Jason Schreier upozornil na absurdně krátký čas na vývoj.
Známý novinář Jason Schreier ve svém článku pro magazín Bloomberg přiblížil podmínky, ve kterých vznikalo nově vydané Call of Duty: Modern Warfare 3. Schreier tvrdí, že zatímco vývoj starších dílů série zabral vždy přibližně tři roky, tak Modern Warfare 3 bylo vytvořeno za necelý rok a půl. Právě nedostatečný čas na vývoj měl výrazně ovlivnit kvalitu hry v čele s kritizovanou kampaní pro jednoho hráče.
Dalším negativním elementem uspěchaného vývoji se měly stát podmínky v samotném studiu Sledgehammer Games. V článku jsou zmiňovaný práce o víkendech i o nocích, které se měly podepsat na atmosféře ve studiu. Vývojáři si navíc zkráceným vývojovým cyklem plným přesčasů prošli už při vývoji Call of Duty: Vanguard, po jehož dokončení jim mělo být vedením slíbeno, že se podobná situace již nebude opakovat.
Schreier rovněž připomíná, že bylo Modern Warfare 3 původně plánováno jako rozšíření pro loňské Modern Warfare 2 a do formy „plnohodnotné“ prémiové hry za plnou cenu se transformovalo až po odkladu jiného dílu, který měl letos původně vyjít. Call of Duty: Modern Warfare 3 dnes vychází na PC (Steam) i konzole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X/S.