Capcom chystá REX Engine, nástupce RE Enginu
Novinka Capcom chystá REX Engine, nástupce RE Enginu

Capcom chystá REX Engine, nástupce RE Enginu

Jan Urbančík

Jan Urbančík

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Zapracovat chce na zpřístupnění, dočkají se ho i externí studia?

Reklama

Capcom na svém R&D kanále posledních pár hodin vydává celou řadu přednášek ohledně svého interního RE Enginu, jež jsou určené především pro vývojáře, kteří s ním pracují, nicméně nic nebrání běžné veřejnosti se na ně také podívat. Pokud vás podrobněji zajímá technická stránka grafiky, tak se určitě dozvíte zajímavé informace. Na konci jedné z přednášek, jež se věnovala především historii tohoto enginu, byla nastíněna i jeho budoucnost.

Konkrétně jsme se dozvěděli, že Capcom připravuje nový engine s kódovým označením REX Engine (RE neXt Engine). Hráči si to samozřejmě okamžitě začali spojovat s Dino Crisis, ale těžko říct, jestli je za tím něco víc, nebo to lidem v Capcomu zkrátka jen znělo jako "cool" název.

Nejde o zcela nový engine jako takový, ale spíš o iteraci RE Enginu. Přinést má především možnost efektivněji nakládat s větším množstvím assetů či si engine více přizpůsobit dané hře.

Hodně se zmiňuje také větší přístupnost (podrobnější dokumentace a lokalizace). Vypadá to, že se Capcom s enginem už nechce soustředit pouze na Japonsko. Samozřejmě tady je řeč především o vývojářích, kteří v Capcomu pracují, ale japonsky nemluví, nicméně z přednášky to působí, jako by se Capcom chystal engine uvolnit. Možná ne vyloženě veřejnosti, ale třeba v rámci licencování jiným studiím. Uvidíme, jestli se tak skutečně stane.

Na kanále jinak už nyní najdete spoustu zajímavých přednášek, jedna z nich se například týká ray tracingu, který by měl v budoucích titulech využít už třetí verzi v rámci RE Enginu. Ta má přinést několik novinek, například ray tracing na efekty či odrazy v zrcadlech.

Pracuje se také na implementaci mesh shaderů, které využívá třeba Remedy ve hře Alan Wake 2 (a proto oficiálně nepodporuje starší grafické karty), ale postupně se určitě dostanou do více enginů a her. Slibují především lepší výkon a nižší nároky na videopaměť.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama