Capcom chystá REX Engine, nástupce RE Enginu
Novinka Capcom chystá REX Engine, nástupce RE Enginu

Capcom chystá REX Engine, nástupce RE Enginu

Jan Urbančík

Jan Urbančík

Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Zapracovat chce na zpřístupnění, dočkají se ho i externí studia?

Reklama

Capcom na svém R&D kanále posledních pár hodin vydává celou řadu přednášek ohledně svého interního RE Enginu, jež jsou určené především pro vývojáře, kteří s ním pracují, nicméně nic nebrání běžné veřejnosti se na ně také podívat. Pokud vás podrobněji zajímá technická stránka grafiky, tak se určitě dozvíte zajímavé informace. Na konci jedné z přednášek, jež se věnovala především historii tohoto enginu, byla nastíněna i jeho budoucnost.

Konkrétně jsme se dozvěděli, že Capcom připravuje nový engine s kódovým označením REX Engine (RE neXt Engine). Hráči si to samozřejmě okamžitě začali spojovat s Dino Crisis, ale těžko říct, jestli je za tím něco víc, nebo to lidem v Capcomu zkrátka jen znělo jako "cool" název.

Nejde o zcela nový engine jako takový, ale spíš o iteraci RE Enginu. Přinést má především možnost efektivněji nakládat s větším množstvím assetů či si engine více přizpůsobit dané hře.

Hodně se zmiňuje také větší přístupnost (podrobnější dokumentace a lokalizace). Vypadá to, že se Capcom s enginem už nechce soustředit pouze na Japonsko. Samozřejmě tady je řeč především o vývojářích, kteří v Capcomu pracují, ale japonsky nemluví, nicméně z přednášky to působí, jako by se Capcom chystal engine uvolnit. Možná ne vyloženě veřejnosti, ale třeba v rámci licencování jiným studiím. Uvidíme, jestli se tak skutečně stane.

Na kanále jinak už nyní najdete spoustu zajímavých přednášek, jedna z nich se například týká ray tracingu, který by měl v budoucích titulech využít už třetí verzi v rámci RE Enginu. Ta má přinést několik novinek, například ray tracing na efekty či odrazy v zrcadlech.

Pracuje se také na implementaci mesh shaderů, které využívá třeba Remedy ve hře Alan Wake 2 (a proto oficiálně nepodporuje starší grafické karty), ale postupně se určitě dostanou do více enginů a her. Slibují především lepší výkon a nižší nároky na videopaměť.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama