Call of Duty mohlo být zasazeno do starověkého Říma
Call of Duty Novinka Call of Duty mohlo být zasazeno do starověkého Říma

Call of Duty mohlo být zasazeno do starověkého Říma

Vojtěch Zikán

Vojtěch Zikán

49

<strong>Aktualizace</strong>: Podle Activisionu šlo jen o nehratelný prototyp.

Reklama

Aktualizace: Společnost Activison vydala oficiální stanovisko ke zrušenému Call of Duty: Roman Wars. Podle vyjádření pro GameStop nebyl tento díl ze starého Říma nikdy zvažován. Vytvořili ho ex-zaměstnanec při práci ve studiu. Activision o hře nikdy neuvažoval a nic takového ani po studiu Vicarious Vision nežádal.

Původní zpráva

Před osmi lety pracovalo studio Vicarious Vision (Synnergist, Spider-Man, Tony Hawk's, Guitar Hero, Skylanders, Transformers a další) na prototypu Call of Duty, které mělo být zasazeno do antického Říma. Hra nesla titul Roman Wars a předpokládalo se její vydání v roce 2013 pro PC a konzole Xbox 360 a PS3. Oproti běžnému Call of Duty, které je pouze z pohledu první osoby, se Roman Wars místy chovalo jako hra z pohledu třetí osoby. Přišel s tím herní magazín GamesRadar v rozhovoru se skupinou vývojářů, kteří se skrývají za přezdívkou Polemus.

„Byli jsme požádáni o vytvoření nějakého prototypu Call of Duty, tudíž začal celý tým pracovat na projektu nazvaném Fireteam.“ vysvětlili Polemus. „Bylo to klasické Call of Duty, až na to, že z pohledu Marvel Ultimate Aliance 2.“ Activision prý hledal nový směr, kterým by se mohla značka Call of Duty ubírat. Série v té době měla za sebou již řadu dílů zachycující bojiště druhé světové války a jeden díl odehrávající se v moderním světě.

Tvůrci plánovali vžití do mnoha odlišných postav: od řadových legionářů, po vysoce postavené velitele či gladiátory. V jedné části hry byl hratelnou postavou samotný Julius Caesar se svojí desátou legií během bitvy o galské opidum. Během hraní bychom také vystřídali řadu nepřátel, kterým musel Řím čelit, od Keltů po různé germánské kmeny.

Klasické palné zbraně tak nahradily ostré meče, luky a oštěpy. Při boji zblízka musel hráč využívat blokování a výpady, které fungovaly prý velmi dobře. Neměla chybět ani možnost hodit písek nepříteli do obličeje a tím ho na chvíli rozrušit. Zapomenout ani nelze na to, že Vicarious Vision plánovali také možnost jezdit na koních či dokonce slonech. Sloni se svojí silou a odolností měli v podstatě nahradit tanky ze stávajících dílů.

Studio vytvořilo hratelné demo běžící na Unreal Enginu, které začalo projevem Julie Caesara během bitvy o Alesii. Úkolem hráče bylo zlikvidovat nepřátelské lukostřelce. Prezentační materiál byl odeslán vedení Activision, které bylo zprvu z Roman Wars nadšeno. Poté však propukly obavy, že by se titulu odehrávající se ve starověkém Římě nemuselo pod značkou Call of Duty moc dařit a tak byl projekt ukončen.

Pokud by však mělo Roman Wars vyjít, což je vysoce nepravděpodobné, tak by mohlo najít své místo na konzoli Xbox One. Právě na tuto platformu vyšla před třemi lety rubačka Ryse: Son of Rome od společnosti Crytek. Tato hack 'n slash akce byla jedním ze startovních titulů pro konzoli Xbox One a nedopadla moc úspěšně. Polemus věří, že by se jejich starověké mlátičce dařilo o dost líp než Ryse, kdyby vyšla pod značkou Call of Duty.

Za připomenutí stojí, že toto není první zrušený Call of Duty titul, který se nebál experimentovat a přinést nějaké inovace. Nejznámější takový projekt je Call of Duty: Fog of War od studia Sledgehammer Games. Jednalo o střílečku z pohledu třetí osoby, která byla zasazena do Vietnamské války. Michael Condrey, spoluzakladatel studia, se nechal přede dvěma roky slyšet, že by se rádi jednou k Fog of War vrátili a dokončili ho

Doufejme. Jaký máte vůbec názor na zasazení Call of Duty do starověkého Říma? Líbí se vám tato myšlenka více než válčení na oběžné dráze?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama