Carrier Command: Gaea Mission – znovu na návštěvě Bohemia Interactive
Preview Carrier Command: Gaea Mission Článek Carrier Command: Gaea Mission – znovu na návštěvě Bohemia Interactive

Carrier Command: Gaea Mission – znovu na návštěvě Bohemia Interactive

Martin Cvrček

Martin Cvrček

1

Po roce jsme znovu navštívili pražské sídlo Bohemia Interactive, abychom omrkli, co se změnilo na jejich slibném počinu jménem Carrier Command.

Reklama

Ačkoliv si mohu nadějné Carrier Command: Gaea Mission bez omezení vyzkoušet v nedávno zveřejněné Play & Contribute betě, stejně mi to nedalo a musel jsem se vydat přímo do sídla Bohemia Interactive, abych omrknul, co všechno se od bety změnilo, a co vlastně nabídne příběhová kampaň. Jak asi tušíte, není toho vůbec málo. Naopak.

Upgraduj, když to dokážeš

Nejprve bude určitě nejlepší zmínit, v čem se nakonec základní mód Strategy Game liší od verze v Play & Contribute betě. V první řadě nás čeká větší množství ostrovů, dokonce jich bude více jak třicet. A co víc, kromě zasněženého, lesnatého, bažinatého, pouštního a hornatého terénu nás čeká i pár sopečných ostrovů. Díky takovému množství ostrovů, jež je třeba dobýt (především kvůli potřebě těžby surovin), vám jedna jediná Strategy Game může zabrat klidně i dvacet nebo padesát hodin, záleží na tom, jak se vám daří. Rozhodně jde o šílené číslo, ale vzhledem k tomu, jak dlouho trvá zabrat těch pár ostrovů v betě, docela bych takovému údaji věřil.

Zároveň se můžeme těšit i na možnost upgradů dostupné techniky. Nejde jenom o možnost volit si zbraně a vybavení, finální verze nabídne třeba možnost nainstalovat na letoun Manta účinný štít, díky němuž budete zákonitě odolnější proti nepřátelské palbě. Stejně tak není problém postupem času vylepšit, resp. vyměnit střílny samotného Carrieru, tedy vašeho centrálního křižníku. Upgrady vám zároveň pomohou lépe se vypořádat s obtížným prostředím, což se nejlépe pozná na zasněžených ostrovech. Ve své základní verzi má obrněnec Walrus velké problémy s překonáváním hornatějšího zimního terénu, kdy mu dost prokluzují kola a jízda je celkově pomalejší. Stačí ale specifické vylepšení a hned je problém vyřešen. Něco podobného je třeba i v případě Manty létající nad sopečnými ostrovy, existuje totiž riziko, že se do motorů dostane popel z ovzduší, což může mít katastrofální následky. Pro eliminaci takového rizika ale opět stačí patřičné vylepšení. Nutno však říct, že všechny upgrady musíte nejdřív vyzkoumat, samozřejmě není nic zadarmo.

Mimo jiné se navíc nastavení při startu Strategy Game trochu rozšířilo. Kromě nastavení síly nepřítele a rozměrů vámi zabrané oblasti půjde nastavit třeba množství využitelných zdrojů nebo určit, zda je nutné pro vítězství zničit nepřátelský Carrier. Z dalších změn, již méně viditelných, se určitě sluší zmínit i fakt, že Carrier za sebou při pohybu dělá realistickou vodní stopu, a že nechybí ani podvodní vegetace, byť se kamera dostane pod hladinu jen výjimečně.

Vzestup z popela

Ohledně změn oproti současné verzi Play & Contribute bety by to bylo asi všechno, takže je nejvyšší čas věnovat se příběhové kampani. Ačkoliv platí, že základním prvkem hratelnosti Carrier Command je dobývání ostrovů po vzoru Strategy Game, kampaň se občas nese ve stylu klasické FPS střílečky. A když klasické, tak klasické, rozhodně neočekávejte žádnou revoluci FPS žánru, o to se v Bohemia Interactive ani nesnaží. Základním posláním je každopádně vyhrabat se z problémů vzniklých kvůli neúspěšnému výsadku, vlastnoručně oddělat pár nepřátel, a zajmout nepřátelský Carrier a s ním spojenou výbavu. Poté následuje zabírání ostrovů a pokračování v blíže nespecifikované misi, hlavně se tím ale konečně vysvětlilo, proč mají obě znesvářené strany stejnou techniku. Hráčova strana ji prostě ukradla. Nebo vypůjčila na neurčito, jak chcete.

Celkově se příběhová kampaň může mimo jiné pyšnit lákavými cut-scénami, zajímavými postavami, hutnou atmosférou doprovázenou epickým soundtrackem. Dále nás čeká i množství zbraní nebo poutavé lokace, ať už exteriéry nebo interiéry. Viděl jsem třeba různé laboratoře nebo podzemní komplex, a také dost nebezpečný vlakový tunel. Občas navíc dojde na mírně logické záležitosti. Ve spojení se základním dobýváním ostrovů se tak může z příběhové kampaně vyklubat vynikající, proměnlivé a propracované válečné tažení, kdy si vyzkoušíte všechno, ale přitom bude vše podle vás. To všechno pak vyvrcholí nesmírně působivou závěrečnou misí. Ano, dalo by se říci, že jsem viděl konec hry, ale jak známo, spoilery jsou věc nemilá a nežádoucí, proto budu taktně mlčet a řeknu snad jen to, že finále vypadá opravdu skvěle.

Dobývání ve velkém

Dobré zprávy ještě nekončí, bylo mi totiž řečeno, že tvůrci už nehodlají nějak experimentovat s optimalizací, takže lze čekat královsky optimalizovaný titul, jenž vaše PC nijak zvlášť nezatíží, ale přitom vypadá víc než dobře. Pokud vás navíc zajímá, na jakém enginu Carrier Command běží, jde o interní engine vyvinutý přímo v Bohemia Interactive, od enginu používaného v sérii Arma se ale samozřejmě značně liší. Shodná, nebo spíše podobná je snad jenom technologie pro tvorbu stromů (v případě Army II označována jako technologie Linda).

Carrier Command je každopádně zase o něco rozsáhlejší, komplexnější, a také lákavější a slibnější. Z prezentace, která mimochodem trvala více jak hodinu, jsem získal pocit, že se na nás valí propracovaný mix akce a strategie, kde nechybí ani působivé FPS pasáže, pořádný příběh doplněný vším podstatným, ani tuna rozličných možností jak okořenit boj a dobývání ostrovů. Znovu tak můžu potvrdit, že si na své přijde skoro každý, rozhodně se zdá, že nás na konci října čeká dost revoluční, komplexní, ale zároveň všestranný a relativně přístupný titul. Víc snad ani nelze chtít. Vlastně ano, chce, posledně jsem zmínil možný zápor v podobě absence multiplayeru, ale kdo ví, možná nakonec přeci jen nebude potřeba. Zároveň mám stále trochu obavy z množství bugů, při prezentaci jsem viděl třeba váznoucí a nepřesné animace postav, tuzemští vývojáři ale mají ještě pár měsíců na doladění. Výsledek jejich válečného tažení se dozvíme přesně 27. září (September), kdy Carrier Command: Gaea Mission vychází pro PC a Xbox 360. V ten den pro změnu začne naše tažení. A já si jsem jistý, že to bude stát za to.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama