, takže na nějaké soudy je času dost. Navíc, můžeme očekávat i klasický soundtrack odpovídající dobové náladě a situaci, takže si nemyslíme, že by byl důvod k obavám.

Vždyť to stejně bude zase jen další ždímačka peněz…nebo ne?

Ne, to rozhodně ne. Alespoň to tak zatím vypadá. V současnosti působí CoD: Black Ops skutečně slibně. Vypadá to, že Treyarch chce uspokojit i ty hráče, kteří ještě nedávno toto odhodlané studio neměli moc v lásce. Přejme jim tedy, ať se tyto záměry podaří a těšme se na den 9. listopadu letošního roku, kdy se Black Ops objeví na trhu pro platformy PC, Xbox 360, PlayStation 3 a Nintendo Wii.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama